Goedemiddag,
Ik heb gisteren de deuren van binnen bekleed met demping en absorberings materialen ivm een audio upgrade, dit is goed gelukt en geeft een mooi effect. Echter heb ik het raam los gehad uit de rail/goot waar het raam in vast zit, dit om de afdekplaat van de deur los te maken.
Nadat ik het raam weer vast gezet heb met de twee boutjes wil het bijna niet meer sluiten, alsof de rubbers het vast houden. Het raam loopt niet aan, zit op de zelfde punten vast gezet (ideaal dat vuil waaraan je kunt zien hoe het zat) en zonder raam loopt de motor + mechanisme als een trein. Ik heb het raam al zeker een keer of 10 los gehad, iets verschoven en opnieuw vast gezet maar zonder resultaat.
Is er iets wat ik over het hoofd zie of is er iets wat ik kan afstellen in de deur waardoor het raam misschien iets kantelt o.i.d.?
Raam sluit niet goed
- YourivdAar
- 2nd Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 05.06.2013 - 16:45
- Locatie: Utrecht
Met vriendelijke groet,
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
- kawaman
- 5th Gear member
- Berichten: 1053
- Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
- Locatie: Apeldoorn
Het raam wordt aan de zijkanten door een soort rubbers geleid, bij mij was er daar van 1 losgelaten en lag onder in de deur.
Met als gevolg een rammelend raam zodra deze open stond.
Kan heel goed zijn dat deze bij jou ook het probleem veroorzaken en dat deze opstropen en daardoor een vrije beweging tegen gaan.
Toch nog een keer de binnenplaat demonteren en even goed deze rubbers checken.
Met als gevolg een rammelend raam zodra deze open stond.
Kan heel goed zijn dat deze bij jou ook het probleem veroorzaken en dat deze opstropen en daardoor een vrije beweging tegen gaan.
Toch nog een keer de binnenplaat demonteren en even goed deze rubbers checken.
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
- YourivdAar
- 2nd Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 05.06.2013 - 16:45
- Locatie: Utrecht
Bedankt voor de antwoorden!
Gisteren zag ik dat, wanneer je naar de auto kijkt zoals mijn avatar is afgebeeld <<<, het rubber aan de linkerzijde dubbel gevouwen zat. Dit was blijkbaar ontstaan nadat het raam een antal keer open is geweest. Ik zag toen, bij het terug duwen, aan de kant van de spiegel dat het rubber daar tussen het raam en de deur zat. Het hele rubber was aan de binnenkant los gekomen. Waarschijnlijk omdat bij het terug plaatsen van het raam ik te weinig aandacht heb besteed aan de rubbers. Zonde. Maar weer wat geleerd.
Off topic: Ik heb de deuren voorzien van bitumen demping matten en absorberend water doorlatend schuim. Vervolgens de oude speakers uit de originele pasringen gehaald en hier een setje Rockford Fosgate R1675S in gehangen. Wel even de pasringen los geboord natuurlijk. Daarnaast de tweeterkapjes naast de spiegels toegevoegd. Hier achter de tweeters geplaatst en alles aangesloten. Wat een ontzettende verbetering!
Mijn S40 is voorzien van Base 'performance' audio, zonder versterker in de achterbak en met papieren speakers. Als ik voorheen het volume op 50% had kraakte alle speakers, nu kan het voorin voluit zonder enige vervorming en het geluid is spatzuiver, redelijke bas en een zuiver hoog. Ik ga de achterdeuren ook nog doen en ik zou iedereen dit aanraden! Ik was voor de voordeuren (zonder tweeter kapjes) €135,- kwijt. Echt de moeite waard wanneer je graag geniet van muziek onderweg. Een leuk extraatje van het dempen is dat de deuren nu met openen en sluiten klinken als of je de deur van een rolls in handen hebt!
Als iemand vragen heeft over de audio updrade stuur gerust een PB
!
Gisteren zag ik dat, wanneer je naar de auto kijkt zoals mijn avatar is afgebeeld <<<, het rubber aan de linkerzijde dubbel gevouwen zat. Dit was blijkbaar ontstaan nadat het raam een antal keer open is geweest. Ik zag toen, bij het terug duwen, aan de kant van de spiegel dat het rubber daar tussen het raam en de deur zat. Het hele rubber was aan de binnenkant los gekomen. Waarschijnlijk omdat bij het terug plaatsen van het raam ik te weinig aandacht heb besteed aan de rubbers. Zonde. Maar weer wat geleerd.
Off topic: Ik heb de deuren voorzien van bitumen demping matten en absorberend water doorlatend schuim. Vervolgens de oude speakers uit de originele pasringen gehaald en hier een setje Rockford Fosgate R1675S in gehangen. Wel even de pasringen los geboord natuurlijk. Daarnaast de tweeterkapjes naast de spiegels toegevoegd. Hier achter de tweeters geplaatst en alles aangesloten. Wat een ontzettende verbetering!
Mijn S40 is voorzien van Base 'performance' audio, zonder versterker in de achterbak en met papieren speakers. Als ik voorheen het volume op 50% had kraakte alle speakers, nu kan het voorin voluit zonder enige vervorming en het geluid is spatzuiver, redelijke bas en een zuiver hoog. Ik ga de achterdeuren ook nog doen en ik zou iedereen dit aanraden! Ik was voor de voordeuren (zonder tweeter kapjes) €135,- kwijt. Echt de moeite waard wanneer je graag geniet van muziek onderweg. Een leuk extraatje van het dempen is dat de deuren nu met openen en sluiten klinken als of je de deur van een rolls in handen hebt!
Als iemand vragen heeft over de audio updrade stuur gerust een PB

Met vriendelijke groet,
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016