S60 - Audio Upgrade -> diverse vragen

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
mikekiwi
2nd Gear member

Nu mijn S60 voor de deur staat en ik op niet al te lange termijn de audio wil gaan upgraden, komen daar wat vraagjes uit.
Ik probeer zoveel mogelijk de al vaak gestelde vragen te omzeilen, maar toch ontkom ik er denk ik niet aan…

Situatie nu:
HU-1205 met Parrot ck3100 als bron
Beide deuren voorzien van coaxiale luidsprekers, geen composet voorin de deuren dus.

Einddoel:
2din unit met BT-streaming en telefonie, USB en wellicht DAB als bron
composet voorin
beter geluid achterin zodat mijn dochter gewoon ook de muziek goed kan horen zonder dat ik de fader naar achter moet verschuiven
Navigatie doe ik via mijn telefoon

De vragen:

1. Als ik de HU1205 eruithaal zie ik 2 richeltjes aan de zijkant (zie rood omringde deel in bijgesloten foto) Verder lijkt alles prima te passen als ik het er zo voor houd. Ik wil dus dit frame gaan modificeren. Iemand hier ervaring mee hoe ik dat het beste kan doen zonder extra gereedschap te moeten aanschaffen en/of het front te beschadigen?
Ook een optie is om een deel van de “koker” eraf te zagen zodat ik het frame van mijn autoradio met die lipjes er beter achter kan buigen…

2. In alle filmpjes die ik heb bekeken haal je het pennendingetje eruit, dan de kachelunit en dan het audioframe. In deze auto zit het audioframe met schroeven vast aan de kachelunit (zie lila omrand deel op de foto). Klopt dat?

3. Voor audio achter kan ik dus de deuren aanpakken of ik monteer luidsprekers in de hoedenplank. Die heeft nu geen roosters, maar wel gaten in het metaal. Ik weet/vermoed dat als er roosters zitten er ook bekabeling is, maar is dat ook zo als er geen roosters zijn? Als dat laatste het geval is, waar trek ik dan het makkelijkst de kabels vandaan?
Heeft iemand ook een composet in de deuren gemonteerd en zo ja, waar heb je dan de tweeters gelaten? En werkt dat een beetje?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”