Mijn XC60 D5 heeft geen temperatuur meter op 't dashboard tbv de koelwatertemperatuur.
nu heb ik met DICE gekoppeld gereden en zie dat bij filerijden de temperatuur net boven de 70 graden komt.
als ik vervolgens weer kan optrekken zakt ie net boven de 60 graden.
de dealer zegt dat dat normaal is voor dit type motor.
kan iemand dat bevestigen?
motortemperatuur D5 MY2010
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
is de XC60 neem ik aan? Met de 5 cilinder D5 motor?
Temperatuiur is echt te laag. Hijloopt altijd op naar zo'n 95 graden. Er is een olie/koelvloeistof warmtewisselaar aanwezig, die zorgt voor een vrij constante temperatuur indien het blok eenmaal is opgewarmd.
Of de sensor is stuk, of je thermostaat. Hoeveel km's heeft de auto?
Temperatuiur is echt te laag. Hijloopt altijd op naar zo'n 95 graden. Er is een olie/koelvloeistof warmtewisselaar aanwezig, die zorgt voor een vrij constante temperatuur indien het blok eenmaal is opgewarmd.
Of de sensor is stuk, of je thermostaat. Hoeveel km's heeft de auto?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dan is het vrijwel zeker de thermostaat.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- JeroenJeroen
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 06.05.2017 - 21:36
- Locatie: Punthorst
Eens, dat is te laag. Even de thermostaat vervangen en dan eens weer kijken. Vreemd antwoord van de dealer ook.....
- chalith
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 07.07.2009 - 20:35
gister de thermostaat laten vervangen, de rubber zat verwrongen tussen de thermostaat en huis en lekte dus.
thermostaat en huis zijn 1 geheel.
temperatuur is nu mooi 90 graden.
reparatie was gelukkig onder garantie.
"even" vervangen was 't overigens niet.
er staat 2,5 uur voor bij de dealer, hij zit nl achter 't blok
ik ben ergens op een forum zelfde probleem tegengekomen , een D5 met een verwrongen rubber.
er zijn er dus meer die dit hebben.
en vast ook die er niets mee doen omdat ze 't niet merken.
er zijn nl geen foutmeldingen. Motor bedrijfstemperatuur niet bereikt zou een mooie zijn.
ik kreeg laatst trouwens een T5 MY 2017 mee die wel gewoon een termperatuur meter had.
ik heb nu een tomtom curve op de OBD poort zitten en kan met de telefoon een hoop parameters lezen.
thermostaat en huis zijn 1 geheel.
temperatuur is nu mooi 90 graden.
reparatie was gelukkig onder garantie.
"even" vervangen was 't overigens niet.
er staat 2,5 uur voor bij de dealer, hij zit nl achter 't blok
ik ben ergens op een forum zelfde probleem tegengekomen , een D5 met een verwrongen rubber.
er zijn er dus meer die dit hebben.
en vast ook die er niets mee doen omdat ze 't niet merken.
er zijn nl geen foutmeldingen. Motor bedrijfstemperatuur niet bereikt zou een mooie zijn.
ik kreeg laatst trouwens een T5 MY 2017 mee die wel gewoon een termperatuur meter had.
ik heb nu een tomtom curve op de OBD poort zitten en kan met de telefoon een hoop parameters lezen.
Laatst gewijzigd door chalith op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.