Wat verbruikt jullie D5 ???
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14799
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
tjonge jonge 1:16 met een D5.
Ik krijg het met de beste wil van de wereld niet voor elkaar. Maar ik rij wel automaat en dat scheelt ook
Ik krijg het met de beste wil van de wereld niet voor elkaar. Maar ik rij wel automaat en dat scheelt ook
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26
De waardes verschillen echt flink. Ik hoop dat ik wel een redelijk "zuininge"-variant tref. 1:15 en liefst nog wat zuiniger zou wel prettig zijn.
Heeft iemand trouwens ervaring in het verbruik van een D5 met een flinke (lees; grote, brede, zware) caravan?
Heeft iemand trouwens ervaring in het verbruik van een D5 met een flinke (lees; grote, brede, zware) caravan?
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14799
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Daneel, ik rij regelmatig voor mijn werk met een stevige caravan van 1350kg. ( goedkoper en prettiger dan hotel )
Gebruik 1:10 bij toerental 2000 en =/- 100km p/u.
Met het nieuwe rijden bespaar je ook veel.
Optrekken en dat vooral snel willen doen met een aanhanger kost natuurlijk brandstof.

Gebruik 1:10 bij toerental 2000 en =/- 100km p/u.

Met het nieuwe rijden bespaar je ook veel.
Optrekken en dat vooral snel willen doen met een aanhanger kost natuurlijk brandstof.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26
Tja, onze caravan weegt beladen 1.600kg en is bijna de 2.50mtr breed. Die vangt een machtige bult wind (ondanks redelijke stroomlijn).
Met de Audi (1.8t-Aut5) en de caravan haal ik de 1:8 niet. Het scheelt niet veel maar toch. Zonder sleep rij ik er tussen de 1:11 en 1:12 mee en dat vind ik voor deze auto helemaal niet slecht.
1:10 met mijn caravan zal er dus waarschijnlijk niet in zitten. Naja, dan maar weer een extra tankstop op vakantie (en als dat nou mijn grootste zorg zal zijn
)
Met de Audi (1.8t-Aut5) en de caravan haal ik de 1:8 niet. Het scheelt niet veel maar toch. Zonder sleep rij ik er tussen de 1:11 en 1:12 mee en dat vind ik voor deze auto helemaal niet slecht.
1:10 met mijn caravan zal er dus waarschijnlijk niet in zitten. Naja, dan maar weer een extra tankstop op vakantie (en als dat nou mijn grootste zorg zal zijn
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
- cristall
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 06.03.2006 - 10:40
- Locatie: Venlo
Mijn D5 163pk geeft op de boordcomputer een verbruik van 5.9 op 100 km aan. Volgens de bonnetjes 1 op 16.4 met veel korte stukken ( 25-30 km ) en meestal 1x per week een flink stuk snelweg van 100-150 km. ( snehlheid dan 140-150 km/h
En op de 80km wegen is hij echt ontzettend zuinig.
3,6 op 100 km. Ik ben er wel van overtuigd dat als je fors gaat rijden, snel optrekken enzo dat ie dan flink meer gaat verbruiken. echter af en toe een sprintje kan geen kwaad. kortom ik ben Zeer tevreden met mijn keuze voor de D5.
En op de 80km wegen is hij echt ontzettend zuinig.
3,6 op 100 km. Ik ben er wel van overtuigd dat als je fors gaat rijden, snel optrekken enzo dat ie dan flink meer gaat verbruiken. echter af en toe een sprintje kan geen kwaad. kortom ik ben Zeer tevreden met mijn keuze voor de D5.
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Mijn D5 verbruikt 6.6l/100 km. (Zie ook signature, daar kun je ook met andere D5s vergelijken)
Winterbanden en lage temperaturen drijven het verbruik iets op.
Winterbanden en lage temperaturen drijven het verbruik iets op.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Ik heb een relatief rustige rijstijl, maar onder de 6,5 l/100 km krijg ik hem niet. Misschien moet ik meer geduld hebben, heb 'm nu een dag of 10....
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
meestal 1 op 16 tot 17.
snelweg, files, secundaire weg, alles door elkaar.
snelweg, files, secundaire weg, alles door elkaar.
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- V70ORD5
- 4th Gear member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Hutje op de hei
Leuk om ook ff te vermelden of we een automaat of handbak hebben, 5 of 6 bak.
Is misschien ook wel belangrijk voor je verbruik.
(leaserijder of privé maakt ook een wereld van verschil)
Is misschien ook wel belangrijk voor je verbruik.
