problemen met snelheid boven 130

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
V60Majolee
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
Locatie: Leusden
Contacteer:

2 weken geleden heeft mijn PIH een 190.000 km beurt gehad. Voor de beurt geen enkel probleem met snelheid auto etc.
Na de beurt merkte ik dat -terwijl ik nooit zo vaak echt lang hard rijd- de auto boven de 140 maar traag wilde versnellen. Terwijl hij tot aan 130/140 normaal versneld. Bovendien kwam hij niet voorbij 200 km/h.

Garage hierover gebeld. Meldde dat de EGR kapot was. Is vervangen. Nog geen verschil. Garage weet het nu niet

Wat kan het zijn?
- installatie nieuwe software 2.0? De auto lijkt wel 'begrensd'
- verkeerd luchtfilter?
- er is ook een wiellager la en aandrijfas ra vervangen

iemand zelfde ervaring?
Maar vooral: wie heeft vermoeden wat het kan zijn.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Daarom laat ik geen sw updates meer uitvoeren bij een beurt. "If it ain't broke, don't fix it". Indien het software gerelateerd is, kan wellicht een reload van de geïnstalleerde software uitkomst bieden?
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sergestoord
2nd Gear member
Berichten: 166
Lid geworden op: 20.07.2013 - 14:14
Locatie: Amsterdam

V60 D6 PIH MY2014
V60Majolee
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
Locatie: Leusden
Contacteer:

na 1,5 week heb ik mijn auto weer terug. De garagen (Broekhuis Zeist) heeft samen met Volvo NL alle data geanalyseerd. Ik zag een indrukwekkend pak data en cijfers. Uitkomst? Een sensor en de wastegate. De EGR hadden ze al vervangen, maar dat had het probleem niet opgelost.

Vanmiddag voor proefrit naar Emmerich heen en weer geweest. Hij loopt weer als een trein. Vooral tussen 100 en 150, tot zelfs 170, met of zonder power-modus is de versnelling weer super goed. Doorlopen tot 200 is prima. Daarboven wordt het toch wel minder en vandaag (wind en regen en asfalt 1e deel A3 ri Emmerich niet geweldig) vond ik 220 km/h hard genoeg. Boven de 200 vind ik al vanaf het begin dat de auto sowieso niet erg stabiel ligt. Zeker niet met zijwind. Ik heb net nieuwe Michelin banden. Geen instelbare stuurbekrachtiging.

Volgende week ga 'we' overleggen (lees: ik ga horen) wat de kosten zijn en hoe er mee omgegaan zal worden. Ik ben niet van plan voor alle kosten op te draaien. Maar ja. welk recht heb ik?

Op basis van wederom niet al te positieve ervaringen -we geven uw auto pas vrij als wij 100% zeker zijn, maar laatste 2 jaar moest de auto na elke beurt wel terug naar de garage en nu zelfs na 2 dagen om de net vernieuwde schijven volledig te laten vervangen door andere nieuwe en dus probleem met versnelling, terwijl er gewoon geen km mee was proegereden- ben ik op zoek naar andere garage Vanuit Amersfoort is wellicht Harrie Arendsen een optie!? Of een niet erkende Volvo dealer in omgeving Amersfoort? Iemand een tip
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2748
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Serva? Zit in Amersfoort, Soest en Nijkerk.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik zou eerst afwachten waar Broekhuis/Volvo mee komen en daarna je "klacht" bespreken met Broekhuis Zeist, geef ze een kans en dan een keuze maken voor eventueel een andere dealer. Mijn ervaring met het uitspreken van je ongenoegen is dat Broekhuis dat zeker serieus neemt.
En overal waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, ook bij Harrie Arendsen weet ik uit ervaring. Wat belangrijk is, hoe lossen ze het op?!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
V60Majolee
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
Locatie: Leusden
Contacteer:

Gouwe schreef: Ik zou eerst afwachten waar Broekhuis/Volvo mee komen en daarna je "klacht" bespreken met Broekhuis Zeist, geef ze een kans en dan een keuze maken voor eventueel een andere dealer. Mijn ervaring met het uitspreken van je ongenoegen is dat Broekhuis dat zeker serieus neemt.
En overal waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, ook bij Harrie Arendsen weet ik uit ervaring. Wat belangrijk is, hoe lossen ze het op?!
probleem is intussen naar volle tevredenheid opgelost! Anderhalve week onderzoek en 2 onderdelen (sensor en wastegaste) vervangen
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Als ik het zelf niet kan oplossen, ga ik altijd naar Visser & Visser in Leusden.
Geweldige know how, 2 broers, vroeger bij volvo gewerkt, en hart voor dit merk.
en redelijke prijzen.

Serva kom ik nooit meer, na een "garantie" bedonderij.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”