Bij Vstore staan ze in de aanbieding voor 45euro per set, dus 90euro voor en achter.
Ik denk dat de normale prijs 75 of 80 euro per set is
Wat heb je als laatste gekocht om je auto te verwennen ?
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21419
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ja, ik weet het. Geen Volvo, sorry Ben, Mea Culpa, maar wel lekker gewerkt: automaatolie + filter vervangen. Ik heb foto's gemaakt maar die laat ik maar even voor wat ze zijn.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 25.04.2017 - 11:20
- Locatie: Amsterdam
EBC Yellowstuff remmenset, Ferrita downpipe en een RICA tuning. Moet nu nog wel dat rare blauwe vierkantje van mijn auto halen 

MY 2012 V60 T6 AWD Geartronic R-Design Stage 2 375hp/575nm
MY 2008 XC90 3.2 AWD Geartronic 238hp/320nm
MY 2003 V70 T5 Stage 1 310hp/430nm
MY 2008 XC90 3.2 AWD Geartronic 238hp/320nm
MY 2003 V70 T5 Stage 1 310hp/430nm
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Oh vertel. Ben wel benieuwd naar foto's van je T6 en de rest van je verhaal.Defender1964 schreef: EBC Yellowstuff remmenset, Ferrita downpipe en een RICA tuning. Moet nu nog wel dat rare blauwe vierkantje van mijn auto halen![]()
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 25.04.2017 - 11:20
- Locatie: Amsterdam
Door omstandigheden zat ik eigenlijk al een tijdje zonder beschikbare auto. Doordat ik enorm tevreden ben over mijn eerdere getunede V70 T5 en de goede ervaringen van een vriend met een V60 D5 hybrid, wilde ik wel weer aan de Volvo. Doordat ik niet zo'n hele grote bak meer nodig heb, maar toch een beetje laadruimte (duiken) wilde hebben, koos ik voor een V60. Die moest perse zwart metallic zijn, vonden mijn dochters.Silver_R schreef:Oh vertel. Ben wel benieuwd naar foto's van je T6 en de rest van je verhaal.Defender1964 schreef: EBC Yellowstuff remmenset, Ferrita downpipe en een RICA tuning. Moet nu nog wel dat rare blauwe vierkantje van mijn auto halen![]()
Een kennis van mij is gespecialiseerd als 'automakelaar' in het uitzoeken en faciliteren van import van vooral BMW, Mercedes en Audi uit Duitsland, maar wilde zijn diensten nu wel beschikbaar stellen om mij aan een door mij gewenste wat dikkere uitvoering van een V60 te helpen.
De beste kandidaat was een auto, die zijn eerste 30k in Göteborg (fabrieksauto?) rondgereden heeft, bij een erkende Volvo garage in de buurt van München. Volgens de advertentie een V60 T6 AWD Geartronic R-Design Sapphire black, lederen bekleding, schuifdak en navigatiesysteem. Net een beurt gehad, TUV keuring (2 jaar APK) was gedaan, er werd een set winterbanden met zwarte stalen velgen en een nieuwe set zomerbanden bijgedaan, er werd nog wat van de prijs afgedaan en vervolgens heb ik de auto (dus ongezien) gekocht.
Vervolgens RICA gebeld om een afspraak te maken voor een S1 of S2 tuning en na invoer van de VIN bleek de auto aftermarket al door Polestar getuned te zijn van 304hp/440nm naar 329hp/480nm. RICA had een leuke aanbieding voor de S2 tuning inclusief race-cat downpipe dus de keus om dat te gaan doen was snel gemaakt ondanks de al aanwezige en daardoor overbodige Polestar tuning.
Daarna met de ICE trein (en die gaan pas echt hard) comfortabel richting München om de auto op te pikken. Aldaar aangekomen voor mij weer wat aangename verrassingen: Premium Sound, aftermarket EBC Yellowstuff keramische remmen, standkachel, on call, business pack pro, driver support line, security line, winter line, park assist voor en achter, extra getint glas en nog een hele hoop andere dingen die ik niet zo spannend vind (zoals een verwijderbare trekhaak

