Clips voor de matten in onze S40

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Winkje
Starter

Hi,

Ik ben de auto van vrouwlief (S40 uit 2005) aan het opfrissen. De vloermatten van de bestuurder en bijrijder liggen los door de bijbehorende clips van de vloer zijn verdwenen.... er zitten enkel gaatjes... Ik kan overstappen naar een 'klittenband oplossing' maar wil graag nog even moeite doen om het weer in originele toestand te herstellen. Het lijken clips die in de vloerplaat worden gedraaid maar een zoektocht via Google levert me enkel Volvo clips die uit 2 delen bestaan waarvan een dele onder de bekleding hoort te zitten: ik kan me dat moeilijk voorstellen omdat ik enkel een klein gaatje in de bekleding zie en geen ophoping van een clip op een andere plek :'(

Kan iemand me op het spoor van de originele oplossing zetten?

Dank! Groet, Vincent
Ludo
6th Gear member

Winkje
Starter

Hi Ludi,

Dit zijn precies de clips die ik had gevonden en waarvan ik me moeilijk kan voorstellen dat ze zijn gebruikt. Elke clip bestaat uit 2 delen waarvan 1 deel onder de bekleding moet komen: ik zie enkel een klein gaatje in de bekleding waardoor ik vermoed dat er een andere oplossing is gebruikt.... of zie ik nou iets over het hoofd?

Ikheb me overigens voorgenomen morgen een van de clips achterin los te maken: mogelijk dat ik dan alsnog constateer dat het deze clips zijn.... To be continued.

groet, Vincent
AlexSL
1st Gear member

Hallo Vincent,

Deze clips zitten er wel degelijk in :D
Ik had laatst ook ineens een missende pen onder de mat.
Het blijkt dat de vloer onder de mat behoorlijk dik is, zeker een centimeter of 3-4.
De clip met pen is dus naar beneden gezakt en ligt waarschijnlijk in de uitsparing in het schuim van de vloer.

Je kan er wel bij komen.
Hiervoor moet je de kunststof dorpel in de deur lostrekken. Vervolgens kun je met je hand de vloerbedekking omhoog trekken.
Met de andere hand kun je dan het pen-clipje opzoeken en weer omhoog duwen.
Hier druk je het bovenste clipje waar de mat weer aan vast zit op.
Het is helaas geen schroefdraad. Je moet er echt kracht op zetten om de clipjes op elkaar te duwen.
Is een lastig klusje, maar het is mij wel gelukt, zowel bij de linker (dicht bij de deur) als de rechter (moeilijker te bereiken)

Succes!

Alex
GerardOud
Starter

Thanks, deze tip is ook voor mij erg nuttig.
Valt er nog iets te zeggen over het lostrekken van de dorpel?
Hoe heb je dat gedaan?
NicoV40
4th Gear member

Beginnen aan de kant van de B-stijl. Aan de A-stijl zit deze verbonden met de afwerking van de A-stijl.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”