Bedrading voor speakers

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Kerel480
2nd Gear member

Hallo,

Ik heb op de sloop een setje orriginele Volvospeakers gevonden voor op de achterbank (aan de zijkant)
Nu was mijn vraag, aangezien er nog geen voorbedrade aansluiting zit voor de speakers, of ik onder de bekleding door een nieuwe draad kan trekken??

Of is er iemand die een nog betere tip heeft voor dit bedradings probleem... over de midden console ofzo..

Grtz. Kerel480
V70 classic 2,5T 20V 1997 met 140.000km Regent/Turbo Red Pearl (418)
Toyota Yaris 1.0 VVT-I 2001 83.000km donker groen metallic met spoiler
Volvo 480 ES 1990 257.000km zwart(305) met rode bies RIP
Caerbannog
5th Gear member
Contacteer:

De bedrading is bij vrijwel elke 480 voorbereid.
In je 480 zitten achterin kleine bakjes naast de stoelen. Wip het dekseltje aan de onderkant eruit met een schroevendraaier. Hier ligt de bedrading onder. Als deze er niet ligt zou ik de bedrading onder de bekleding doortrekken. Dit is vrij simpel te doen. Vanaf je radio kan je vrij makkelijk naar beneden met wat draden. Je komt dan eerst achter je klokje terecht. Haal dit er allemaal uit. Met wat friemelen en goed kijken kan je de draden nog verder naar beneden voeren. Je komt dan achter de bakjes bij de tunnel.
Haal deze er ook uit. Vanaf hier kan je vrij makkelijk onder de vloerbedekking komen, en van daaruit onder de stoel. Onder de bijrijdersstoel zitten gaten in de bekleding. Met een stuk stevig koperdraad kan je alles er wel doortrekken.
Je moet wel veel verwijderen hiervoor, maar dan heb je 't ook netjes!

Veel sterkte toegewenst overigens met het inbouwen van deze speakers....
Je kan beginnen met je achterste paneeltjes in de kofferbak uitbouwen, vervolgens je achterstoelen, gordels, en daarna de zijpanelen.
Dit is helaas noodzakelijk om alles netjes in te bouwen.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”