Heb sinds een 3tal weken een V70II D5 geartronic uit 2007.
Een aantal storingen zoals wervelklep unit en aanstuur motor daarvan vervangen en het genieten kon beginnen tot gisteren hij weer in de motormanagement modus kwam. Uit laten lezen bij Volvo wees uit op de volgende storingscode : ECM-1507
met een 5 tal mogelijke oorzaken.
* luchtlekkage in het aanzuigsysteem
* defecte luchttemperatuursensor inlaat
* beschadigde turboregelmotor
* de EGR klep is in geopende stand vast blijven zitten
* beschadigd turbo aggregaat
Is er iemand bekend met bovenstaand en weet iemand een goed en betaalbaar adres in omgeving Almelo waar ik terecht kan ?
Niet leuk zo vlak voor de vakantie
ECM-1507
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
eerste wat verdacht is bij deze melding is een scheur in een luchtslang vanaf de turbo. Check de slang aan de onderzijde van de intercooler heel goed, die willen wel eens scheuren. Je kunt vaak bij flink gassen en iemand die naast de auto staat al horen of er lucht lekkage is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22.06.2017 - 19:34
- Locatie: Wierden
een grondige controle inclusief afpersen van het hele turbo systeem met lucht en rook is het hele systeem nergens lek. Wel kwam er naar boven dat de luchttoevoer naar de turbo niet ok was en vrij veel olie onderin bij de intercooler slang. De olielekkage zou duiden op slijtage aan de turbo. Alles nieuw of revisie turbo van Hoet turbo's zou compleet ruim €1800,= kosten incl. montage.
Iets/ erg veel boven mijn budget. Nu een voor 2e hands turbo ( 185.000km) en intercooler met sensor op de kop getikt, slangen reinigen van de smurrie en kijken of het genieten eindelijk kan beginnen.
Iets/ erg veel boven mijn budget. Nu een voor 2e hands turbo ( 185.000km) en intercooler met sensor op de kop getikt, slangen reinigen van de smurrie en kijken of het genieten eindelijk kan beginnen.