Beste allemaal,
Ik was benieuwd of iemand weet of er verschil zit tussen de twee lambdasensoren in het uitlaatsysteem.
De voorste lambdasensor is bij mijn auto defect en als ik op internet ga kijken lopen de prijzen erg uiteen.
Wat ik me afvraag is, kan ik gewoon de goedkoopste bestellen of zit er een wezenlijk verschil tussen voor en achter?
Want bij de ene website staat het er wel bij en bij de andere niet etc.
Lambdasensors S40 2.4 bj2004
- Live4Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
- Locatie: Molenhoek
- Contacteer:
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 25.11.2014 - 09:30
Het zijn beide de zelfde soort sonde. Echter kan er wel eens verschil in draadlengte zijn.
De voorste sonde is voor de brandstofregeling en dus werking van de katalysator, de achterste is om de werking van de katalysator te controleren.
Ik geef je als tip om bij Lambdasensoren en luchtmassameters origineel Volvo te nemen. NGK maakt ze voor Volvo, maar de kwaliteit die naar de Volvo dealers gaat is anders als de sondes voor de vrije handel.
Ik heb veel slechte ervaring met "aftermarkt" lambdasondes en luchtmassameters.
Er zal vast nog wel iemand reageren en zeggen dat mijn verhaal onzin is en dat het geen verschil maakt en dat enkel het doosje anders is.
Doe ermee wat je wilt, het is maar een tip met praktijk ervaring
De voorste sonde is voor de brandstofregeling en dus werking van de katalysator, de achterste is om de werking van de katalysator te controleren.
Ik geef je als tip om bij Lambdasensoren en luchtmassameters origineel Volvo te nemen. NGK maakt ze voor Volvo, maar de kwaliteit die naar de Volvo dealers gaat is anders als de sondes voor de vrije handel.
Ik heb veel slechte ervaring met "aftermarkt" lambdasondes en luchtmassameters.
Er zal vast nog wel iemand reageren en zeggen dat mijn verhaal onzin is en dat het geen verschil maakt en dat enkel het doosje anders is.
Doe ermee wat je wilt, het is maar een tip met praktijk ervaring
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Mijn ervaring (die overigens door meerdere gedeeld word) gaat zelfs nog een stap verder.Ben W schreef: Ik geef je als tip om bij Lambdasensoren en luchtmassameters origineel Volvo te nemen. NGK maakt ze voor Volvo, maar de kwaliteit die naar de Volvo dealers gaat is anders als de sondes voor de vrije handel.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... msg1619106