Hallo dan,
Ik heb ontdekt dat er een vacuüm heerst in de benzine tank//
Dit lijkt mij niet echt technisch verantwoord.
Mijn gedachte is echter dat het stotter probleem waar ik last van heb mogelijk veroorzaakt wordt door een brandstof te kort op een bepaald moment..
bv door een verstopt brandstoffilter dit ook naar aanlijding van de uitspraken van de KwikFit, dat zij de brandstoffilter niet kunnen vervangen tijdens de grote beurd om het simpele feit je daar speciaal gereedschap voor nodig schijnt te hebben en die alleen bij de dealer verkrijgbaar zijn... hhh
...
Vacuüm in benzine tank
- Kerel480
- 2nd Gear member
V70 classic 2,5T 20V 1997 met 140.000km Regent/Turbo Red Pearl (418)
Toyota Yaris 1.0 VVT-I 2001 83.000km donker groen metallic met spoiler
Volvo 480 ES 1990 257.000km zwart(305) met rode bies RIP
- arjen-440
- 3rd Gear member
brandstof filter ken je zelf ook heel makkelijk vervangen hoor
is altijd het proberen waard.
dat ze speciaal gereedschap nodig hebben is bullshit,
je gaat dr on der leggen schroeft dat ding dr van onder..
en je steekt er een nieuwe op.
niets moeilijks aan
is altijd het proberen waard.
dat ze speciaal gereedschap nodig hebben is bullshit,
je gaat dr on der leggen schroeft dat ding dr van onder..
en je steekt er een nieuwe op.
niets moeilijks aan
- Vampie
- 2nd Gear member
- Contacteer:
vaak kan je ze der ook uti halen en schoon spuiten met een luchtdruk spuit.
Volvo 460 1.9 TD
- there are no good guns and there are no bad guns. A gun in the hands of a bad man is a bad sign. A gun in the hands of a good man is no threat to anyone - except bad people -
- there are no good guns and there are no bad guns. A gun in the hands of a bad man is a bad sign. A gun in the hands of a good man is no threat to anyone - except bad people -
-
- 1st Gear member
Hey, als je de brandstoffilter gaat vervangen, pas op!!!
De twee nippels die op het "blikje" zitten zijn vaak vastgeroest. Je moet deze eerst goed inspuiten en met een schroevendraaiertje alle roest wegkrabben. De nippels moeten namelijk kunnen draaien. Anders moet je de benzineleiding 5 keer ronddraaien om hem los te krijgen en dat is er niet goed voor. Ik was ongeduldig en zette een baco op de nippel. Toen brak het stukje metaal dat in de leiding zat. Dit onderdeel is niet los te bestellen en als je er een van de sloop haalt krijg je hen nooit in je leiding. alleen met stoken en doe dat alsjeblieft niet. Ik heb uiteindelijk dus het hele stuk van filter naar injectiekop vervangen. Toen had ik de benzinefilter uiteindelijk vervangen maar het probleem was er nog steeds. Als je tank vacuum is, krijgt je injectie te weinig druk. Een benzinepomp kan namelijk heel hard "duwen" maar absoluut niet "zuigen". Zorg er dus voor dat je tank goed belucht wordt zodat de druk in de tank niet te laag wordt. Om te controleren of dit het probleem is moet je een tijdje rondrijden met een gat in je tankdop of een alternatief. Bijvoorbeeld een tod in je tankgat met een slang erlangs. Verniel beter niet je originele tankdop. Als namelijk blijkt dat dit het probleem is moet je de beluchtingsslangen van je tank ontstoppen.
Succes ermee!
De twee nippels die op het "blikje" zitten zijn vaak vastgeroest. Je moet deze eerst goed inspuiten en met een schroevendraaiertje alle roest wegkrabben. De nippels moeten namelijk kunnen draaien. Anders moet je de benzineleiding 5 keer ronddraaien om hem los te krijgen en dat is er niet goed voor. Ik was ongeduldig en zette een baco op de nippel. Toen brak het stukje metaal dat in de leiding zat. Dit onderdeel is niet los te bestellen en als je er een van de sloop haalt krijg je hen nooit in je leiding. alleen met stoken en doe dat alsjeblieft niet. Ik heb uiteindelijk dus het hele stuk van filter naar injectiekop vervangen. Toen had ik de benzinefilter uiteindelijk vervangen maar het probleem was er nog steeds. Als je tank vacuum is, krijgt je injectie te weinig druk. Een benzinepomp kan namelijk heel hard "duwen" maar absoluut niet "zuigen". Zorg er dus voor dat je tank goed belucht wordt zodat de druk in de tank niet te laag wordt. Om te controleren of dit het probleem is moet je een tijdje rondrijden met een gat in je tankdop of een alternatief. Bijvoorbeeld een tod in je tankgat met een slang erlangs. Verniel beter niet je originele tankdop. Als namelijk blijkt dat dit het probleem is moet je de beluchtingsslangen van je tank ontstoppen.
Succes ermee!
- Kerel480
- 2nd Gear member
Hey Jochem,
Als ik zo jou verhaal lees denk ik niet dat het verstandig is om de brandstoffilter uitte bouwen met het oog op afbrekende onderdelen..
Ik heb er wel een andere filosofie aan over gehouden.
Als er een vacuüm in de brandstoftank heerst dan hoeft de brandstof pomp helemaal niet erg hard te zuigen want de brandstof wordt uiteindelijk vanzelf terug gezogen door het vacuüm...
Ook heb ik een aantal dagen met een losse benzinedop gereden mogelijk dat het stottergedrag hierdoor stopte maar dat was niet het geval..
Bedankt voor de tip iig.
Als ik zo jou verhaal lees denk ik niet dat het verstandig is om de brandstoffilter uitte bouwen met het oog op afbrekende onderdelen..
Ik heb er wel een andere filosofie aan over gehouden.
Als er een vacuüm in de brandstoftank heerst dan hoeft de brandstof pomp helemaal niet erg hard te zuigen want de brandstof wordt uiteindelijk vanzelf terug gezogen door het vacuüm...
Ook heb ik een aantal dagen met een losse benzinedop gereden mogelijk dat het stottergedrag hierdoor stopte maar dat was niet het geval..
Bedankt voor de tip iig.
-
- 2nd Gear member
Veel auto's hebben een klein beetje vacuum op de brandstoftank, dit om aan emissie eisen te voldoen, met het dampretoursysteem, welke van je brandstofsysteem terugloopt naar je tank.
Honda civic was de eerste in 1974 met dit systeem.
Honda civic was de eerste in 1974 met dit systeem.
- Kerel480
- 2nd Gear member
Hahum...
Niet zo schelden hoor op dit Volvo forum...
hhh
Niet zo schelden hoor op dit Volvo forum...
hhh