De elektrische draagarm van de achterklep piept en kraakt bij het openen/sluiten
Kan ik deze zelf smeren en met welk type vet??
- ik hoor zojuist van de dealer dat er een 'gaatje' in het scharnier geboord moet worden waar dan een speciaal vet ingespoten wordt. - waarom kan er nou nooit iets simpel bij Volvo...
Groet
Cor
Welk smeermiddel
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
WD40 doet altijd wonderen......
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 5th Gear member
Daar bestaat speciaal vet voor door Volvo voorgeschreven.ik heb het zelfde probleem gehad en van alle soorten geprobeerd maar het kraken en piepen kwam steeds terug.volvo garage geweest,speciaal vet er in en probleem blijvend opgelost...
Laatst gewijzigd door BendW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
Gaatje???Gewoon de arm smeren achter de koker.Je kan zelf smeren met bvb teflon spray of wd40 maar is geen blijvende oplossing,het vet wat volvo zekf gebruikt wel maar is niet zo te verkrijgen...ff langs de volvo garage gaan en laten smeren.
-
- 1st Gear member
Achter de koker? Daar kom ik niet bij, ik kan tussen de kokers door spuiten, heeft echter geen effect.
Ben bij Volvo dealer Van Roosmalen in Den Bosch geweest en vertelde over het gaatje boren, "zeker op het Volvo Forum gelezen?" Werd er een beetje lacherig gereageert, "broodje aap verhaal, nee dat doen wij niet" Op mijn vraag wat ze dan wel deden was het antwoord: "Vervangen door nieuwe".
Kan Cor misschien uitleggen waar dat gaatje geboort wordt? Of Weet BendW hoe er gesmeert is?
Ben bij Volvo dealer Van Roosmalen in Den Bosch geweest en vertelde over het gaatje boren, "zeker op het Volvo Forum gelezen?" Werd er een beetje lacherig gereageert, "broodje aap verhaal, nee dat doen wij niet" Op mijn vraag wat ze dan wel deden was het antwoord: "Vervangen door nieuwe".
Kan Cor misschien uitleggen waar dat gaatje geboort wordt? Of Weet BendW hoe er gesmeert is?
-
- 5th Gear member
Ik heb het laten smeren bij de volvo garage geuens in lommel...het is een speciaal vet wat zelf verder kruipt tot het niet meer verder kan,is origineel van volvo en word achter de koker gespoten...1maal laten doen en probleem opgelost,daarvoor zelf geprobeerd te smeren eb kwam telkens terug...