Binnenkort ga ik naar Engeland met mijn Volvo V60 PIH van eind 2013 (MY2014). Ik heb daarbij qua verlichting niets bijzonders besteld op de toch al volle summum versie. Nu wil ik graag weten wat ik moet doen om mijn koplampen af te stellen voor het rijden in Engeland. Is er een setting of moet ik van die stickers bij de ANWB bestellen om op de koplampen te plakken?
De dealer kon het mij op afstand niet vertellen, maar vroeg of ik halogeen of xenon heb (zelfde als de handleiding). Stom genoeg, weet ik dat niet, maar denk halogeen, want ik kan de gele koplaml unit eruit halen door 2 pinnen uit de koplamp te trekken. Volgens mij is dat bij xenon wat lastiger, toch?
Graag jullie advies
Koplampen afstellen Engeland V60 PIH
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Bij Xenon heb je de mogelijkheid om in de instellingen in te stellen "links rijdend verkeer".
Heb je gele verlichting of wit/blauw?
Heb je gele verlichting of wit/blauw?
- Rob M
- 5th Gear member
Heb je een wieltje bij de lichtschakelaar om de koplamphoogte te verstellen?
Zo ja, dan heb je halogeen verlichting. Zo nee, heb je af-fabriek Xenon.
De handleiding (2016) zegt het volgende:
Zo ja, dan heb je halogeen verlichting. Zo nee, heb je af-fabriek Xenon.
De handleiding (2016) zegt het volgende:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
- Gouwe
- 7th Gear member
De handleiding van MY2014 zegt hetzelfde.....
En ik gok er op dat jij Xenon hebt want dat was volgens mij standaard op de in 2013 geleverde PIH's.
Vraag is alleen of je ook AFL hebt, dat was onderdeel van de driver support line als ik me niet vergis.
In mijn menu moet ik het volgende doen:
Kies My Car, daarna Instellingen.
Daarna Auto instellingen
Vervolgens Lichtinstellingen
Daar zie je dan in een van de selectiekeuzes dat je "tijdelijk links rijden" kunt activeren (of niet).
NB! Motor moet draaien of contact in stand 2, anders is het vakje lichtgrijs.
Succes.
En ik gok er op dat jij Xenon hebt want dat was volgens mij standaard op de in 2013 geleverde PIH's.
Vraag is alleen of je ook AFL hebt, dat was onderdeel van de driver support line als ik me niet vergis.
In mijn menu moet ik het volgende doen:
Kies My Car, daarna Instellingen.
Daarna Auto instellingen
Vervolgens Lichtinstellingen
Daar zie je dan in een van de selectiekeuzes dat je "tijdelijk links rijden" kunt activeren (of niet).
NB! Motor moet draaien of contact in stand 2, anders is het vakje lichtgrijs.
Succes.
Laatst gewijzigd door Gouwe op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
Dank voor alle tips. Daarmee is het volgens mij gelukt.
Of de auto wit of geel licht heeft, kon ik niet goed zien. Leek best wit, maar halogeen wordt volgens mij ook steeds witter.
Tip van de lichtschakelaar is een goede. Daar zit geen hoogte die te verstellen is. Daarop heb ik in het menu gekeken en gezien dat er inderdaad xenon zit (setting voor meeschijnen door de bochten) maar geen automatisch groot licht. Dus zegt de handleiding dat je niks moet aanpassen. De lichtbundel schijnt niet te verblinden.
Kan dus met gerust hart aan de verkeerde kant rijden
Of de auto wit of geel licht heeft, kon ik niet goed zien. Leek best wit, maar halogeen wordt volgens mij ook steeds witter.
Tip van de lichtschakelaar is een goede. Daar zit geen hoogte die te verstellen is. Daarop heb ik in het menu gekeken en gezien dat er inderdaad xenon zit (setting voor meeschijnen door de bochten) maar geen automatisch groot licht. Dus zegt de handleiding dat je niks moet aanpassen. De lichtbundel schijnt niet te verblinden.
Kan dus met gerust hart aan de verkeerde kant rijden