De ECC staat het hele jaar aan.Ben W schreef: Sucks.. Gebruik je de airco heel het jaar door of enkel in de zomermaanden?
Airco stopt met koelen na verloopt van tijd
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 10.11.2016 - 23:09
Ik had hetzelfde probleem , miste geen koelvloeistof .ammie 69 schreef: Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn vorige V40 was airco magneetkoppeling probleem.
Bij sommige kunnen ze dat weer uitshimmen.
Ik mocht andere pomp gaan halen.
Toen een gebruikte gekocht bij elferink.
Dat uitshimmen is toen bij mijn v50 gedaan laatst , werkt goed en koste 20euro werkplaats tarief, en natuurlijk geen materiaal..
Laatst gewijzigd door hm78 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04.01.2015 - 18:40
Ook ik heb hetzelfde probleem gehad.
Het bleek inderdaad te veel speling op de magneetkoppeling te zijn.
Bij de Volvo dealer in Veendam hebben ze het "tijdelijk" opgelost met de speling verkleinen d.m.v. drie tie-wraps.
Volgens de dealer zijn er auto's die al drie jaar met deze "tijdelijke"oplossing rondrijden.
Het bleek inderdaad te veel speling op de magneetkoppeling te zijn.
Bij de Volvo dealer in Veendam hebben ze het "tijdelijk" opgelost met de speling verkleinen d.m.v. drie tie-wraps.
Volgens de dealer zijn er auto's die al drie jaar met deze "tijdelijke"oplossing rondrijden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28571
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
De reparatie met de tie-wraps in inderdaad een "tijdelijke" oplossing, je zal toch eens de magneetkoppeling moeten laten afstellen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31
Heb hetzelfde gehad met de C70 ( technisch gelijk aan de V50 ). Als het warm werd hield de airco ermee op en dan heb je em juist nodig...
Bleek inderdaad de magneetkoppeling te zijn, die bij hogere temperaturen niet meer koppelde. Opgelost door de aircoboer, door het verwijderen van een vulring. Klein klusje, uurtje werk met als gevolg dat alles weer perfect functioneert.
Bleek inderdaad de magneetkoppeling te zijn, die bij hogere temperaturen niet meer koppelde. Opgelost door de aircoboer, door het verwijderen van een vulring. Klein klusje, uurtje werk met als gevolg dat alles weer perfect functioneert.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 10.07.2018 - 12:01
lint schreef: De reparatie met de tie-wraps in inderdaad een "tijdelijke" oplossing, je zal toch eens de magneetkoppeling moeten laten afstellen.
Welke dealer of garage was dit als ik vragen mag, een goede vriend van mij kampt namelijk met een soortgelijk probleem, heeft zijn S80 vorige week laten vullen tot 1000gram, er bleek nog maar 512 gram koelmiddel in te zitten, nu valt de airco naar zo´n half uurtje uit enzo, vermoed dat ook die magneetkoppeling, en evt deze tywrapoplossing zou misschien een idee zijn. Of is dat afstellen een makkie en makkelijk zelf te doen.
Ben benieuwd, mijn maat baalt er flink van, rijd veel naar frankrijk heen en terug, zijn lange ritten en met dit warme weer is een goed werkende airco wel een must lijkt mij..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 10.07.2018 - 12:01
alfred.oostenbrug schreef: Ook ik heb hetzelfde probleem gehad.
Het bleek inderdaad te veel speling op de magneetkoppeling te zijn.
Bij de Volvo dealer in Veendam hebben ze het "tijdelijk" opgelost met de speling verkleinen d.m.v. drie tie-wraps.
Volgens de dealer zijn er auto's die al drie jaar met deze "tijdelijke"oplossing rondrijden.
Welke dealer of garage was dit als ik vragen mag, een goede vriend van mij kampt namelijk met een soortgelijk probleem, heeft zijn S80 vorige week laten vullen tot 1000gram, er bleek nog maar 512 gram koelmiddel in te zitten, nu valt de airco naar zo´n half uurtje uit enzo, vermoed dat ook die magneetkoppeling, en evt deze tywrapoplossing zou misschien een idee zijn. Of is dat afstellen een makkie en makkelijk zelf te doen.
Ben benieuwd, mijn maat baalt er flink van, rijd veel naar frankrijk heen en terug, zijn lange ritten en met dit warme weer is een goed werkende airco wel een must lijkt mij..
Zie het al niet goed gelezen, de Volvo Dealer in veendam, eventueel gaat mijn maat daar wel heen dan.

Laatst gewijzigd door zwollywood538 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 20.06.2016 - 20:42
Ik heb destijds de Volvo dealer dit laten verhelpen bij onze T5 door ze de magneetkoppeling af te laten stellen mbv vulringetjes.
Ze rekenden hiervoor 50,- euro, puur een half uur arbeidsloon (geen onderdelen). Ik kon er gewoon op wachten.
Ze rekenden hiervoor 50,- euro, puur een half uur arbeidsloon (geen onderdelen). Ik kon er gewoon op wachten.
Laatst gewijzigd door Kogelman op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
740 GL (1985) zilvergrijs metallic, 155.000 km
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10.05.2018 - 10:37
Magneet koppeling kun je vrij eenvoudig zelf controleren en verhelpen. Voor controle heb je als "speciaal" gereedschap een sejte voelermaatjes nodig. (Ik had die nog liggen uit mijn jeugd om bougies te stellen.) Bij mij lag de afstand tussen de 0.85 en 0.90 mm. Dit zou eigenlijk rond de 0.35 (tussen 0.30 en 0.50mm wordt als acceptabel gezien). Voor de reparatie heb ik een AC-clutch removal tool besteld, die kostte me, inclusief verzending vanuit de USA, 26 dollar. Drie M5 boutjes, een paar ringen en een M6 bout maken het af. Voorbeelden van de operatie kun je genoeg vinden op youtube. Mijn airco wekrt gelukkig weer met de hoge temperaturen van afgelopen tijd. Ik ben ongeveer een uurtje bezig geweest met beperkte ruimte en beperkt licht in de parkeerkelder. 50 euro is bij een dealer dan een reëel bedrag, maar zelf doen is dus ook een oplossing.
V50 T5 AWD Summum Geartronic MY2006