Linker portier(en) gaan niet open

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Athome
2nd Gear member

Mijn linker achterportier zit op slot en gaat niet meer van slot. Dit is van het een op ander moment gebeurt.
Als ik de deurhendel aan de binnenkant bedien, gaat de knop wel omhoog en zolang ik de deurhendel aangetrokken houd, blijft de knop omhoog maar de deur gaat niet open.

Tevens heb ik ook al een paar keer meegemaakt dat de bestuurdersdeur ook niet direct open gaat als ik de deurhendel aan de binnenkant bedien. Er is geen automatisch slot actief

Ik heb daarnaast al langer dat de hendel aan de buitenzijde van de achterportier (tenminste ik denk het achterportier) ook niet altijd direct zijn werk doet. Eigenlijk hetzelfde als de hendel aan de binnenzijde van de bestuurderdeur.

Ik lees regelmatig over kabelboom problemen maar dan is het iedere keer bij de vroeg modellen van de S40/V50 en eigenlijk niet van na de facelift.
Er schijnt tevens een module te zijn die verantwoordelijk is voor de deuren. Waar zit dat ding?

Hoe verwijder ik de panelen en waar zitten de onderdelen.
Heeft iemand een link naar pagina waar het een en ander zichtbaar is wat in de deuren zit?
Volvo V60 PiH Summum MY14
Athome
2nd Gear member

Het probleem heeft zichzelf opgelost. Na een aantal dagen ging het slot van het een op ander moment weer werken. Nu maar hopen dat het zo blijft.
Had afgelopen weekend wel een keer dat het rechter voorportier van binnen niet in 1 keer open wilde.
Volvo V60 PiH Summum MY14
ladka7
Starter

Beste, ik heb hetzelfde ervaren. Bij mij was het kinderslot de boosdoener volgens mij. Heb de boel losgemaakt en ingespoten met WD40. Mijn bijdrage met fotomateriaal staat elders onder het kopje portierslot. Just in case ........ Bij mij haperde het ook soms. Echter vorige week geen enkele reactie meer van het slot.
Preventief alle deuren maar gedaan. Alsof het nieuw is "af fabriek", zo soepel werkt alles weer.
MartijnAbel
4th Gear member

Alle V50 en S40 kunnen last hebben van het probleem van de haperende portiersloten, alleen is er voor de 2004 en 2005 modellen een terugroepactie geweest. In een later stadium zijn wel de connectoren vervangen voor gold plated ipv regulier metaal, maar ook die brengen uiteindelijk problemen met zich mee
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”