Goedemorgen,
Om maar me de deur in huis te vallen... ik ben Joep. Wij zijn op zoek naar een andere tweede auto. Een ruime en comfortabele auto vinden wij een must. Jaarlijks zal met deze auto ongeveer 7 a 8000 km gereden worden.
Nu lijkt een oudere Volvo S60 ons wel wat, niet in het minste vanwege het comfort. Nu heb ik altijd begrepen dat deze auto's hogere leeftijden en hoge kilometerstanden goed aankunnen. Maar waar moet ik op letten bij de aanschaf?
Het hoeft van ons niet de mooiste van de mooiste te zijn, met xenon lampen, leren bekleding, aluminium inleg. Daar geven wij niet zoveel om. Maar wel een comfortabele partner waar wij nog mooi een aantal jaartjes bij vooruit kunnen.
Ik begrijp dat het heel erg aan de voorgeschiedenis van de auto ligt, maar kan ik me een buil vallen met een S60 op benzine van tegen de 15 jaar oud, zo'n 2 ton op de teller, prijs € 3 a 4000? Zie voor een voorbeeld deze Volvo S60 2.4 140pk in Veenendaal: https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s60/33414055
Waar zou ik bij aanschaf van een dergelijke auto op moeten letten. Met andere woorden, wat voor grote reparaties kan ik verwachten bij deze leeftijd/tellerstand? Wat kan ik verder verwachten aan gemiddeld jaarlijks onderhoud bij zo'n 7 a 8000 km/jaar? Hoe ligt het niveau van de onderhoudskosten in het algemeen bij Volvo?
Is het verstandig om een auto van genoemde leeftijd/tellerstand met garantie te kopen?
Alvast bedankt voor uw antwoorden.
Met vriendelijke groet, een leek
Aanschaf oude S60
- Fredhead
- Geartronic member
Welkom!
De S60 is inderdaad geschikt voor de hogere kilometerstanden.
Dingen die je kan verwachten zijn: draagarmen voor, motorsteunen en laat preventief de handremschoenen vervangen want deze laten uiteindelijk een keer los met een dure reparatie tot gevolg
De S60 is inderdaad geschikt voor de hogere kilometerstanden.
Dingen die je kan verwachten zijn: draagarmen voor, motorsteunen en laat preventief de handremschoenen vervangen want deze laten uiteindelijk een keer los met een dure reparatie tot gevolg
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- lint
- Geartronic member
Welkom, een S60 met ervaring is een goede keus, wel een goede blik over de auto laten gaan voor de aanschaf.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Het zijn zeer betrouwbare auto's, maar er kan uiteraard vanalles mis mee zijn. Minimale tip is om iemand met verstand van zaken mee te nemen als je gaat kijken/kopen. Beste tip is om met de auto van je voorkeur langs de Volvo dealer te rijden voor een aankoopkeuring. Kost ca 100 euro en kan je goede gevoel bevestigen of je misschien behouden voor een verkeerde aankoop!
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- JeroenJeroen
- 1st Gear member
Dat dus. Auto nog gekocht?
Bekende problemen zijn o.a. een lekkend stuurhuis (tegensturen), gasklephuis (onregelmatig stationair lopen).
Bekende problemen zijn o.a. een lekkend stuurhuis (tegensturen), gasklephuis (onregelmatig stationair lopen).