Wat heb je vandaag aan je Roffel gedaan?
-
- Starter
Niet vandaag, maar gisteren. Van 140 pk naar 170 pk. Dat had wat voeten in de aarde, want bij RICA had men niet de goede software. Aangezien mijn `99-er S70 een 2.4 is met penbobines en dit een tussen model is, was er geen software aanwezig. Enfin, na de nodige downloads via internet toch extra paardjes onder de kap. Tot nu toe uiterst tevreden. Misschien ook eens een poging wagen om iets zuiniger te gaan rijden, want 1 op 8 is toch wel vrij duur. Aan de andere kant is het zonde om al die paarden te laten sluimeren. Wat is wijsheid?
-
- 2nd Gear member
Dat vraag ik me al ruim 42 jaar af, ben er nog altijd niet uitLange Henk schreef: Wat is wijsheid?

Maar je kunt ook al die extra paarden inzetten om zuiniger te gaan rijden; ik ging enkele jaren geleden met een 140 PK/320 NM bestelwagen (leeggewicht 1960 kg, laadvermogen 1.200 kg) met een gemiddeld verbruik van 1:11,5 via tuning naar 170 PK/400 NM en een gemiddeld verbruik van 1:13.
Toen ik hem liet tunen stond er zo'n 50.000 km op de klok, toen ik de auto verkocht meer dan 300.000 km; prima investering dus

Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
- henry classic v70
- 2nd Gear member
Dat is inderdaad niet "zuinig" te noemen...Lange Henk schreef: Niet vandaag, maar gisteren. Van 140 pk naar 170 pk. Dat had wat voeten in de aarde, want bij RICA had men niet de goede software. Aangezien mijn `99-er S70 een 2.4 is met penbobines en dit een tussen model is, was er geen software aanwezig. Enfin, na de nodige downloads via internet toch extra paardjes onder de kap. Tot nu toe uiterst tevreden. Misschien ook eens een poging wagen om iets zuiniger te gaan rijden, want 1 op 8 is toch wel vrij duur. Aan de andere kant is het zonde om al die paarden te laten sluimeren. Wat is wijsheid?
1 : 8 gemiddeld, zijn dat veel korte stukjes want dan is het vrij normaal..
Echter wordt er ook redelijk vaak snelweg km's gereden dan is dit niet normaal!
Is verhogen van pk's dan de oplossing vraag ik me af...
Ik rijd met een V70 op gas (Vialle LPI) 1 : 9 - 1 : 9,5 met doorsnee korte stukjes en snelweg km's
Dat moet dus voor een S70 zeker op benzine haalbaar zijn, enige wat nog verschil kan maken is MT of AT
...een andere lambdasensor bijv. zou al een verbetering zijn van gem. verbruik
V70 Classic 2.5 10V '99 Sandstone 437 Vialle lpi G3 570.000 km
Citroën C4 - Coupe 1.6 16V '05 Rouge Lucifer lpi G3 217.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V '09 Deep Dark Black lpi G3 230.000 km
Citroën C4 - Coupe 1.6 16V '05 Rouge Lucifer lpi G3 217.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V '09 Deep Dark Black lpi G3 230.000 km
-
- 2nd Gear member
Gisteren: motor flush, nieuwe Kroon 10W40 olie + oliefilter en ook een nieuw luchtfilter erin.
Vandaag: de auto gewassen, uitgezogen, interieur gereinigd en het leer van de half leder/half stoffen bekleding behandeld met leerbalsem.
Ik moet alleen nog het stuurwiel reinigen want dat plakt soms, maar dat komt later deze week.
Vandaag: de auto gewassen, uitgezogen, interieur gereinigd en het leer van de half leder/half stoffen bekleding behandeld met leerbalsem.
Ik moet alleen nog het stuurwiel reinigen want dat plakt soms, maar dat komt later deze week.
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?
-
- 1st Gear member
Afgelopen woensdag grote beurt (vloeistoffen, filters, bougies etc), wiellager later vervangen en uitlijnen.
600 euro lichter... maar wel met de complimenten van de monteur. Hij was erg te spreken over de staat van de auto en het was erg fijn te horen dat ik blijkbaar een goede aankoop heb gedaan.
600 euro lichter... maar wel met de complimenten van de monteur. Hij was erg te spreken over de staat van de auto en het was erg fijn te horen dat ik blijkbaar een goede aankoop heb gedaan.
Laatst gewijzigd door JeroenS70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
hoi roffelaars , ik heb afgelopen dinsdag mijn v70 D5 2009 de ramen vanaf de B-stijl laten blinderen.
tot tevreden heid kan ik wel zeggen, ik heb gekozen voor een licht doorlatende folie van 22%.
ik wilde het niet te donker maken omdat dan de uitstraling van de auto verloren gaat.
voor iedereen die het wil doen ga niiet zelf lopen kloten het is een hels karwei.
ik heb het laten doen bij de tintman
die hebben het echt super gedaan geen scheurtje of kreukje of lucht bel te zien.
ik wilde nog een foto plaatsen maar dat gaat niet wan tik heb geen FB op mijn werk.

tot tevreden heid kan ik wel zeggen, ik heb gekozen voor een licht doorlatende folie van 22%.
ik wilde het niet te donker maken omdat dan de uitstraling van de auto verloren gaat.
voor iedereen die het wil doen ga niiet zelf lopen kloten het is een hels karwei.
ik heb het laten doen bij de tintman
die hebben het echt super gedaan geen scheurtje of kreukje of lucht bel te zien.
ik wilde nog een foto plaatsen maar dat gaat niet wan tik heb geen FB op mijn werk.

-
- 1st Gear member
Kun je hier meer over vertellen? Zit hier ook aan te denken. Welk materiaal heb je gebruikt en hoe heb je dit aangebracht?Volvo_Bjorn schreef: Vandaag heb ik schuimrubber tussen mijn deurpanelen geplaatst bij men V60. Ik heb het premium sound system en bij véél bass durfde de deurpanelen te gaan rammelen. Dit probleem is nu verholpen en hij is weer heerlijk stil en de bass klinkt wee mooi zuiver en diep![]()
- Volvo_Bjorn
- 3rd Gear member
Een vaste trekhaak geplaatst.De trekhaak plaatsen zelf was niks maar de elektriciteit was iets anders. Alles ging goed tot op het einde. Hier moest ik een een aansluiting verwijderen uit het kleine zekeringskastje achteraan in de koffer. 2 volle uren heb ik liggen kloten en vloeken eer ik die aansluiting eruit heb gekregen!!! Je moet 2 kleine weerhaakjes induwen en dan zou je de aansluiting uit de zekeringkast moeten trekken. Maar het is allemaal zo klein en fjn dat je er bijna met geen stokken aan kunt. Uiteindelijk heb ik het los gekregen. Gelukkig werkt alles naar behoren en kan ik weer een karretje trekken 

Laatst gewijzigd door Volvo_Bjorn op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total
)
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total

-
- Starter
- Contacteer:
Een klein beurtje:
- Olie
- Filter
- Bougies
- Luchtfilter
- Interieurfilter
- Brandstoffilter
- KVS
Goede wasbeurt (alle kiertjes en raam/deur/klep posten en richels)
En nu Qualy kijken op Ziggo sport
- Olie
- Filter
- Bougies
- Luchtfilter
- Interieurfilter
- Brandstoffilter
- KVS
Goede wasbeurt (alle kiertjes en raam/deur/klep posten en richels)
En nu Qualy kijken op Ziggo sport