MY2013 Navigatie instructies van telefoon bij radio. (bluetooth)

Plaats reactie
Taan
2nd Gear member

Gisteren mijn V60 MY13 opgehaald. Onderweg naar huis luisterde ik via bluetooth naar wat muziek die op mijn telefoon (Android) staat. Mijn navigatie deed ik via Google maps op mijn telefoon.
Ik hoorde keurig de navigatie instructie van mijn telefoon door de speakers van de auto.
So far so good.

Totdat ik ipv bluetooth muziek de radio aandeed. Toen hoorde ik niks meer van mijn telefoonnavigatie.
Ik heb inmiddels ontdekt dat ik in het bluetooth menu van mijn telefoon 2 stromen audio heb. Telefoon audio en Media Audio. Als ik de Nav instructie van mijn telefoon wil horen tijdens het radio luisteren moet ik media audio uitzetten.
Dan hoor ik de nav instructies door de speaker van mijn telefoon en vermoedelijk kan ik dan geen muziek meer afspelen van mijn telefoon.

Wat wil ik?
Ik wil muziek kunnen afspelen van mijn telefoon en en de nav instructie van mijn telefoon over de speakers horen, ook tijdens radio luisteren. Is dit mogelijk? (muziek afspelen en radio luisteren natuurlijk niet tegelijk.)
Laatst gewijzigd door Taan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-KJ-
5th Gear member

Simpel antwoord: nee, dat kan niet. De radio kan niet weten dat er vanaf de telefoon een navigatie-aanwijzing komt als deze bron (bluetooth streaming) niet actief is. Als je dit wil dan zul je naar de radio moeten luisteren via je telefoon (Tune-In of zo) en deze streamen via media audio zoals je nu ook doet met muziek die op je telefoon staat, maar dat kost je data uit je bundel.
mikekiwi
2nd Gear member

Alternatief: zorg dat je navi-app de gesproken aanwijzingen via de speaker van je telefoon afspeelt. Ben je compleet onafhankelijk van wat je als muziekbron gebruikt...
Taan
2nd Gear member

mikekiwi, kan dat dan? ik heb bij de instellingen van Google Maps gezocht maar niet iets dergelijks gevonden.
mikekiwi
2nd Gear member

Taan schreef: mikekiwi, kan dat dan? ik heb bij de instellingen van Google Maps gezocht maar niet iets dergelijks gevonden.
Dat kon wel in ieder geval....maar is verdwenen nu ik het nakijk (het lijkt er op dat dit na een update is weggefloepst).

Ik gebruik zelf altijd Waze en daarin kan het zeker
Laatst gewijzigd door mikekiwi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
RobV60
1st Gear member

Ben geen Android gebruiker, maar in de Google Maps app op iOS kun je instellen dat de gesproken aanwijzingen als 'binnenkomend gesprek' worden weergegeven. Bij iedere nav aanwijzing wordt dus de audio (of het nou radio, USB, Bluetooth, CD is) onderbroken voor een 'telefoongesprek' van mijzelf. Superhandig.
Volvo XC60 T8 Twin Engine Inscription ('20)
rubberaint
1st Gear member

Ik had even zitten "rommelen" en bij mij werkt de muziek en navigatie (google maps) vanuit mijn telefoon ook over de speakers van de auto. Muziek gaat zacht wanneer de navi wat "zegt".
Dank voor de tip
Laatst gewijzigd door rubberaint op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
rubberaint
1st Gear member

Zou radio van de telefoon en navi van de telefoon wel werken?!?!
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”