D3 of T4
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3175
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Beste Valkies,
Is geen eenvoudige keuze - kan je al zien aan de reacties;
ik heb zelf een Limited Edition uit 2012 gehad, T4 handgeschakeld en daar 146.000 km mee gereden. Is een prima auto, en vermogen en koppel is ruim genoeg om zwaar beladen alpen passen mee over te rijden.
Met stevig doorrijden zat ik op een verbruik van rond de 7.7 L per 100 km, dus inderdaad best zuinig.
Een lichte moter, maar ik heb geen tekorten gemerkt.
Die Limited Editions kan je volgens mij prima als ex-lease kopen, hebben vaak veel snelweg kms gemaakt en over het algemeen goed en dealer onderhouden. Het was toen in 2012 en 2013 een populaire keuze door goede prijs - kwaliteit verhouding. Voor het geld van een Passat reed je in een V70! Nu voor rond de 18.000 euro te koop, en volgens mij voldoende aanbod.
Voor het omslag punt benzine diesel kan je eea zelf uitrekenen, maar meeste bedrijven en lease maatschappijen houden ca. 30.000 km per jaar aan (denk zelf dat het wellicht wat lager licht, eerder rond de 25.000).
Van de combinatie van die T4 met automaat (de Powershift) hoor ik hier op het forum ook mindere verhalen maar denk dat je dat zelf moet ervaren. Ik heb zelf het schakelen nooit vervelend gevonden, maar nu ik een 8traps geartronic in de nieuwe auto heb......
De Limited Editions zijn al zeer compleet met leer, navigatie, xenon, licht metalen velgen, electrische achterklep, metalic lak, etc. Er zijn ook LE met luxury Line, die hebben dan ook electrische stoelen met geheugen en open dak. Dakrails hebben ze niet allemaal, maar hoort wel bij een V70 vind ik.
Waar je op kan letten (of in zou kunnen calculeren) is dat je de software van de IAM (Integrated Audio Module) met Sensus kan laten updaten, waarna je navigatie kaarten zelf kan updaten.
Succes met je zoektocht!
Is geen eenvoudige keuze - kan je al zien aan de reacties;
ik heb zelf een Limited Edition uit 2012 gehad, T4 handgeschakeld en daar 146.000 km mee gereden. Is een prima auto, en vermogen en koppel is ruim genoeg om zwaar beladen alpen passen mee over te rijden.
Met stevig doorrijden zat ik op een verbruik van rond de 7.7 L per 100 km, dus inderdaad best zuinig.
Een lichte moter, maar ik heb geen tekorten gemerkt.
Die Limited Editions kan je volgens mij prima als ex-lease kopen, hebben vaak veel snelweg kms gemaakt en over het algemeen goed en dealer onderhouden. Het was toen in 2012 en 2013 een populaire keuze door goede prijs - kwaliteit verhouding. Voor het geld van een Passat reed je in een V70! Nu voor rond de 18.000 euro te koop, en volgens mij voldoende aanbod.
Voor het omslag punt benzine diesel kan je eea zelf uitrekenen, maar meeste bedrijven en lease maatschappijen houden ca. 30.000 km per jaar aan (denk zelf dat het wellicht wat lager licht, eerder rond de 25.000).
Van de combinatie van die T4 met automaat (de Powershift) hoor ik hier op het forum ook mindere verhalen maar denk dat je dat zelf moet ervaren. Ik heb zelf het schakelen nooit vervelend gevonden, maar nu ik een 8traps geartronic in de nieuwe auto heb......
De Limited Editions zijn al zeer compleet met leer, navigatie, xenon, licht metalen velgen, electrische achterklep, metalic lak, etc. Er zijn ook LE met luxury Line, die hebben dan ook electrische stoelen met geheugen en open dak. Dakrails hebben ze niet allemaal, maar hoort wel bij een V70 vind ik.
Waar je op kan letten (of in zou kunnen calculeren) is dat je de software van de IAM (Integrated Audio Module) met Sensus kan laten updaten, waarna je navigatie kaarten zelf kan updaten.
Succes met je zoektocht!
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3175
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Ik zie trouwens dat er ook een aantal zeer complete V70's worden aangeboden met Bi-Fuel, dat is aardgas of CNG volgens mij;
vaak zijn die import uit Zweden, maar dan wel erg compleet. Dan heb je een 2.5 of 2.0 liter, met meer PK dan de T4. Weet niet wat voor een automaat die hebben (GT of PS) - iemand een idee?
