Ik moet het nog evenb ij de dealer vragen, maar deze is uiteraard dicht op dit moment.
Tijdens mijn proefritten met de v90 reed ik in een auto met de eerste sensus software (in de navigatie zie je de navi-knoppen in een horizontale balk onder zitten).
Hierin was het mogelijk om je bestuurdersprofielen te exporteren/importeren naar/van USB-stick.
Nu is de auto net afgeleverd en heb ik uiteraard alle updates er-op-en-er-aan gekregen. Dus ook de sensus software update (in de navigatie zitten al je knoppen nu in een verticale balk aan de linkerkant).
Nu blijkt ineens dat ik geen bestuurdersprofielen meer kan importeren/exporteren.
Iemand met dezelfde ervaringen?
Sensus update van de v90
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 09.02.2017 - 20:18
volgens de handleiding
http://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/9968 ... P22279.pdf
op pagina 182 (pag 184 van de pdf)
http://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/9968 ... P22279.pdf
op pagina 182 (pag 184 van de pdf)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Klopt, dat is hetzelfde als de handleiding in de auto. Maar zoals gezegd ontbreekt de gehele optie onder de instellingen om een profiel te exporteren/importeren na de laatste update.KD77 schreef: volgens de handleiding
http://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/9968 ... P22279.pdf
op pagina 182 (pag 184 van de pdf)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 09.02.2017 - 20:18
Ik heb dit gevonden:
http://volvo.custhelp.com/app/answers/d ... er-profile
Note: We are currently working on improving the Driver Profile system; for 2016/2017 vehicles that receive the latest Sensus system update, this functionality to export/import the profile via USB will be temporarily disabled and will be reintroduced in the future.
Ik heb een MY2018 V90 en ik heb de functie ook niet.
http://volvo.custhelp.com/app/answers/d ... er-profile
Note: We are currently working on improving the Driver Profile system; for 2016/2017 vehicles that receive the latest Sensus system update, this functionality to export/import the profile via USB will be temporarily disabled and will be reintroduced in the future.
Ik heb een MY2018 V90 en ik heb de functie ook niet.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Haha, geweldig! Zover had ik nog niet gezocht. Dankjewel!
Ik zal dus wat meer geduld moeten hebben.
Ik zal dus wat meer geduld moeten hebben.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11.01.2017 - 07:55
Zijdelings gerelateerd: klopt het dat je de Sensus Connect update - waarbij de navigatieknoppen naar de linkerkant verplaatsen - alleen door de dealer kan laten doen? Mijn dealer verwees me naar de Sensus map update online (die met die 44GB download), maar daarmee gaat alleen de kaartversie naar 1183 en verandert er niets aan de software. Is dit zelf te doen, of alleen via de dealer?
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Hoi Tijmen,
Dat is geen kaart-update. Deze moet inderdaad via de dealer. Daarmee wordt het kern software systeem van de sensus geupdate.
Dit weet ik omdat ik zelf tijdens de proefritten toevallig via de personal hotspot een kaart fragment had geupdate en wat apps, maar dat veranderde niets aan het uiterlijk van de navigatie software. Dat is echt een dealer update.
Dat is geen kaart-update. Deze moet inderdaad via de dealer. Daarmee wordt het kern software systeem van de sensus geupdate.
Dit weet ik omdat ik zelf tijdens de proefritten toevallig via de personal hotspot een kaart fragment had geupdate en wat apps, maar dat veranderde niets aan het uiterlijk van de navigatie software. Dat is echt een dealer update.