Bougie eruit getrild - stukje afgebroken en super geholpen door PG Auto's

Plaats reactie
kikonline
2nd Gear member

Vorige week vrijdag reed de auto opeens slecht. Net of je het zand inreed en maakte een raar geluid. Net alsof r ook iets met de uitlaat was. Nog even doorgereden en toen later de BOVAG pechhulpdienst gebeld. Deze kwamen en hebben de kappen van de motor geschroefd en wat bleek.. een bougie was eruit getrild en het kleine hoekje ijzer was eraf gebroken. Dit kon in de cilinder zitten. Ik was erg bang dat dit niet meer goed zou komen of een torenhoge reparatie zou worden....

De auto is naar PG auto's gesleept in Papendrecht, waar ze maandag met een endoscoop hebben gekeken en alles schoongemaakt hebben. De bougie was nog heel, maar het schroefdraad was uitgesleten. Daar heeft men een bus in gezet en daarna de bougie weer erin.

Hij rijdt weer super en over twee weken kijken we nog een keer hoe het e.e.a. Zich heeft gehouden. Dan zetten we gelijk allemaal nieuwe bougies in de andere cilinders.

Van het weekend nieuwe Ardeca Pure Sports olie erin met nieuwe filter en een nieuwe brandstoffilter. Dan is hij bijna klaar voor de vakantie!!

De garage is een aanrader! Super aardige mensen en geweldige service!! PG Auto's in Papendrecht!!
C70 summum 2.4i 2007

Voorheen XC70 2.5T summum 2003
Sander02
4th Gear member

Fijn dat het goed afgelopen is. Is het lostrillen een bekend probleem of is die bij de vorige grote beurt niet goed vastgezet?
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
MN-NL
5th Gear member

uitgesleten schroefdraad betekent in een voorgaande beurt dolgedraaid....
kikonline
2nd Gear member

Ja, dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb hem nu iets meer als twee jaar en zal bij een vorige beurt gebeurd zijn
C70 summum 2.4i 2007

Voorheen XC70 2.5T summum 2003
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”