D3 of T4

Forrest
3rd Gear member

Altijd goed ;-)
BMW 540i xDrive High Executive Touring Sophisto Grau MY2018Afbeelding
Volvo XC90 D5 AWD Inscription Onyx Black MY2016Afbeelding
Volvo XC70 D4 Nordic+ Luxery Line Rica tuning MY2015Afbeelding
Volvo V70 D3 Limited Edition Savile Gray MY2012 Afbeelding
RobbertV70
2nd Gear member

Ga eens rijden in een T4, dan vergeet je die oude oliestoker zo.
BlackcurrantV70 schreef: Ik ben meer van de oude stempel en vind een 1600cc in een auto als een V70 niet kunnen.

Onze C70 D3 automaat doet 13.000km per jaar maar geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken om een 1600 benzine erin te nemen, als het al zou kunnen.

De D3 trekt als een beer, zalige motor en mijn vrouw doet 17km enkele reis woon/werk verkeer en dat gaat al 6 jaar zonder enig probleem, dus de extra onderhoud aan roetfilter e.d is tot nu toe onzin voor ons.

Zoals al gezegd, ga in beide auto's proefrijden en de D3 tovert gegarandeerd een smile on your face.

Ex-lease bij Alphabet is niet hetzelfde als een dealer auto, wij hebben enkele jaren geleden een lease auto gehad waarvan de roetfilter stuk ging 6 maand voor het einde contract en de leasemaatschappij weigerde om nog kosten te maken aan die auto, als je die dan koopt na de lease.....

Ik heb nu al 3 Select okkasies gekocht bij Volvo dealers de laatste 9 jaar en nog nooit enige discussie gehad als er iets stuk ging na aankoop.
V70 T4 PowerShift MY2014 Nordic+
Mazda MX5 MY2006
Yamaha Tracer 900GT MY2019
Forrest
3rd Gear member

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik rijdt zelf in een D3 en mijn vader nu in een T4 maar mis het koppel van de diesel wel een klein beetje. Hij heeft natuurlijk een wat lager koppel wat je in het rijden toch kan merken. Ik moet wel zeggen dat de T4 mijn positief verbaasd heeft
BMW 540i xDrive High Executive Touring Sophisto Grau MY2018Afbeelding
Volvo XC90 D5 AWD Inscription Onyx Black MY2016Afbeelding
Volvo XC70 D4 Nordic+ Luxery Line Rica tuning MY2015Afbeelding
Volvo V70 D3 Limited Edition Savile Gray MY2012 Afbeelding
PGV90
6th Gear member

Topic starter @ Valkies,

Heb je inmiddels al met verschillende auto's gereden om een beter beeld te krijgen?
Nieuwsgierig of je al een keuze hebt kunnen maken.
Laatst gewijzigd door PGV90 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
DB200
6th Gear member

Roetfilter heb ik er bij aanschaf direct uit laten slopen (moraalridders, kom er maar in!) en de EGR af laten doppen.
Helaas, dit wordt per 1 oktober 2017 verboden. Vandaag in het FD:

"Autorijder mag roetfilter en katalysator niet meer uitschakelen

Automobilisten die roetfilter of katalysator buiten werking stellen zijn per 1 oktober strafbaar. Minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu komt met een verbod op het rommelen met emissiecontrolesystemen in auto's.

Dit kondigt de demissionaire bewindsvrouw aan in antwoord op schriftelijke Kamervragen over de afhandeling van de dieselaffaire bij Volkswagen. Tot nu toe blijkt het mogelijk om voorzieningen in de auto, die nodig zijn om aan de emissie-eisen te voldoen, uit te schakelen, aan te passen of geheel te verwijderen. Volgens Schultz van Haegen gebeurt dit met enige regelmaat, op verzoek van de eigenaar van de auto.

Minder stikstofoxide

Het gaat behalve om roetfilter en katalysator ook om de zogeheten EGR-klep die moet voorkomen dat er minder stikstofoxide wordt uitgestoten. Dit onderdeel zou tijdens de rit uitgezet kunnen worden waardoor de auto beter zou presteren. Volgens de Kamerleden Jessica van Eijs (D66) en Maurits von Martels (CDA) stoot de motor dan te veel stikstof uit en wordt de gezondheidswinst teniet gedaan.

De minister bevestigt dat autobezitters hun wagen kunnen laten chip-tunen waardoor het milieusysteem niet meer werkt. Aan die praktijken wil ze een einde maken. Autobezitters mogen niets meer veranderen aan technische voorzieningen die autofabrikanten op grond van Europese emissie-eisen in de voertuigen hebben aangebracht. De milieu-apparatuur moet goed blijven werken als de auto's op de markt zijn gebracht en deelnemen aan het dagelijks verkeer. Daarom worden de regels in Nederland aangescherpt, ook al is er in Europees verband geen verbod om roetfilters te verwijderen."
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
NielsPHEV
7th Gear member

het wordt dus weer verboden, gelukkig, handhaving lijkt me wel lastig je zou via de APK en OBD iets kunnen doen maar echt sluitend controleren is niet eenvoudig
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”