gsx750r schreef:
Heb zelf één keer een auto met BLIS (geen Volvo) gehad maar vond het weinig tot niets toevoegen. Het systeem waarschuwde naar mijn idee veel te laat althans zodanig laat dat een evt. noodzakelijke stuurcorrectie eigenlijk al te laat was.
Als je je spiegel afstelt zoals het hoort d.w.z. dat in je zijspiegels NIET je eigen auto deels zichtbaar is dan heb je BLIS echt niet nodig. Ik rijd al jaren zo. Het vergt wel even gewenning maar dat duurt echt niet lang.
Met LaneAssist heb ik geen enkele ervaring.
Bedankt Rob, ik heb de spiegels ook zo afgesteld staan, alleen is het jammer, dat de buitenspiegel (tenminste in mijn V40), aan de rechterzijde geen dooie hoek (lees extra bol stukje) aan de buitenkant heeft zitten. Ik heb al eens een keertje een invoeger op de snelweg gehad, die ik niet had zien aankomen.
Lane assist heb ik mogen smaken in een Ford Focus. Op het moment, dat je het stuur 's avonds voelt trillen, dan weet je, dat je naar de kant moet, omdat je een "uiltje moet knappen"
Maar de toegevoegde waarde van Lane Assist is ook de borden herkenning. En met name die heb ik toen in de Focus kunnen waarderen (op onze wegen staan soms zoveel borden, dat je er wel eens eentje over het hoofd ziet, en laat dat nou net vaak de max. snelheids aanduiding zijn

)