Polestar Tuning

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Humhar
1st Gear member

Goedeavond Allemaal,

Ik heb sinds een maand of 2,5 een Volvo XC90 Sport D5 AWD. Pas geleden was ik bij ETS voor een defekte wisselaar te laten repareren.
De auto is daar volledig uitgelezen en wat blijkt. Hij zou Polestar getuned zijn. :-)
2 weken geleden heb ik prefentief de automaat laten spoelen en een grote beurt laten doen bij VOMD in Dordrecht. Zeer kundig lui daar.
Deze kwamen tot de conclusie dat de Tuning van Polestar er niet meer op zit. Gevraagd of hun dat terug kunnen zetten, maar dat kunnen ze niet. :(

Kan iemand mij vertellen waar ik moet wezen om dit te laten doen en wat eventueel de kosten er van zijn?

Wat er op de uitdraai staat is :

Gebeurtenis Afkorting Benaming Datum Partner gebeurtenis
18200 POLEST Autorished Polestar Tuned 2011-10-04 2SE21

Graag hoor ik wat ik kan of moet doen.

Vriendelijke groet,
Remco
Ben
Executive Member
Contacteer:

Even naar de Volvodealer.
Ik weet alleen niet wat het je gaat kosten.

Als je je auto bij de Volvodealer in onderhoud had gehad hadden ze de Polestar software herkend en was die niet overschreven.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gouwe
7th Gear member

Interessant verhaal. Laatst van mijn dealer te horen gekregen dat ze niet kunnen zien of een auto Polestar getuned is. Blijkbaar kan ETS zien dat het erop moet zitten en VOMD dat het er niet meer op zit.

Bij mijn auto zat wel een sticker maar geen certificaat. Vorige eigenaar ken ik niet. VIN nummer op de website van Polestar ingevoerd en een week later had ik het certificaat in huis.
Ben dus wel benieuwd hoe VOMD geconstateerd heeft dat het er niet meer op zit en hoe de Polestar software überhaupt kan worden overschreven anders dan dat de auto nadien nogmaals getuned is maar dan niet door Volvo/Polestar?

Maar zoals Ben al aangeeft even langs de dealer.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”