Om eerlijk te zijn was ik op de rit terug enigszins teleurgesteld omdat ik hem ook in S wel traag vond reageren als je het gas intrapt, en ook qua motorgeluid kreeg ik niet veel terug terwijl het toch echt een 6 cylinder turbo is. Rijeigenschappen dik in orde natuurlijk en topsnelheid zoals begrensd op 250km/u.
Het proces om hem daarna langs de RDW, BPM taxateur en douane te loodsen, en op Nederlands kenteken op mijn naam te krijgen duurde wel drie weken, maar daar stond wel grofweg een 30% lagere prijs tov een standaard T6 AWD R-Design in Nederland tegenover.
Gisteren even een ritje naar Duitsland gemaakt nadat de auto nu S2 getuned is met als resultaat 375hp/575nm en de snelheidsbegrenzer eraf is. Vooral in S reageert hij nu veel sneller op het vloeren van het gaspedaal, het geluid is zoals ik hoopte en het ding blijft maar sleuren. Van 100-200 gaat in iets van 11.5 sec en ook daarna dendert ie gewoon door, maar het was te druk om uit nieuwsgierigheid de topsnelheid op te zoeken. Bij 200km/u constant draait ie 4000rpm, bij 240km/u constant is dat 4500rpm. En hij kan tot 6500rpm.
Ik ben/was van plan de intercooler en de air intake te vervangen, maar het is voorlopig wel goed zo

Vandaag even bij de lokale garage geweest om de computer uit te lezen, de dashboardmeters in het Nederlands om te zetten en de navigatiesoftware incl maps helemaal bij te werken. Nu nog even uitvinden hoe ik speedcams erop krijg.
Al met al ben ik best tevreden, geloof ik

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY 2012 V60 T6 AWD Geartronic R-Design Stage 2 375hp/575nm
MY 2008 XC90 3.2 AWD Geartronic 238hp/320nm
MY 2003 V70 T5 Stage 1 310hp/430nm
MY 2008 XC90 3.2 AWD Geartronic 238hp/320nm
MY 2003 V70 T5 Stage 1 310hp/430nm
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 25.04.2017 - 11:20
- Locatie: Amsterdam
Foto van de achterkant
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY 2012 V60 T6 AWD Geartronic R-Design Stage 2 375hp/575nm
MY 2008 XC90 3.2 AWD Geartronic 238hp/320nm
MY 2003 V70 T5 Stage 1 310hp/430nm
MY 2008 XC90 3.2 AWD Geartronic 238hp/320nm
MY 2003 V70 T5 Stage 1 310hp/430nm
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Nou, dat was niet tegen dovemansoren gericht. Uitgebreid verhaal, leuk om te lezen. En stoer dat je een auto ongezien koopt.Silver_R schreef: Oh vertel. Ben wel benieuwd naar foto's van je T6 en de rest van je verhaal.
Hoeveel km nu gelopen?
Nog plannen om andere zaken aan te passen? Bv de remmen? Ben benieuwd of je die nog voldoende vind met deze vermogens toename.
Veel plezier ermee en veel veilige km's.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 25.04.2017 - 11:20
- Locatie: Amsterdam
Ongezien? Ach, kwestie van vertrouwen in mijn vriend/makelaar & de auto heeft natuurlijk een beurt gehad en is recent TUV gekeurd. Nieuwe banden, winterbanden + velgen, en zoals later bleek een shitload aan opties (premium soundSilver_R schreef:Nou, dat was niet tegen dovemansoren gericht. Uitgebreid verhaal, leuk om te lezen. En stoer dat je een auto ongezien koopt.Silver_R schreef: Oh vertel. Ben wel benieuwd naar foto's van je T6 en de rest van je verhaal.
Hoeveel km nu gelopen?
Nog plannen om andere zaken aan te passen? Bv de remmen? Ben benieuwd of je die nog voldoende vind met deze vermogens toename.
Veel plezier ermee en veel veilige km's.


