Vandaag de schokdempers achter vervangen van mijn cabrioroffel.
Was even zoeken waar de bovenkant uithangt. Achterbank moest eruit en de basluidsprekers en daar waren ze dan.
Alleen... als je de flenzen losmaakt is er te weinig ruimte om de dempers omhoog te halen. Ook de filterblokken van de audio eruitgehaald maar nog steeds te weinig ruimte. Ik heb de ROPS modules maar laten zitten want dat durfde ik niet aan. Uiteindelijk in de zeer beperkte ruimte de flens van de demper geprutst (ander woord heb ik er niet voor) en de demper onderlangs verwijderd.
Een hoop gepruts dus voor een karweitje dat in een uurtje moet kunnen maar alle stukken zijn weer heel.
Nu nog even de stuurlimietblokjes voor vervangen voor die dikke blauwe. De cabrio is immers standaard al verlaagd en heeft dikke banden en dan is dat witte dunne plaatje niet voldoende volgens mij.
Iemand ervaring met aanlopende voorbanden in de C70 cabrio (of coupe) ?
Wat heb je vandaag aan je Roffel gedaan?
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
stuuruitslag begrenzers versleten ?
welke maat banden heb je erop ? bij 18" zijn de blauwe begrenzers aan te raden
225-45-17 of 225-40-18 ?
welke maat banden heb je erop ? bij 18" zijn de blauwe begrenzers aan te raden
225-45-17 of 225-40-18 ?
Laatst gewijzigd door sbv op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 16.09.2012 - 23:25
225-45-17
Er zaten witte blokjes op, verschillend fabrikaat en die waren niet zozeer versleten maar de banden liepen toch tegen de wielkast aan. Ik heb begrepen dat de Cabrio verlaagd is t.o.v. de normale C70 en je dan ook die blauwe nodig hebt.
Die witte waren overigens niet allebei even dik. De dikste had diezelfde ribbeltjes achterop als de nieuwe blauwe, die andere was gewoon glad aan de achterkant
Er zaten witte blokjes op, verschillend fabrikaat en die waren niet zozeer versleten maar de banden liepen toch tegen de wielkast aan. Ik heb begrepen dat de Cabrio verlaagd is t.o.v. de normale C70 en je dan ook die blauwe nodig hebt.
Die witte waren overigens niet allebei even dik. De dikste had diezelfde ribbeltjes achterop als de nieuwe blauwe, die andere was gewoon glad aan de achterkant
Laatst gewijzigd door EvGerven op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Zonet de ' manchet' vervangen die de benzinetank aansluit op de vulbuis. Het is een metalen beugel in twee identieke delen, met M6 boutjes vastgezet. Een van de oude was bijna doorgeroest, zie plaatje.

Check onder je auto!

Check onder je auto!
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- sander69
- 3rd Gear member
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
- Locatie: Zwolle
helemaal niks, want ik kan niks ( qua auto dan..)
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
- Locatie: Maarssen
Aan mijn vrouw meegegeven zodat ze naar d'r werk kon... 

Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 07.07.2016 - 14:59
Vandaag de auto gewassen, cabriokap gereinigd en het leer behandeld!
Klaar voor de lente...
Klaar voor de lente...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door tomira op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21389
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Je zult versteld staan van wat je eigenlijk wel kan. En dat is behoorlijk meer dan je denkt (qua auto dus).sander69 schreef: helemaal niks, want ik kan niks ( qua auto dan..)
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Scotloop
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 24.07.2012 - 19:17
- Locatie: Breukelen
Hier komt mijn lijstje hoor 
- carterventilatie vervangen
- handremschoenen vervangen
- remblokken achter vervangen
- Spoiler opgehaald, nu nog bevestiging daarvoor...
- Forté motor flush
- nieuwe olie + filter
- vacuümslangetje vervangen
- gasklephuis schoongemaakt
Binnenkort maar eens kijken voor schokbrekers voor

- carterventilatie vervangen
- handremschoenen vervangen
- remblokken achter vervangen
- Spoiler opgehaald, nu nog bevestiging daarvoor...
- Forté motor flush
- nieuwe olie + filter
- vacuümslangetje vervangen
- gasklephuis schoongemaakt
Binnenkort maar eens kijken voor schokbrekers voor

Volvo 740 GL 1986
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
- Locatie: Maarssen
Geen idee, dat vraag ik me ook al heel lang af. Wie het weet........kww schreef: waar is dat vakje eigenlijk voor boven de kenteken verlichting?
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
- Volvo_Bjorn
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34
Vandaag heb ik schuimrubber tussen mijn deurpanelen geplaatst bij men V60. Ik heb het premium sound system en bij véél bass durfde de deurpanelen te gaan rammelen. Dit probleem is nu verholpen en hij is weer heerlijk stil en de bass klinkt wee mooi zuiver en diep 

-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total
)
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total

- rafke56
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 25.07.2013 - 09:33
Ik heb de Volvo C70 Cabrioeen bij 340,000km grote beurt laten gegeven:
Distrubtieriem
Radiateur (lekte)
Kachelradiateur (begon te ruiken)
Schokbrekers achter (had binneninterieur eruit, dan maar gelijk gekeken naar schokbrekers. Moet van binnenuit)
Veerpootlagers voor
Verder ben ik bezig om het interieur om te zetten van zwart naar zwart cognac bruin en heb mijn HU 1205 vervangen door Pioneer Avic F970.
Als die weer klaar is ga ik weer de LIONS IJsselvallei Classics rijden in Deventer
Distrubtieriem
Radiateur (lekte)
Kachelradiateur (begon te ruiken)
Schokbrekers achter (had binneninterieur eruit, dan maar gelijk gekeken naar schokbrekers. Moet van binnenuit)
Veerpootlagers voor
Verder ben ik bezig om het interieur om te zetten van zwart naar zwart cognac bruin en heb mijn HU 1205 vervangen door Pioneer Avic F970.
Als die weer klaar is ga ik weer de LIONS IJsselvallei Classics rijden in Deventer
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
- Locatie: Nieuwe Pekela
Uitlijnen en balanceren bij Nauta bandenservice in Groningen.
Hun apparatuur is wat uitgebreider als normaal, 3d uitlijning en balanceren met luchtdrukmeting en extra wiel om hoogteslag ed te meten.
Alle onbalans is er weer uit, remt kaarsrecht en stuur zit er weer recht in.
Hun apparatuur is wat uitgebreider als normaal, 3d uitlijning en balanceren met luchtdrukmeting en extra wiel om hoogteslag ed te meten.
Alle onbalans is er weer uit, remt kaarsrecht en stuur zit er weer recht in.