Voorheen deed ik met mijn V70 Classic ruim 100.000 km met een setje remschijven, maar dat was dan ook altijd origineel Volvo. Nu heb ik voor de tweede keer ruimschoots binnen de 10 k last van trillende voorschijven. Auto is momenteel in onderhoud bij universele garage, die Brembo monteert, toch ook geen rommel. Mijn rijgedrag is niet veranderd, bij stoplicht zet ik de automaat in P en laat ik de rem los, ik houd nooit langdurig de remmen vast en ik ben ook niet met hete remmen door een waterplas gereden. Rijd 85% snelweg.
Hoe kan het dat de schijven zo snel gaan slingeren? Welk merk gebruikt Volvo als eerste montage en is dat echt beter, of is dit een typisch kwaaltje van mijn generatie V70 ( modeljaar 2006)?
Andere suggesties?
Remschijven snel krom
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
- Locatie: Provincie Utrecht
2018-nu V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ook bij Brembo is het wel eens maandag ochtend. Nadeel van slijtagepruducten is de uiterst beperkte mogelijkheden tot kosteloze inruil of reparatie. Zal een nieuw setje schijven en blokken worden
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26904
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Blijft een van de klauwen niet hangen?
Of zijn ze echt allebei krom?
Rijd zelf ook altijd met Brembo schijven en krijg ze niet zomaar krom.
Volvo gebruikt ATE
Of zijn ze echt allebei krom?
Rijd zelf ook altijd met Brembo schijven en krijg ze niet zomaar krom.
Volvo gebruikt ATE
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
Niet echt een antwoord op je vraag maar mijn V70N is nu aan een wissel van schijven en blokken beland. Mijn auto is 11 jaar oud. Heeft nu nét 180k op de teller staan en heeft nog steeds de schijven en blokken die af fabriek zijn gemonteerd; dit is de eerste wissel!! Nog steeds probleemloos remgedrag alleen is de minimum dikte van de schijven bereikt. Hulde aan materiaal en kwaliteit. Wissel staat gepland bij de dealer, OEM materiaal en hopen dat het weer eens zo lang meegaat.
Laatst gewijzigd door dieselpower op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Zoals gezegd monteert Volvo vaak ATE.
Misschien eens kijken of het gedeelte van de naaf (waar de schijf op zit) wel echt schoon en roestvrij is?
Ik had ook last van trillingen, bleek dat er onder de schijf corrosie was ontstaan waardoor de schijf iets scheef gaat zitten. De corrosie drukt de schijf gewoon ietsje weg.
Als je een beetje handig bent kan je het wiel verwijderen, vervolgens de klauw, bracket en schijf eraf. Dan alles super goed schoonmaken met schuurpapier of een nylon komborstel op de boormachine. Ook de binnenkant van de schijf.
Opnieuw monteren en eens kijken wat het oplevert.
Bij mij waren alle trillingen verdwenen.
Misschien eens kijken of het gedeelte van de naaf (waar de schijf op zit) wel echt schoon en roestvrij is?
Ik had ook last van trillingen, bleek dat er onder de schijf corrosie was ontstaan waardoor de schijf iets scheef gaat zitten. De corrosie drukt de schijf gewoon ietsje weg.
Als je een beetje handig bent kan je het wiel verwijderen, vervolgens de klauw, bracket en schijf eraf. Dan alles super goed schoonmaken met schuurpapier of een nylon komborstel op de boormachine. Ook de binnenkant van de schijf.
Opnieuw monteren en eens kijken wat het oplevert.
Bij mij waren alle trillingen verdwenen.