(leaserijder of privé maakt ook een wereld van verschil)
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
- Locatie: Spijkenisse
Zomer rit van 500 km 110/130 op CC, bj terugkomst getankt. 1:19
Nu korte ritten in Europoort WW verkeer 1 : 15
Nu korte ritten in Europoort WW verkeer 1 : 15
Distillateur van Brandstoffen.
Autogek: www.gatebil.nl
Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):
.
Autogek: www.gatebil.nl
Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):
.
- V70ORD5
- 4th Gear member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Hutje op de hei
Ben met mijn eerste tank bezig.
Twee lange ritten gemaakt. Bijna alleen maar snelweg. (ronje Ijsselmeer)
Heb er nu 540 km mee gereden en heb volgens de computer nog 470 km te gaan op deze tank.
Compu geeft nu 6,6 ltr / 100 km gemiddeld aan.
Veel in de 6e versnelling gereden. Ook op 80km wegen. Dat gaat lekker.
Twee lange ritten gemaakt. Bijna alleen maar snelweg. (ronje Ijsselmeer)
Heb er nu 540 km mee gereden en heb volgens de computer nog 470 km te gaan op deze tank.
Compu geeft nu 6,6 ltr / 100 km gemiddeld aan.
Veel in de 6e versnelling gereden. Ook op 80km wegen. Dat gaat lekker.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 14.07.2006 - 21:04
Mijn V70 2.4D MY2007 rijdt na 11.000 km gemiddeld 6,5 liter/100 km. Handgeschakelde 6-bak, inclusief diesel-roetfilter (en die schijnt een iets hoger verbruik te veroorzaken). Ik ben een rustige rijder die regelmatig snel optrekt, en regelmatig in files terechtkomt naast het voornamelijk rijden op snelwegen. Mijn oude V70 D5 2002 (dus ook een 163 pk diesel, 5-bak handgeschakeld) had een fraaier gemiddeld verbruik, fluctuerend tussen de 5,9 en 6,2 liter/100 km.
Volvo V60 T3 R-design (MY2013)
Ik volg dit topic al een tijdje, dus;
Ik heb een aantal kenissen en familie eens gevraagd (met hun lease bakken
) wat het werkelijke verbruik van hun auto was
2 x S60 1 x V70 en een S80.
De S60 en V70 rijders zaten gemiddeld op 1:13 á 1:14.
De S80 rijder kwam op 1:12.
Ze gaven dierect al aan dat de boordcomputer niet klopte.
En dat ze wisten dat een Volvo niet zuinig was, maarja ze betalen dan zelf ook de brandstof niet.
Wat Volvo aangaf hadden ze nog nooit gehaald.
ALLEMACHTIG WAT ZUIPT ZO'N D5!
Er kan een hoop gezegd worden over benzine cq gasauto's, maar waar ligt de "winst" nu bij een Diesel?
Een kennis met een Audi A4 6-cil. haalde met gemak 1:17.
Ik ben blij met mijn 1:9,5 op LPG, voor € 0,43 de liter.
Ik rijdt bijna 25 km voor de literprijs van een diesel!
En mijn houderschap belasting is ook nog eens lager.
Ik heb een aantal kenissen en familie eens gevraagd (met hun lease bakken

2 x S60 1 x V70 en een S80.
De S60 en V70 rijders zaten gemiddeld op 1:13 á 1:14.
De S80 rijder kwam op 1:12.
Ze gaven dierect al aan dat de boordcomputer niet klopte.
En dat ze wisten dat een Volvo niet zuinig was, maarja ze betalen dan zelf ook de brandstof niet.
Wat Volvo aangaf hadden ze nog nooit gehaald.
ALLEMACHTIG WAT ZUIPT ZO'N D5!
Er kan een hoop gezegd worden over benzine cq gasauto's, maar waar ligt de "winst" nu bij een Diesel?
Een kennis met een Audi A4 6-cil. haalde met gemak 1:17.
Ik ben blij met mijn 1:9,5 op LPG, voor € 0,43 de liter.

Ik rijdt bijna 25 km voor de literprijs van een diesel!
En mijn houderschap belasting is ook nog eens lager.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
Mijn S60 D5 MY2004 had bij aanschaf de BC op 5.2L/100KM staan over de laatste 1200KM.
Ik heb de laatste 800KM sinds een grote beurt, een gemiddeld verbruik van 6.1L/100KM genoteerd en gecontroleerd middels aftanken tot hij bijna overloopt.
