Rempedaal zakt

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
V50zilver
Starter

Bij mijn V50 zit een remprobleem. Als de motor en de vacuumpomp niet loopt voelt het rempedaal hard aan en zakt niet. Ook niet als ik met mijn volle gewicht trap. Als de motor loopt en het rempedaal in trap zakt het pedaal langzaam tot de bodem. Als ik wacht voor het verkeerslicht en de versnelling staat in drive dan moet ik steeds harder trappen om de auto niet te laten kruipen tot het pedaal onderin is dan moet de versnelling neutraal gezet worden. Ik dacht eerst aan de hoofdremcilinder maar kan dan niet verklaren waarom zonder vacuum de cups niet zouden lekken. Iemand een idee? De garage weet het ook niet en begon over vacuumpomp vervangen. Echter er is rembekrachtinging ook als de moton net is afgezet, je hoort dan de pomp nog lopen als je remt.
hano1963
2nd Gear member

Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem met een V70 D5 2005. Nog steeds niet de oplossing gevonden of wat er nu werkelijk kapot is. Alle slangen nagelopen en na veel zoekwerk op forums zou het onder andere de motorsteunen kunnen zijn. Die zijn aangesloten op de vacuumpomp. Heb je ook een flink trillende auto als je voor een stoplicht staat?
Ik kwam op youtube een filmpje tegen over de D5 en het poppende geluid als je de oliedop open doet. Ook dat is een teken van een vacuumprobleem.
Bij mij popt dat inderdaad flink dus ga maar beginnen met de voorste motorsteun te vervangen.

Het is erg lastig om een diagnose te krijgen. Je kunt beginnen te kijken of alle slangen goed vast zitten en zo steeds verder. Het is een lastig probleem
edraket
7th Gear member

Je vervangt toch niet zomaar de motorsteunen zonder dat je zeker weet of ze stuk zijn? Is een dure grap en bovendien wel wat werk om de achterste te vervangen. Met een vaccuum metertje weet je alles zou ik zeggen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”