Trilling bij op laten komen koppeling
- Risrael
- 5th Gear member
De laatste tijd merk ik, dat na intensief gebruik van de koppeling (bijvoorbeeld file) er een lichte trilling in de auto voelbaar is als ik in de 1 de koppeling laat opkomen. Als ik hierbij wat meer gas geef is het er niet. Het gekke is dat ik deze trilling in het verleden al wat vaker dacht te voelen als ik bijvoorbeeld terugschakelde van 3 naar 2 en dan de koppeling laat opkomen. Soms was dat er maar soms ook niet. Wie herkent dit?
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
- DB200
- 6th Gear member
Het kan zijn dat na intensief gebruik de koppelingsplaten warm zijn en dan een beetje gaan slippen en dat dit de trilling veroorzaakt. De auto lijkt me nog te jong om een versleten koppelingsgevercilinder (bij de koppeling) danwel versleten koppelingnemercilinder (aan koppelingspedaal) te hebben.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Swisskid
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Het klopt wat DB200 schrijft; Als de koppeling heet wordt, dan krijg je dit effect. Het aangrijpen gaat dan niet gelijkmatig. Wordt vaak veroorzaakt doordat er te lang met een slippende koppeling wordt gereden.
Mijn advies : Probeer zoveel mogelijk te rijden zonder dat je voet de koppeling gedeeltelijk intrapt.
Succes...
Mijn advies : Probeer zoveel mogelijk te rijden zonder dat je voet de koppeling gedeeltelijk intrapt.
Succes...

Laatst gewijzigd door Swisskid op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.