Nadeel is dat de laadvloer van bagageruimte iets omhoog komt ivm gastank.
Al met al toch iets van 25 auto's aangeboden binnen NL die aan je zoekcriteria voldoen, vanaf 2012, benzine, automaat en onder de 25.000 EUR.
Handgeschakeld nog een stuk meer, dus keuze volop lijkt me.
vaak zijn die import uit Zweden, maar dan wel erg compleet. Dan heb je een 2.5 of 2.0 liter, met meer PK dan de T4. Weet niet wat voor een automaat die hebben (GT of PS) - iemand een idee?
Nadeel is dat de laadvloer van bagageruimte iets omhoog komt ivm gastank.
Al met al toch iets van 25 auto's aangeboden binnen NL die aan je zoekcriteria voldoen, vanaf 2012, benzine, automaat en onder de 25.000 EUR.
Handgeschakeld nog een stuk meer, dus keuze volop lijkt me.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Als je de auto zou verkopen vertel je er dan netjes bij dat er geen roetfilter meer is en de egr niet werkt ?havana schreef: Zelf voor dezelfde keuze gestaan. Uiteindelijk D3 gekozen. Ik vind een 1.6 gewoon veel te klein voor in een grote auto als een V70. Zelfs met een chip heb je weinig overschot. Tel daarbij op de kleinere actieradius en de veel minder automaat en het was voor mij vrij simpel. Wat wel meehelpt is dat meer rijd dan jij (ca. 25-30 k/jaar).
Argument dat ie onverkoopbaar wordt is onzin; mocht diesel in Nederland zwaarder worden belast is zo'n wagen nog altijd heel interessant voor export.
Roetfilter heb ik er bij aanschaf direct uit laten slopen (moraalridders, kom er maar in!) en de EGR af laten doppen. Korte stukjes zijn dus geen enkel probleem. Ook is de wagen direct gechipt. Daardoor loopt ie nu 1:15 - 1:16. 1100 km op één tank is geen enkel probleem.
De 2.5T op gas heb ik ook nog overwogen, maar ik kon er geen vinden die aan mijn eisen voldeed. Bovendien zijn ze duurder dan de D3 (bij gelijke uitrusting en km stand). Daarbij krijg je met LPG op den duur toch problemen.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21046
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Het gaat er toch om wat hij wil, niet wat moraalridders willen?NielsPHEV schreef:Als je de auto zou verkopen vertel je er dan netjes bij dat er geen roetfilter meer is en de egr niet werkt ?havana schreef: Zelf voor dezelfde keuze gestaan. Uiteindelijk D3 gekozen. Ik vind een 1.6 gewoon veel te klein voor in een grote auto als een V70. Zelfs met een chip heb je weinig overschot. Tel daarbij op de kleinere actieradius en de veel minder automaat en het was voor mij vrij simpel. Wat wel meehelpt is dat meer rijd dan jij (ca. 25-30 k/jaar).
Argument dat ie onverkoopbaar wordt is onzin; mocht diesel in Nederland zwaarder worden belast is zo'n wagen nog altijd heel interessant voor export.
Roetfilter heb ik er bij aanschaf direct uit laten slopen (moraalridders, kom er maar in!) en de EGR af laten doppen. Korte stukjes zijn dus geen enkel probleem. Ook is de wagen direct gechipt. Daardoor loopt ie nu 1:15 - 1:16. 1100 km op één tank is geen enkel probleem.
De 2.5T op gas heb ik ook nog overwogen, maar ik kon er geen vinden die aan mijn eisen voldeed. Bovendien zijn ze duurder dan de D3 (bij gelijke uitrusting en km stand). Daarbij krijg je met LPG op den duur toch problemen.

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 20.05.2017 - 08:52
Super dank allen voor jullie reacties! Heb ik echt veel aan:)
De T4 automaat vond ik idd iets schokkerig aanvoelen.
Is de automaat in de T5 2012-2013 beter/ soepeler?
D3 heb ik enkel handgeschakeld gereden en reed fantastisch/ soepel. Met automaat nog niet niet gevonden:)
Ga zeker bij Alphabet kijken want merkgarantie spreekt me idd aan...