S60 D5 2002, 842.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
- Locatie: Lieren
- Contacteer:
Trillende remschijven hoeven niet persé krom te zijn, het kan ook door materiaaloverdracht komen van remblok naar remschijf. Even opnieuw inremmen wil dan nog wel eens helpen. 3x maximaal remmen van 70km/h tot 20km/h, daarna 3x van 100km/h tot 20 en tot slot nog 3x van 120 naar 20 en dan een flink stuk rijden om de boel weer af te koelen. Uiteraard wel even opletten waar je dat doet, eventueel achterliggend verkeer vindt dit minder grappig.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 06.08.2014 - 15:07
Ik lees even mee, heb last van een trillend stuur bij stevig remmen bij hogere snelheid. Remschijven zijn 43.000 kilometer oud. Remschijven zijn er niet af geweest tussendoor. Wellicht ook maar een keer afhalen en schoonmaken....
- CH Racing M900
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55
De tip van Gerald is heel serieus te nemen. Doet vaak wonderen.
XC90 T8 - 2017 - R-Design
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
de normale brembo schijven zijn niet heel goed, en vaak na een paar 1000 km alweer krom. Zo is ook mijn ervaring.
Doe gewoon origineel eronder, dan heb je nooit gelazer. Voor die paar tientjes verschil!
Doe gewoon origineel eronder, dan heb je nooit gelazer. Voor die paar tientjes verschil!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Tuurlijk, dan moet je ook met normaal rijden trillingen hebben.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Net mijn remmen voor compleet vervangen.
ATE was niet meer op voorraad, nu BOSCH er onder gezet. Eerste indruk is goed, maar de echte kwaliteit merk je pas na 10dkm.
Ik reed ook nog met originele schijven en blokken, 208000km. Mijn schijven waren krom en afdraaien niet meer zinvol.
Stuur trilde bij remmen, en de remkarakteristiek was niet vloeiend maar schokkend. Dit is compleet weg na de nieuwe schijven en blokken.
Bij mijn passat een keer goedkoop spul eronder gehad, wijze les. Na 5dkm krom.......
Hoop dat Bosch het ook goed blijft doen.
Mijn advies: doe ATE of origineel.
ATE was niet meer op voorraad, nu BOSCH er onder gezet. Eerste indruk is goed, maar de echte kwaliteit merk je pas na 10dkm.
Ik reed ook nog met originele schijven en blokken, 208000km. Mijn schijven waren krom en afdraaien niet meer zinvol.
Stuur trilde bij remmen, en de remkarakteristiek was niet vloeiend maar schokkend. Dit is compleet weg na de nieuwe schijven en blokken.
Bij mijn passat een keer goedkoop spul eronder gehad, wijze les. Na 5dkm krom.......
Hoop dat Bosch het ook goed blijft doen.
Mijn advies: doe ATE of origineel.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als je dan al slechte ervaringen hebt met aftermarket, waarom dan weer budget eronder? Brembo heeft dan welliswaar de naam, maar de normale schijven zijn ook zo krom.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 06.08.2014 - 15:07
Omdat ik de Volvo remschijven gewoonweg echt te duur vindt. Kan drie sets andere remschijven proberen voordat ik aan de prijs van Volvo zit. Dan ben ik net zoveel of meer kilometers verder. Is ook beetje een principe kwestie
)

- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Wanneer het een bewuste keus is om rommel te monteren moet je ook niet zeuren dat het na 43k trillingen geeft.
Met de XC60 D5 GT 180k gereden op dezelfde Volvo schijven en die deden het nog steeds perfect en konden nog 20k mee.
Met de XC60 D5 GT 180k gereden op dezelfde Volvo schijven en die deden het nog steeds perfect en konden nog 20k mee.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zoals gezegd heeft kwaliteit zijn prijs. Ik snap daarom denk ik de principe kwestie niet helemaal, rijd je uit principe graag met kromme remmenDuckman schreef: Omdat ik de Volvo remschijven gewoonweg echt te duur vindt. Kan drie sets andere remschijven proberen voordat ik aan de prijs van Volvo zit. Dan ben ik net zoveel of meer kilometers verder. Is ook beetje een principe kwestie)

Goedkoop is zo echt duurkoop, plus dat het een hoop ergernis en tijd (geld) kost.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95