Auto is van 2012-02 en heeft nu 89.000km gelopen. Van een oud vrouwtje geweest, natuurlijk!
Remmen zijn al aangepast & keramisch.
Ik overweeg een DO88 intercooler, een Snabb intake en een Ferrita cat-back exhaust, maar het wordt nu wel een kosten/baten analyse. Ik durf het bijna niet te zeggen maar zoals ik al vermeldde vond ik hem met de standaard polestar tuning eigenlijk teleurstellend traag reageren op het moment van gas intrappen. Dat is nu met een relatief simpele/goedkope S2 tuning heel anders (en de auto heeft en passant nu al meer hp en heel wat meer koppel dan een 'echte' polestar, terwijl de auto er heerlijk standaard uitziet). Ik heb me suf gezocht wat er aan relatief simpele aanpassingen te doen is en wat de meerwaarde van de mogelijke aanpassingen is maar dat is behoorlijk moeilijk te vinden.
Ding is nu al belachelijk snel en het enige wat ik eigenlijk zou willen verbeterd zien, is de (kleinere) lag die er ook in S nog steeds is als je het gas intrapt. Als iemand een tip heeft, hou ik me aanbevolen.
Veel plezier zal ik er zeker mee hebben en veilig ook, want ik rijd 95% van de tijd als een brave oude man

MY 2012 V60 T6 AWD Geartronic R-Design Stage 2 375hp/575nm
MY 2008 XC90 3.2 AWD Geartronic 238hp/320nm
MY 2003 V70 T5 Stage 1 310hp/430nm
MY 2008 XC90 3.2 AWD Geartronic 238hp/320nm
MY 2003 V70 T5 Stage 1 310hp/430nm
- Remmus
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 15.04.2017 - 20:09
Wat heb ik gekocht? Nou, toen 1 van de koplampjes gevaarlijk roze begon te schijnen, dacht ik slim te zijn en via 'partsforswedes' 2 nieuwe lampjes te bestellen om de koplampjes zelf te vervangen (prima lampjes, overigens). Lampjes geleverd, ik trek de motorkap open en zie... Tja, wat eigenlijk. In elk geval zodanig veel dat ik besluit de garage te raadplegen. Met het schaamrood op de kaken gevraagd of iemand lampjes kan vervangen... 'tuurlijk meneer, rij de auto maar even binnen'. 'Monteur pakt looplamp, kijkt, en: Meneer, daar zult u een afspraak voor moeten maken'. Einde schaamte bij mij, natuurlijk. Maar goed, eind goed, al goed; de auto geeft weer fatsoenlijk licht. Ben benieuwd naar de factuur. Naar de garage moeten om een lampje te vervangen, het blijft een vreemd idee.... (Ik heb geen oprit oid, dus om nou aan de kant van de straat de auto uit elkaar te halen vind ik wat overdreven)
Besides other loves I've had, these have been my Swedish ones:
- Volvo V40 2.0
- Saab 9-3 2.2. TiD
- Saab 9-3 SS 1.9 TiD
- Volvo S80 2.5T
- Volvo V40 2.0
- Saab 9-3 2.2. TiD
- Saab 9-3 SS 1.9 TiD
- Volvo S80 2.5T
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Gelukkig is dat bij latere modellen verbeterd:
1 of 2 'tentharingen' er uit trekken en je haalt zo de hele koplamp er uit.
Lampjes vervangen is nog nooit zo eenvoudig geweest.
1 of 2 'tentharingen' er uit trekken en je haalt zo de hele koplamp er uit.
Lampjes vervangen is nog nooit zo eenvoudig geweest.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- Prancing-Moose
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 21.02.2016 - 12:58
Inderdaad, onlangs nog de volledige koplamp moeten vervangen, kwartiertje werk en de nieuwe zat erin.Marcnij schreef: Gelukkig is dat bij latere modellen verbeterd:
1 of 2 'tentharingen' er uit trekken en je haalt zo de hele koplamp er uit.
Lampjes vervangen is nog nooit zo eenvoudig geweest.
- JaccoV70
- 2nd Gear member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 23.04.2006 - 21:51
- Locatie: Hellevoetsluis, Zuid-Holland
- Contacteer:
Een voorraadje Meguiar's gekocht.

