Heurt dit zo?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willempie5
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
Locatie: Twello

Hoi Allemaal,

Vanmorgen was ik even de vloeistoffen aan het checken en ik zag dat de slang vochtig was. Ik heb een paar foto's gemaakt ter verduidelijking (op foto 2 zie je dat het rubberen deel onder de prut zit). Is dit een kwestie van aandraaien of beter preventief een nieuwe erop? Meestal extra strak aandraaien levert meer problemen op..... Of duidt dit op een mogelijk ander probleem. Graag jullie advies.

Het betreft een v70N 2.5T uit 2007 met 225k ervaring
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Willempie5 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire, Geartronic, Polestar tuning, CFE, IMIV+camera
V50 2005 T5 Summum, Flint grey metallic, Geartronic
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20921
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Is dit de slang van de ladeluchtkoeling? Turboslang dus? Ik ben geneigd om te stellen dat er nergens olie aan mag zitten maar met de ouderdom komen er wel eens scheurtjes in slangen en metaal.
Gewoon losnemen, reinigen en weer monteren. En inderdaad niet te strak draaien maar een beetje op gevoel. Als er binnen een paar 1000 km's geen prut aan zit zou ik het zo laten, anders nieuwe slang en slangenklem halen.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Na 225K en tien jaar opwarmen/afkoelen is het meeste rubber wel op, zeker dit flexibele stukje. Je kan het gemakkelijk zelf vervangen door een setje siliconen slangen van BSR, goedkoper dan origineel en gaat langer mee.
Gebruikersavatar
Willempie5
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
Locatie: Twello

Dank voor beide tips, ik denk dat ik toch voor de zekerheid een nieuw setje monteer en dan preventief ook dien aan de andere zijde van de buis (wel moeilijk bijkomen lijkt me). Waar kan ik het best de BSR aanschaffen?

Het lijkt erop dat er dan ook drukverlies optreed, dus aanpakken is zinvol....
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire, Geartronic, Polestar tuning, CFE, IMIV+camera
V50 2005 T5 Summum, Flint grey metallic, Geartronic
Gebruikersavatar
Plein69
4th Gear member
Berichten: 541
Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
Locatie: Voorschoten

De slangen kan je kopen via http://www.bsrtuning.nl/

Je kan ook nog kijken bij DO88 maar die zijn iets duurder.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
Gebruikersavatar
Willempie5
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
Locatie: Twello

Ga ik doen.

Ik heb inmiddels het eea gelezen, maar laat voor de zekerheid de carterventilatie nazien......
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire, Geartronic, Polestar tuning, CFE, IMIV+camera
V50 2005 T5 Summum, Flint grey metallic, Geartronic
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1913
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Willempie5 schreef: Ga ik doen.

.... laat voor de zekerheid de carterventilatie nazien......
Ben benieuwd hoe ze dat doen!
Heb aantal weken geleden de carterventilatie van de C70 verstopt gehad, terwijl deze 4.000 km. daarvoor nog gecontroleerd was door de verkopende dealer. Dit is toen gedaan met een metertje in de buis van de oliepeilstok. Dit geeft dit dus blijkbaar niet goed aan in welke (verstopte) staat de carterventilatie is, maar alleen dat ie op dat moment niet verstopt was.

Dit is trouwens ook zelf goed te controleren door bij draaiende motor de olievuldop te verwijderen en daar een latex handschoen met elastiekje om de opening te doen. Zuigt ie naar binnen dan is de ventilatie goed, gaat de handschoen bol staan dan ie is verstopt.

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Willempie5
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
Locatie: Twello

Even een update: na een bezoek aan de mannen in Elst is geconstateerd dat de carterventilatie verstopt zit. De handschoen ging inderdaad bol staan. Dit wordt zsm gemaakt
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire, Geartronic, Polestar tuning, CFE, IMIV+camera
V50 2005 T5 Summum, Flint grey metallic, Geartronic
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1913
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Rijd je veel korte ritten?
Ben benieuwd hoe zij dit gaan fixen en wat het kost.
Bij de dealer is het oliefilterhuis €201 en is het €120 arbeid, beiden ex. BTW.
Dat is dan wel voor een B5254T3 blok.

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Willempie5
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
Locatie: Twello

Ik rij heel veel korte eindjes (12km). De prijsopgaaf was 250 euro en ik vind dat prima acceptabel. Belangrijker nog: ik heb vertrouwen in deze mensen...
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire, Geartronic, Polestar tuning, CFE, IMIV+camera
V50 2005 T5 Summum, Flint grey metallic, Geartronic
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1913
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Dat is heel netjes!
Fijn dat het weer opgelost is.

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”