Hallo mensen,
Recent heb ik mijn 2e auto gekocht. Keuze was gevallen op een c30 2008 1.6D. Prima auto, rijdt heerlijk. Toch nog wel een beetje benieuwd naar hoe lang de motor het volhoudt... als ik zo een paar topics lees dan wordt ik er niet altijd vrolijk van. Maar, ik geniet zolang het kan!
Ik mis enkel toch nog echt de cruisecontrol en het volume via het stuur aanpassen zou ook wel fijn zijn....
Mijn vraag is dus: Wat moet er gebeuren om dit alsnog werkend te krijgen?
Ik heb vernomen dat de bekabeling al vanuit de fabriek erin ligt, dat het enkel de klepjes vervangen is en vervolgens even laten vrijgeven bij de dealer. Nu ben ik toch wel echt benieuwd of het daadwerkelijk zo simpel is...
Ik kijk uit naar jullie reacties.
Cruise control en volumebediening
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Contacteer:
Cruise control: 350 euro https://www.vstore.nl/techniek/cruise-control/
Stuurwielbediening voor je audio kan volgens mij alleen icm high performance of premium audio systeem, als ik het goed heb.
VStore = Volvo dealer van der Veen in Nijverdal, die kunnen dus direct ook je software update voor de cruisecontrol inladen.
Stuurwielbediening voor je audio kan volgens mij alleen icm high performance of premium audio systeem, als ik het goed heb.
VStore = Volvo dealer van der Veen in Nijverdal, die kunnen dus direct ook je software update voor de cruisecontrol inladen.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 1st Gear member
Heb Ik hen een 1.6D uit 2009. De 1.6D tot en met (ik meende) 2010 kenden wat kwaaltjes, daarna was t beter. De mijne heeft nu zo'n 240 dkm gelopen, net grote beurt en (voor t eerst) nieuwe D-riem gehad. Behalve slijtdelen eigenlijk nooit echt grote problemen gehad met de auto. Al wel een heel aantal sensoren vervangen sinds 0 km; nokkenassensor, ad-blue sensor (?), EGR klep, roetfilter, druk sensor. Verder een keer een brandplaatje stukgegaan, en nieuwe dynamo en multiriem.
'93 245 GLT
'09 C30 1.6D Sport
'09 C30 1.6D Sport