Startblokkering V70 III 2.0D

Plaats reactie
fritsh
Starter
Contacteer:

Als ik de sleutel in de ruimte in het dashboard steek en daarna wil starten, dan duurt het even voordat de motor loopt. Soms moet ik twee keer kort starten. Dat was vroeger niet zo.

Wel heel kort twee meldingen:

1. Melding over transponder / startblokkering
2. Melding over sensor parkeerrem en tekst 'service'

Ik ga maandag naar de dealer.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en ook of er een betrouwbaarheid issue ontstaat?

Hoor graag!

Frits
JosW
5th Gear member

Kan me nog vaag een topic uit het verleden hierover herinneren. Weet alleen niet meer waar. De oplossing was toen een soort reset door de accu even te ontkoppelen.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
fritsh
Starter
Contacteer:

Het probleem begon zich steeds vaker te manifesteren. Met de tip van JosW in mijn achterhoofd ben ik gaan nadenken. Ik heb de dealer gevraagd de auto uit te lezen. Daar kwam een eenduidig antwoord op, dat luidde als volgt:

"Het uitlezen gaf maar een resultaat. De accu gaf een capaciteit aan van nog maar 51%. Advies: accu vervangen."

Aldus uitgevoerd.

De auto startte heel erg vlot nu. Geen enkele melding meer. Kennelijk is het startvermogen toch in de loop van de tijd wat teruggelopen, zonder dat ik het in de gaten had. Gedurende de kleine 3000km van de vakantie geen enkele keer meer een melding gezien of iets gemerkt van de storing. Waarschijnlijk zakte de boordspanning onder een bepaald niveau zodat andere systemen dat niet heel prettig vonden en meldingen gingen geven.

Kortom: opgelost en op naar de volgende plezierige km's met de V70!
JosW
5th Gear member

Mooi dat het opgelost is.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”