Graag stel ik mij even voor. Mijn naam is Onno en woon in West-Friesland.
Ik heb nog nooit een Volvo in bezit gehad, sorrie... Ik ben geen eenkennige op gebied van automerken. In verleden voornamelijk diesel gereden, waaronder een aantal Grand Scenics ivm ruimte voor mijn 2 Border Collies.
Binnenkort komt hierin echter verandering. Eind maart heb ik de bestelling rondgemaakt voor een XC60 D4 AWD in de Summum uitvoering. Summum uitvoering vanwege expat programma omdat ik namelijk tijdelijk in de VS woon voor mijn werk. Wel gebouwd volgens EU/Nederlandse specs.
AWD heb ik nooit eerder gehad, wel graag gewild door veelvuldige vakanties in Zweden in zomer en vooral ook winter. Ik realiseer en accepteer hierbij hogere verbruik.
Het is de kleur Ice White geworden, tot teleurstelling van mijn echtgenote

De XC60 is gepland om eind juni geassembleerd te worden. Misschien heb ik straks een van de laatste 5-cilinder diesels! Aflevering in VS voorzien ergens in augustus.
Ik ben van plan heel lang van de XC60 te gaan genieten. Na de garantieperiode wil ik waar mogelijk zelf kleine onderhoudswerkzaamheden gaan doen. Vooral wil ik gaan problemen en storingen herkennen en waar mogelijk proberen te voorkomen. Dat begint met te leren van de forum leden en hun ervaringen. Ik heb al enorm veel nuttige informatie gevonden door op het forum rond te struinen.
Daarom dus lid van dit forum geworden!