volvo v40 bifuel 2003 valt na gas loslaten en uitrijden van lpg op benzine

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
jpdevries2000
Starter

Hallo,
Eerst even voorstellen, ik ben Jean-Pierre en een grote Volvo fan. Sinds de 440 wilde ik er een, maar niet gedaan. Toen ik de v40 zag was ik verkocht. Een vanillevla gele gekocht, een echte bifuel (ik rij al sinds 1978 toen ik 18 was op lpg) Heerlijke en supermooie auto! Ooit probleem gehad op gas, altijd stotteren tijdens het rijden op gas. Na 1 jaar volvogaragebezoeken (scrabble woord) en niet opgelost, door een kennis van me die bij bmw werkt opgelost. Het was een bobine waar haarscheurtjes in zaten. Vervangen en het stotteren was weg. Later dit zelf nog enkele keren zelf gedaan, als de auto weer ging stotteren. Op benzine merk je dat niet, want dat schijnt makkelijker te ontbranden dan gas.
De v40 weggedaan, omdat de 1800 cc motor moeite had om de caravan door de bergen te sleuren. Het doet nog steeds pijn, ik zou hem zo terugkopen!!! Als je weet waar hij is hoor ik het graag 63-GS-BG
Ik heb nu een Volvo v50 2.0 diesel om de caravan te trekken, maar ik heb tevens ook weer een v40 bifuel van mijn bazin gekregen, die ze op mijn aanraden had gekocht. Ze heeft nu een andere. Ik ben er heel blij mee, maarrrrrr ik heb een probleem waarbij ik al geprobeerd heb dit op te lossen. Tot op heden niet gelukt.

Het probleem De Volvo v40 rijdt op gas, dat gaat goed, zodra ik bij een rotonde kom en de auto laat uitrijden, valt hij van zijn gas op benzine en gaat niet terug op gas, ik moet dan de knop uit en aandrukken van de lpg. Voor de rest blijft hij altijd prima op gas draaien. Hij start 's ochtends goed, ook bij kou en nadat ik een klein stukje gereden heb, gaat hij op gas. In de loop van de dag gaat hij eigenlijk gelijk al op gas na het starten. Alleen bij uitrijden in de versnelling, dus afremmend op de motor gaat hij van gas af. Ik heb het gasklephuis schoongemaakt, bougies vervangen. Gasverdeelhuis bij de lpgboer laten reinigen en met een revisiesetje alle ringetjes enzo laten vervangen. Heeft iemand een idee? Het is lastig want als hij op benzine gaat heb je niet in de gaten dat je de benzinetank leeg aan het rijden bent. In de v40 van 2001 zag je op de meter een groen lampje met de letters lpg, maar op deze dashboardmeter van 2003 is het een digitale aanduiding die niet echt opvalt. Ik ben reuze benieuwd wie me kan helpen.
Groeten,

Jean-Pierre
Jansie84
Starter

Hallo,

Ik ben Jarno, zelf ook nieuw hier en rij ook een 2003 V40 1.8 Bi-Fuel.
Vorig jaar deed onze Volvo iets vergelijkbaars door telkens na een korte periode van gas naar benzine te springen.
Uitlezen gaf niets aan maar om een lang verhaal kort te maken, bij ons was het toch een breukje in de kabel in 1 van de lambda sonde's (toch vreemd dat het uitlezen dit niet aangaf.)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”