2-3 maanden geleden hebben mijn vriend en ik onze eerste volvo gekocht, een V70 op LPG met 430000 km op de teller, lange proefrit gemaakt en op de duitse snelweg zelfs getest op 180 km pu. Liep ongelooflijk soepel!
Nu moest ik de dag nadat ik de auto ophaalde naar Zeeland (3 uur rijden) en het moment dat ik weer terug wilde rijden was het motor lampje aan. ANWB gebeld en die heeft hem uitgelezen, 'het mengsel in de cilinder was niet goed' ofzo iets.
Hebben de auto gereset, maar het lampje ging toch weer aan, ook bij de garage waar ik hem gekocht heb een paar keer gereset en lampje bleef aan gaan.
Inmiddels is hij ook de melding 'rijdt langzaam of schakel op' gaan geven, op die momenten knipperde het motor alarm lampje en viel zijn power volledig weg! en reed ik plank gas 70 km pu op de snelweg..
Inmiddels hebben ze een gat gevonden in de air intake en die gerepareerd, alle sparkplugs en kabels naar motor helemaal vervangen en toch blijft het lampje aangaan en blijft hij af en toe power verliezen.
Nu heb ik de auto gekocht met volledige garantie op de versnellingsbak en motor en de garage wilt ons graag helpen. Alleen weten we nu niet zo goed wat er mis is en hoe we hem kunnen maken..
Vandaar dat ik mijn vraag hier stel, iemand een idee wat het nog meer kan zijn? Ik heb ergens gelezen dat het ook een error in de computer kan zijn en dat je dan de hele computer moet vervangen.
Ik weet helaas zelf niet heel erg veel van auto, hoop dat jullie ons kunnen helpen.
Ben inmiddels dat wekelijks naar de garage gaan wel beetje beu

Alvast bedankt!
Syl