740gl 2.3 benzine - hapert en houdt in bij gasgeven

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Teubster
Starter

Hallo allemaal

Net een paar dagen trotse eigenaar van een 740 gl, helaas meteen een probleem:

bij de testrit, reed en accelereerde de auto perfect. Later begon hij op weg naar huis in te houden bij het gasgeven. Vervolgens bij het stoplicht bijna afslaan.

Meteen andere bougies en kabels gekocht, maar het probleem is daarme niet verholpen. Nu start de auto perfect, loopt ook netjes stationair, maar bij gasgeven hapert de motor en reageert traag op het gasgeven.

Als ik het contact aanzet begint meteen onder de auto een pomp(?) geluid te maken en dat houdt heel lang aan. als dit idd de brandstof pomp is, dan zou die toch snel op druk moeten zijn wanneer de motor niet draait?

Nu las ik al een ander bericht over een defecte opvoerpomp. Ik vraag mij af hoe ik nu het snelste achter het euvel kan komen.

Ik wacht nog op een vraagbaak, dus ik weet niet waar ik bepaalde onderdelen kan vinden. Ben zelf ook geen automonteur, maar hoor heel graag jullie tips/oplossingen.

Alvast bedankt,

René
Fat Rat
5th Gear member

Is de gasregeling wel goed...
Als ik dat zo hoor zou ik zeggen dat de moter niet genoeg brandstof krijgt.
Misschien dus toch de brandstofpomp. De opvoer pomp heeft neem ik aan te maken met het brandstofsysteem, dus daar zou het misschien ook kunnen zitten.
Misschien je brandstofdruk na laten meten (als dat kan??)

Zit er overigens verschil tussen een koude auto en een warme??
Je injectie systeem codes uitlezen misschien.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Teubster
Starter

De auto start inmiddels ook beroerd.
Heb vandaag een andere luchtmassameter erin gezet omdat ik de melding 1.2.1 kreeg. Helaas zonder succes.
De ene keer als ik het contact aanzet duurt het lang voordat de brandstofpomp stopt, de andere keer is dat binnen 4 seconden.

meer tips?
Ik wil morgen de opvoerpomp in de tank checken en eventueel het brandstof filter en relais voor de inbrandstof vernieuwen..
Timen
2nd Gear member
Contacteer:

Je geeft het zelf al bijna aan. Is je brandstofrelais wel in orde?
Timen
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”