Na 8 jaar en 300000 km in de D5 (rood metallic) ben ook ik gezwicht voor een D3 in Caspian Blue...
Eerst maar eens foto's van de feiten.
Me too... Caspian Blue
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3175
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Klinkt goed Casey,
En nu dus van 440 k terug naar slechts 160 k, een enorme vernieuwing.
Is het een Limited Edition van eind 2011, met leer, Xenon, Sensus, etc?
Foto's van de buitenkant ook welkom. Ben benieuwd.
Veel rijplezier!
En nu dus van 440 k terug naar slechts 160 k, een enorme vernieuwing.
Is het een Limited Edition van eind 2011, met leer, Xenon, Sensus, etc?
Foto's van de buitenkant ook welkom. Ben benieuwd.
Veel rijplezier!
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- Casey
- 3rd Gear member
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 18.09.2014 - 19:48
Dank!
Inderdaad, Limited Edition, R-Design, Sensus, etc...
En zoals je al bij Ger aangaf: zal ook eens op zoek gaan naar update voor navigatie, want de kaarten zijn zeker niet de nieuwste
Om het verhaal compleet te maken:
Ik heb dus 8 jaar met de rode D5 gereden. Destijds zonder garantie, uit de lease gekocht. Geen spijt van gekregen, behalve misschien bij de eerste beurten bij de Volvo dealer in de buurt. Die kan rekenen...
Daarna deels bij een kleine algemene garage hier in het dorp in onderhoud gehad, deels bij De Lange in Middelie.
Maar het werd langzamerhand toch tijd voor een andere. De vele verkeersdrempels hier beginnen zijn tol te eisen (schokdempers aan vervanging toe) en nog wat kleine dingetjes...
Mijn eerste keuze was een van de vier mooie witte D5's met 215 PK (zoek maar ff op internet). Zelfs proefrit gemaakt, en onderhandeld. Maar was wel een 'twijfelgeval'.
Ex-KLPD, met overal gaten, krassen en scheuren. Het mooie van de buitenkant zag je er aan de binnenkant niet vanaf. Uiteindelijk besloten dat ik geen zin heb om nog honderden euro's uit te geven om het interieur aan te pakken.
Daarna bij deze terecht gekomen. Moest er wel ff 150 km voor naar het zuiden, maar tot nu toe geen spijt van. Vorige week proefgereden, zaterdag opgehaald.
Weliswaar stapje terug van 185 naar 163 PK, maar dat valt niet erg op.
Smetteloos interieur, en idd de nodige opties: geartronic, leer, stoelverwarming, navigatie, elektrische achterklep, trekhaak, drive-e, etc.
Car Business levert met 6 maanden Auto-Trust.
Hopelijk niet nodig, alhoewel... stuurbekrachtiging is een beetje 'vaag': bij lange bochten op de snelweg lijkt het te 'pulseren'. Meer-minder kracht, waardoor het stuur een beetje heen en weer gaat. Iemand een idee?
Inderdaad, Limited Edition, R-Design, Sensus, etc...
En zoals je al bij Ger aangaf: zal ook eens op zoek gaan naar update voor navigatie, want de kaarten zijn zeker niet de nieuwste

Om het verhaal compleet te maken:
Ik heb dus 8 jaar met de rode D5 gereden. Destijds zonder garantie, uit de lease gekocht. Geen spijt van gekregen, behalve misschien bij de eerste beurten bij de Volvo dealer in de buurt. Die kan rekenen...
Daarna deels bij een kleine algemene garage hier in het dorp in onderhoud gehad, deels bij De Lange in Middelie.
Maar het werd langzamerhand toch tijd voor een andere. De vele verkeersdrempels hier beginnen zijn tol te eisen (schokdempers aan vervanging toe) en nog wat kleine dingetjes...
Mijn eerste keuze was een van de vier mooie witte D5's met 215 PK (zoek maar ff op internet). Zelfs proefrit gemaakt, en onderhandeld. Maar was wel een 'twijfelgeval'.
Ex-KLPD, met overal gaten, krassen en scheuren. Het mooie van de buitenkant zag je er aan de binnenkant niet vanaf. Uiteindelijk besloten dat ik geen zin heb om nog honderden euro's uit te geven om het interieur aan te pakken.
Daarna bij deze terecht gekomen. Moest er wel ff 150 km voor naar het zuiden, maar tot nu toe geen spijt van. Vorige week proefgereden, zaterdag opgehaald.
Weliswaar stapje terug van 185 naar 163 PK, maar dat valt niet erg op.
Smetteloos interieur, en idd de nodige opties: geartronic, leer, stoelverwarming, navigatie, elektrische achterklep, trekhaak, drive-e, etc.
Car Business levert met 6 maanden Auto-Trust.
Hopelijk niet nodig, alhoewel... stuurbekrachtiging is een beetje 'vaag': bij lange bochten op de snelweg lijkt het te 'pulseren'. Meer-minder kracht, waardoor het stuur een beetje heen en weer gaat. Iemand een idee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Casey op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
V70 (2006) D5 v/a 140000 tot 440000
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10510
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Kiek es an...... Ook al zo'n dondersen mooie dikke V70. Van harte en veel geluk ermee. Ga je nog een paar Euro's achteraan gooien met allerlei upgrades enz. enz. Gaaf hoor!
Baidewee je bent niet zo heeeeel fanatiek hier op het forum. Wellicht dat je met dit Topic eea levendig kan maken door iedereen up to date te houden. Waarvan akte

Baidewee je bent niet zo heeeeel fanatiek hier op het forum. Wellicht dat je met dit Topic eea levendig kan maken door iedereen up to date te houden. Waarvan akte



Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2729
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Wordt druk hier met al die Caspian Blue V70's
Veel plezier er mee!

Veel plezier er mee!
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.