Even kort voorstellen: ik woon in Den Haag en heb in het verleden diverse Volvo's gereden (C30, V50, V40,) en wil na twee uitstapjes (Mercedes SEC 500 en Audi TT)) terugkeren op Zweedse grond

Nu heb ik mijn zinnen gezet op een C70 uit 2007. Dealeronderhouden, weinig km's en een Summum uitvoering met leer. Prachtig. Alleen heeft dit prachtige exemplaar een minder prachtige hemelbekleding (deze zit vol vlekken / verkleuringen) en is het creme leder op de achterzitting aan de zijkanten verkleurd.
Wat denken jullie? Ik vermoed dat het dak open heeft gestaan tijdens een hevige regenbui en de vorige eigenaar de kap daarna heeft gesloten met vocht erin? En wellicht met een föhn heeft geprobeerd te drogen, waarna vlekken verschenen? Lekkage in het dak lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien het een vrij groot oppervlak betreft? Met name rond de bovenkant van de ramen en bij de achterruit is het er het ergste aan toe. Of duidt dit op een probleem? Ik heb wat foto's bijgesloten om het te verduidelijken.
Weet iemand of de hemelbekleding eenvoudig vervangen kan worden? En wat dit kost en waar dit kan? En heeft iemand ervaring met verkleuringen in het leder?
Ik ben behoorlijk verkocht en geneigd deze C70 aan te schaffen, maar wil uiteraard ook geen kat in de zak kopen of uiteindelijk nog heel veel kosten hoeven maken om de schoonheidsfoutjes te herstellen.
Alvast bedankt voor jullie advies en reacties!
Met groet,
Robert