De T4 automaat vond ik idd iets schokkerig aanvoelen.
Is de automaat in de T5 2012-2013 beter/ soepeler?
D3 heb ik enkel handgeschakeld gereden en reed fantastisch/ soepel. Met automaat nog niet niet gevonden:)
Ga zeker bij Alphabet kijken want merkgarantie spreekt me idd aan...
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3175
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Ik vond nog brochures en prijslijst van het 2012 model V70,
ter info attached (als dat lukt om bij te voegen).
De T4 en T5 hebben voor die jaargang volgens de brochure de Powershift, de D3 en D5 de Geartonic.
(vanaf 2015 heeft de T4 een GT6, de T5 heeft al wat langer een GT8)
ter info attached (als dat lukt om bij te voegen).
De T4 en T5 hebben voor die jaargang volgens de brochure de Powershift, de D3 en D5 de Geartonic.
(vanaf 2015 heeft de T4 een GT6, de T5 heeft al wat langer een GT8)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door PGV90 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Inderdaad het het het hem er om wat hij wil. Ik ben gewoon benieuwd. Heb zo mijn eigen mening over het doorboren van roetfilters maar los daarvan is het laten doorboren en verkopen zonder dat je dit duidelijk verteld niet zo netjes (een jurist zou het waarschijnlijk anders kwalificeren)diesel01 schreef:Het gaat er toch om wat hij wil, niet wat moraalridders willen?NielsPHEV schreef:Als je de auto zou verkopen vertel je er dan netjes bij dat er geen roetfilter meer is en de egr niet werkt ?havana schreef: Zelf voor dezelfde keuze gestaan. Uiteindelijk D3 gekozen. Ik vind een 1.6 gewoon veel te klein voor in een grote auto als een V70. Zelfs met een chip heb je weinig overschot. Tel daarbij op de kleinere actieradius en de veel minder automaat en het was voor mij vrij simpel. Wat wel meehelpt is dat meer rijd dan jij (ca. 25-30 k/jaar).
Argument dat ie onverkoopbaar wordt is onzin; mocht diesel in Nederland zwaarder worden belast is zo'n wagen nog altijd heel interessant voor export.
Roetfilter heb ik er bij aanschaf direct uit laten slopen (moraalridders, kom er maar in!) en de EGR af laten doppen. Korte stukjes zijn dus geen enkel probleem. Ook is de wagen direct gechipt. Daardoor loopt ie nu 1:15 - 1:16. 1100 km op één tank is geen enkel probleem.
De 2.5T op gas heb ik ook nog overwogen, maar ik kon er geen vinden die aan mijn eisen voldeed. Bovendien zijn ze duurder dan de D3 (bij gelijke uitrusting en km stand). Daarbij krijg je met LPG op den duur toch problemen.![]()
- Forrest
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 13.12.2015 - 14:40
- Locatie: Zuidwest Drenthe
Wij hebben hier vanaf zaterdag een D3 GT en een T4 handgeschakeld staan. Ik vond de T4 verrast goed rijden handgeschakeld. Wij konden de keuze niet maken 

- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8449
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
In Belgie vind je D3 met automaat in overvloed, vanaf 19.000euro
http://selekt.volvocars.be/nl-be/voertu ... radius=100
http://selekt.volvocars.be/nl-be/voertu ... radius=100
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Forrest
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 13.12.2015 - 14:40
- Locatie: Zuidwest Drenthe
Hier ook wel, ligt wel aan je zoek criteria. Je kan ook nog zoeken naar de D4
Huisman in Beilen heeft vaak wel een en ander staan.
Huisman in Beilen heeft vaak wel een en ander staan.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Reed gister achter een V60 D3, wat een stinkbak! Van mij mag je de T4 nemen!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Forrest
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 13.12.2015 - 14:40
- Locatie: Zuidwest Drenthe
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
De geur die uit de uitlaat kwam, was gewoon een erg vieze geur. En dit zonder dat er een rookwolk of zwarte walm zichtbaar was. Mogelijk was hij aan het regenereren, maar dan nog. Gewoon smerig!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Forrest
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 13.12.2015 - 14:40
- Locatie: Zuidwest Drenthe
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dat kan natuurlijk ook. Het viel me toevallig op en las net dit topic, vandaar dat ik dacht, meld het toch even...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race