En het resultaat na een halve dag


En het resultaat na een halve dag


Laatst gewijzigd door JaccoV70 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo C30 1.8F R-Design Momentum (193000 KM).
Ex Volvo V70 T5.
Ex Volvo S70 20V.
Ex Volvo V40 1.8.
Ex Volvo 850 10V.
Ex Volvo V70 T5.
Ex Volvo S70 20V.
Ex Volvo V40 1.8.
Ex Volvo 850 10V.
- Xanox
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 22.05.2017 - 12:07
- Locatie: Friesland
Das toevallig, ik ook net wat nieuwe verwennerijen van meguiars gekocht.
Voor mensen die hier in ook intresse in hebben:
korting bij de halfords op alle Meguiars verwen materialen

Voor mensen die hier in ook intresse in hebben:
korting bij de halfords op alle Meguiars verwen materialen


Volvo V50 Edition II 2.4 Barents Blue-ish MY2006
Dubbele uitlaat - R Bodykit - High Performance Audio - Halfleder - Medusa 18" - Parrot Mki9200 - VolvoTech MMMI plus - Led Interieur upgrade - Led Koplampen - Dakspoiler - Sunblinds
Dubbele uitlaat - R Bodykit - High Performance Audio - Halfleder - Medusa 18" - Parrot Mki9200 - VolvoTech MMMI plus - Led Interieur upgrade - Led Koplampen - Dakspoiler - Sunblinds

- JaccoV70
- 2nd Gear member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 23.04.2006 - 21:51
- Locatie: Hellevoetsluis, Zuid-Holland
- Contacteer:
Eerst goed gewassen 2X, daarna clay behandeling, weer gewassen en droog gezeemd en daarna gepoetst met de hand.Hanegem schreef: Ziet er mooi uit. Welke volgorde in behandeling heb je toegepast?
Volvo C30 1.8F R-Design Momentum (193000 KM).
Ex Volvo V70 T5.
Ex Volvo S70 20V.
Ex Volvo V40 1.8.
Ex Volvo 850 10V.
Ex Volvo V70 T5.
Ex Volvo S70 20V.
Ex Volvo V40 1.8.
Ex Volvo 850 10V.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
- Locatie: Maarssen
Olie + oliefilter, luchtfilter, een busje 'stop-leak' voor bij de koelvloeistof en een additief voor bij de motorolie tegen tikkende klepstoters.
Zo heb ik Tweede Pinksterdag tenminste ook weer wat te doen
Zo heb ik Tweede Pinksterdag tenminste ook weer wat te doen

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door xgeering op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Zo, je vakantie geld kwam binnen?JaccoV70 schreef: Een voorraadje Meguiar's gekocht.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- JaccoV70
- 2nd Gear member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 23.04.2006 - 21:51
- Locatie: Hellevoetsluis, Zuid-Holland
- Contacteer:
Tja, wat moet je met zo'n opmerking?wim de jong schreef:Zo, je vakantie geld kwam binnen?JaccoV70 schreef: Een voorraadje Meguiar's gekocht.
Volvo C30 1.8F R-Design Momentum (193000 KM).
Ex Volvo V70 T5.
Ex Volvo S70 20V.
Ex Volvo V40 1.8.
Ex Volvo 850 10V.
Ex Volvo V70 T5.
Ex Volvo S70 20V.
Ex Volvo V40 1.8.
Ex Volvo 850 10V.