Even voorstellen; Volvo S60 2.4T Dark Grey Pearl

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Ariewhr
1st Gear member

Mijn naam is Arie en ben 21 jaar. Ik heb altijd al een voorkeur gehad voor Volvo's, en nu heb ik afgelopen zaterdag mijn eerste echte auto gekocht; een Volvo S60 2.4T uit 2001 met 212k op de teller. De kleur is Dark Grey Pearl, en hij staat op de 17" Tethys velgen.
Ik heb een aantal dingen waar ik nog wat aan wil doen;

- Spaceball pook inbouwen (Iemand eentje over?)
- 6cd wisselaar aan de praat krijgen (maakt wel geluid, maar de HU-803 ziet hem niet)
- Bluetooth bellen + muziek werkend krijgen op het ingebouwde telefoonsysteem
- Zomerbanden eronder, twee besteld voor achter. De winterbanden hebben nog maar 4 mm rondom. Deze rij ik af als voorwielen.
- Motorstoring fixen (Injector circuit geeft storing) Ik geloof dat er een draadje niet meer helemaal fris is, maar heb nog geen torx schroevendraaier die onder de turbobuis past :/
- Thermostaat is niet helemaal fris, binnenkort wordt deze vervangen
- Deurrubber links voor is niet goed meer. Moet een nieuwe op
- Mooie wielbouten erop ipv. de huidige roestige dingen
- Nieuw model naafdop erop tikken
- VolCanExt installeren en instellen

Ik zal morgen even wat foto's maken en toevoegen.

Als iemand ideeën heeft over de bovenstaande punten dan hoor ik dat natuurlijk graag. Ik ben nog maar een rookie natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Ariewhr op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
evert65
6th Gear member

welkom Arie
mooie wagen lijkt me zo, met een beetje werk en een poetsbeurt mag hij vast weer helemaal de blits maken
succes er mee
ik kan je helaas niet helpen , maar er zijn op het forum wel wat how to`s te vinden
en anders vraag maar raak, er is altijd wel iemand die je verder kan helpen
keep calm!, your randomizer is running
arnoud
8th Gear member

Welkom in ieder geval hier!

Als je zelf dingen wilt gaan doen kan het in ieder geval helemaal geen kwaad om te investeren in een fatsoenlijke gereedschapsset. De collectie torx 15 t/m 40 hebben is bijna een vereiste. Vooral de T25 is populair aan de binnenkant van je auto.

Bij demontage bedrijven is voor onze modellen ondertussen genoeg te vinden (auto's worden steeds vaker gedemonteerd in plaats van gerepareerd), dus met de onderdelen die je zoekt zou dat ook wel moeten lukken? In het ergste geval is bijna alles nog nieuw bij de dealer te krijgen.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
lint
Geartronic member

Welkom, klinkt als een leuke S60, succes met de aanpassingen en veel rijplezier gewenst.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Ariewhr
1st Gear member

Afgelopen week met de auto bezig geweest. Zo heb ik een bluetooth carkit/stream systeem ingebouwd. Heb ik er een nieuwe thermostaat in gezet, en ben ik op zoek gegaan naar de oorzaak Injector circuit malfunction Cil. 1).

Ik heb uitgesloten dat het de injector is door deze in een andere cilinder te plaatsen. Dit heeft het probleem helaas niet verholpen. Nu den ik dat het in de bedrading zit.. Nu ben ik het totaal geen held mee, en zal ik het helaas door een bevriende garage moeten laten doen. Gereedschap heb ik opzich wel, en wat mist dat schaf ik aan. Ik vind het erg leuk om aan auto's te sleutelen, maar het moet geen rijdend project zijn natuurlijk.

Zijn er mensen met ideeën over de storing? En misschien iemand die weet wat er met de bedrading/aansturing van injector 1 kan zijn? Het liefst zou ik het natuurlijk zelf oplossen.. Het valt me op dat hij slecht (op 4 cilinders) loopt als ik een stukje heb gereden, hem uitzet, en weer aan zet. Vanaf het moment dat ik hem dan aan zet loopt hij even slecht, en na een onbepaalde tijd loopt hij dan weer goed.

Gisteren ben ik vanaf huis(Friesland) zonder problemen naar Schiphol retour gereden. Alleen toen ik van de snelweg af moest voor een omleiding begon hij even moeilijk te doen. Ook dit was na een paar minuten gewoon weer weg.

Ik heb nog geen mooie foto's van mn auto kunnen maken helaas. Deze komen komende week verwacht ik, het wordt immers mooi weer.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”