Ik ben overigens een beheersde rijder. Meestal op of onder de 120km/h en niet te gek bij de verkeerslichten. Ik hoef mezelf niet te bewijzen tegenover een sloopgolfje gti met scheefhangende jongere incl pet.
Ik luister liever op het gemakje een cd-tje dat uit 13 speakertjes klinkt....
Ja, je hebt het goed begrepen, ik ben een tevreden volvo D5-rijder =D>
Ik heb de laatste 800KM sinds een grote beurt, een gemiddeld verbruik van 6.1L/100KM genoteerd en gecontroleerd middels aftanken tot hij bijna overloopt.
Ik ben overigens een beheersde rijder. Meestal op of onder de 120km/h en niet te gek bij de verkeerslichten. Ik hoef mezelf niet te bewijzen tegenover een sloopgolfje gti met scheefhangende jongere incl pet.
Ik luister liever op het gemakje een cd-tje dat uit 13 speakertjes klinkt....
Ja, je hebt het goed begrepen, ik ben een tevreden volvo D5-rijder =D>
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
- Locatie: Spijkenisse
Heb erg dat Winterdiesel iets minder vermogen per liter levert, door de cloudpoint specificaties.
Nee het vriest nog niet, maar alle raff. draaien nu winterspec. diesel.
Zie ook het winterdiesel onderwerp op dit forum.
Nee het vriest nog niet, maar alle raff. draaien nu winterspec. diesel.
Zie ook het winterdiesel onderwerp op dit forum.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Waren dit allemaal D5's ?AlexV70 schreef:Ik volg dit topic al een tijdje, dus;
Ik heb een aantal kenissen en familie eens gevraagd (met hun lease bakken) wat het werkelijke verbruik van hun auto was
2 x S60 1 x V70 en een S80.
De S60 en V70 rijders zaten gemiddeld op 1:13 á 1:14.
De S80 rijder kwam op 1:12.
Je kunt wel zuiniger cijfers halen, maar dan moet je goed je best doen en je niet laten verleiden de pk's aan te spreken.
Ik haal in mijn 2.5D ook lang niet wat sommige beweren dat mogelijk is, ik kan me toch redelijk goed beheersen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Harrie
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 27.11.2006 - 14:18
- Locatie: Mainevillage
Hallo, hier is Harrie
Met mijn D5 ( XC ) heb ik inmiddels 8341 km gereden (inclusief 850 km met caravan ) , en daarbij 603 liter diesel verstookt . Dat betekend een verbruik van 1 : 13.9 volgens de zakjappener. IK vind dit een geweldige en acceptabele waarde. Ik had met een dergelijk verbruik rekening gehouden bij de aanschaf. D5's onderling vergelijken , geeft mi een verkeerd beeld , rijstijl ,voertuiggewicht ,dagelijkse rijomstandigheden zijn allemaal bepalend voor het verbruik.
Het is misschien interessant om er achter te komen wat een vergelijkbare BMW uit de 3- en 5 serie of een Audi A4 A6 verbruikt. Indien blijkt dat deze voetuigen zuiniger zijn dan '' onze '' D5's ,dan pas kan men stellen dat een D5 zuipt .
NOG EEN GRATIS TIP
Indien zuinig rijden belangrijk voor u belangrijk is, ruil dan uw Volvo in voor een Suzuki Alto diesel , deze rijdt ongeveer 1 : 40
Was getekend Harrie
Met mijn D5 ( XC ) heb ik inmiddels 8341 km gereden (inclusief 850 km met caravan ) , en daarbij 603 liter diesel verstookt . Dat betekend een verbruik van 1 : 13.9 volgens de zakjappener. IK vind dit een geweldige en acceptabele waarde. Ik had met een dergelijk verbruik rekening gehouden bij de aanschaf. D5's onderling vergelijken , geeft mi een verkeerd beeld , rijstijl ,voertuiggewicht ,dagelijkse rijomstandigheden zijn allemaal bepalend voor het verbruik.
Het is misschien interessant om er achter te komen wat een vergelijkbare BMW uit de 3- en 5 serie of een Audi A4 A6 verbruikt. Indien blijkt dat deze voetuigen zuiniger zijn dan '' onze '' D5's ,dan pas kan men stellen dat een D5 zuipt .
NOG EEN GRATIS TIP
Indien zuinig rijden belangrijk voor u belangrijk is, ruil dan uw Volvo in voor een Suzuki Alto diesel , deze rijdt ongeveer 1 : 40
Was getekend Harrie