Met name dit plaatje heeft me overtuigd dat ik het zeker even wil proberen. Lijkt me heerlijk! En i.c.m. led stadslichten een mooie facelift ten opzichte van halogeen.
Volvo V50 Edition II 2.4 Barents Blue-ish MY2006 Dubbele uitlaat - R Bodykit - High Performance Audio - Halfleder - Medusa 18" - Parrot Mki9200 - VolvoTech MMMI plus - Led Interieur upgrade - Led Koplampen - Dakspoiler - Sunblinds
Ik zou in het geval van de foto eerst het lichtbeeld eens laten controleren.
Die dikke lichtvlek rechts lijkt mij niet helemaal goed.
Ook werkt men met een filter over de foto in het voordeel van de foto met led.
Dit is trouwens het lichtbeeld van een V40 die oem uit de fabriek met led is uitgerust.
Strakke aftekening tussen licht en donker en een hele snelle hoogte regeling bij het in en uitveren van de auto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ineens staan die huizen in het donker, daar waar de onderste foto de indruk wekt dat de lantaarnpalen beter hun best doen. Oftewel, klopt niets van die foto en je kunt er dus ook niks mee!
Die foto's zijn inderdaad gemanipuleerd.
On topic, ik heb totaal geen last van geïrriteerde tegenliggers. Heb het zelf gecontroleerd door van een afstand van 100 meter de lichtbundel te beoordelen. Het is inderdaad wat feller maar volstrekt niet verblindend.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
diesel01 schreef:
Ik zou in het geval van de foto eerst het lichtbeeld eens laten controleren.
Die dikke lichtvlek rechts lijkt mij niet helemaal goed.
Ook werkt men met een filter over de foto in het voordeel van de foto met led.
Met mijn H7 had ik ook een prominente lichtvlek naar rechts. Schijnt zo te horen.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Die prominente lichtvlek rechts is volgens mij as-designed. Die zit in linksrijdende landen aan de andere kant.
Hiermee verlicht je de borden langs de kant van de weg.
Inderdaad de foto's zijn gemanipuleerd maar het lichtbeeld (onafhankelijk van de sterkte) is wel in te schatten.
De reacties die ik heb van mensen die de Leds hebben geinstalleerd zijn over het algemeen goed.
Het voordeel van de led's is dat het brandpunt op dezelfde hoogte zit als die van halogeen en dus om-en-nabij hetzelfde lichtbeeld geeft, dit is bij aftermarket xenon niet het geval.
Bovendien scheelt het al enorm met lensen, de lensen zorgen voor een juist lichtbeeld. Gewone reflector lampen verstrooien het licht veel meer als het brandpunt niet zit op het punt waarop de spiegels ontworpen zijn.
Laatst gewijzigd door Xanox op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 Edition II 2.4 Barents Blue-ish MY2006 Dubbele uitlaat - R Bodykit - High Performance Audio - Halfleder - Medusa 18" - Parrot Mki9200 - VolvoTech MMMI plus - Led Interieur upgrade - Led Koplampen - Dakspoiler - Sunblinds
Ik hoor idd heel veel van mensen die het monteren "ik heb gehoord dat" "ik denk dat het goed is want ik krijg geen reactie van anderen" of "volgens mij hoort het zo"
Toch grappig dat ik met oem xenon niet die lichtbundel op de plek heb, ook oem led als voorbeeld in mijn foto laat een heel ander lichtbeeld zien.
Als ik het lichtbeeld van mijn (vorige) V50, halogeen vergelijk met de C70 OEM Xenon dan zit er in het halogeen lichtbeeld meer a-symmetrie, deze schijnen aan de berm zijde meer omhoog om borden te verlichten dan bij de Xenon armaturen. Als je in een halogeen armatuur dus Xenon of LED plaatst, heb je te veel licht richting berm.
Dat is zeer hinderlijk bij passeren in de spiegels van het gepasseerde voertuig.
Daarbij heb je met geen enkele alternatieve lamp het brandpunt op exact de zelfde positie als de gloeidraad van een halogeenlamp.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
JosW schreef:
Hier komen we dus nooit uit. Ik ga op mijn gevoel en beoordelingsvermogen af. Ik ben er blij mee.
Zet de auto vanavond eens op een donker pad neer en maak een foto vanuit de auto.
Daarmee geef je een aardig beeld van het licht zoals je het als bestuurder ziet, een duidelijke aftekening van donker en licht geeft aan of er veel strooilicht is.
Ook op een weg met bomen waarbij ook de bomen worden aangestraald geeft aan of er strooilicht is, ben benieuwd!
Ik heb die link van Jos eens bestudeerd, en de plaatsing van de LED's in plaats van een halogeen H4 of H7 komt mi heel aardig op de plaats van de originele gloeidraad. Dus ik ben benieuwd naar het lichtbeeld. Lijkt me evt een optie om de oldtimer wat meer licht te geven....
JosW schreef:
Hier komen we dus nooit uit. Ik ga op mijn gevoel en beoordelingsvermogen af. Ik ben er blij mee.
Zet de auto vanavond eens op een donker pad neer en maak een foto vanuit de auto.
Daarmee geef je een aardig beeld van het licht zoals je het als bestuurder ziet, een duidelijke aftekening van donker en licht geeft aan of er veel strooilicht is.
Ook op een weg met bomen waarbij ook de bomen worden aangestraald geeft aan of er strooilicht is, ben benieuwd!
MN-NL schreef:
Of voor de garageklep......
Ik heb die link van Jos eens bestudeerd, en de plaatsing van de LED's in plaats van een halogeen H4 of H7 komt mi heel aardig op de plaats van de originele gloeidraad. Dus ik ben benieuwd naar het lichtbeeld. Lijkt me evt een optie om de oldtimer wat meer licht te geven....
De eerste een landweggetje. De tweede een muur. Het resultaat van deze foto is wat minder door de stoffelijke resten van Groningse vliegen. Niet dat ik daar woon maar kom er wel eens Aardige lui die Groningers maar wel veel vliegen. Hoewel, volgens mijn vrouw heb ik dyscalculie. Dit vanwege het verkeerd interpreteren van snelheidsborden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door JosW op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Weet trouwens niet wat je uit de foto's kunt concluderen.
Voor mij is het voldoende dat de lichtopbrengst veel hoger is en dat ik tegenliggers er niet mee stoor.
Laatst gewijzigd door JosW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dit lichtbeeld er stukken netter uit ziet dan de AM xenon troep.
Kan mij idd voorstellen dat tegenliggers weinig tot geen last hebben.
Kan alleen maar beamen dat het er netjes uitziet.
Soms zie je weleens foto's op internet...
"Ja, ik kan nu alles veel beter zien, vooral alles vooruit om mij heen."
"En je tegenliggers dan?"
"Ja, die zie ik nu ook heel goed!"
Thanks Jos! Met name de foto voor de garage toont een mooi afgetekend (niet verblindend) lichtbeeld. Vermits niet te hoog afgesteld maar dat is evident.