Alleen spanrollen en multiriem.MartijnAbel schreef: Ik heb hier volgens mij nu ook enigzins last van. Het is bij mij alleen hoorbaar bij een koude motor, was dat bij jou ook zo?
Het is vooral hoorbaar bij het rechtvoorwiel, waar de multiriem e.d. ook zit.
Distributie is bij mij 20k km geleden vervangen, dus lijkt mij niet dat die het is...
Zijn bij jou alleen de spanrollen van de multiriem en de multiriem zelf vervangen?
Bij mij voornamelijk bij warme motor/ na enige tijd lopen. Soms ook wel na koude start. Geluiden niet constant/ ene keer wel/ niet.
Probleem ontstond mogelijk, omdat de wagen zo weinig gereden heeft (door de vorige eigenaren). Er is mogelijk sprake geweest van 'stroef' lopen door 'roest'.
Distributieriem is vorig jaar bij aanschaf door de Volvo dealer vervangen, echter zijn de spanrollen, waterpomp etc. toen niet gelijk mee genomen. Zo veel mogelijk winst maken?
Volgens Kuba was er echt geen sprake van een verstopte carterventilatie of iets met het oliefilterhuis (waarvoor een modificatie bestaat).
In ieder geval zijn de vreemde geluiden verdwenen. Alleen de Turbo fluit is nog aanwezig.