Volvo V70 aankoop, waar op te letten?
-
- 1st Gear member
Kleine update: auto is voorzien van nieuwe distributieriem, waterpomp en accu en heeft een grote beurt gehad en alles was voor de rest in orde!
Echter, 2 dagen na het onderhoud ineens een melding over het roetfilter; op aanraden van de garage even flink doorgetrokken en een wat langere tijd wat hoger in de toeren gereden zodat het regeneratieproces van het roetfilter zeker plaats zou vinden. Dat hielp twee dagen maar toen opnieuw motorstoring (spoed). Weer bij de garage langs en nu ineens melding ECM 2A10 (temperatuur sensor DPF, signaal te laag). Auto rijdt prima door (gaat niet in noodloop) maar dat rode uitroeptekentje daar wordt ik niet gelukkig van. Om zelf de redenen van de spoed storings melding in de gaten te houden heb ik maar zo'n Vida + Dice setje aangeschaft om zelf te kunnen controleren dat het nog steeds de 2A10 code is die de storing geeft (in niet ineens ook wat anders / iets ergers).
Nu las ik vanmiddag de auto nog eens uit en nu heb ik ineens ook een CCM 0040 melding (luchtkwaliteit sensor die raar doet). Toch vreemd dat er ineens allerlei sensoren de geest geven.
Maargoed, eerst die 2A10 melding maar eens oplossen. Natuurlijk wel even google geraadpleegd maar daar wordt je niet vrolijk van; mensen die wel de sensor (laten) vervangen maar dat dan de storing niet voorbij is. Mijn garage zit zo knettervol dat een afspraak hiervoor pas over een flinke tijd kan. Toch maar eens contact opnemen met Elst...
Echter, 2 dagen na het onderhoud ineens een melding over het roetfilter; op aanraden van de garage even flink doorgetrokken en een wat langere tijd wat hoger in de toeren gereden zodat het regeneratieproces van het roetfilter zeker plaats zou vinden. Dat hielp twee dagen maar toen opnieuw motorstoring (spoed). Weer bij de garage langs en nu ineens melding ECM 2A10 (temperatuur sensor DPF, signaal te laag). Auto rijdt prima door (gaat niet in noodloop) maar dat rode uitroeptekentje daar wordt ik niet gelukkig van. Om zelf de redenen van de spoed storings melding in de gaten te houden heb ik maar zo'n Vida + Dice setje aangeschaft om zelf te kunnen controleren dat het nog steeds de 2A10 code is die de storing geeft (in niet ineens ook wat anders / iets ergers).
Nu las ik vanmiddag de auto nog eens uit en nu heb ik ineens ook een CCM 0040 melding (luchtkwaliteit sensor die raar doet). Toch vreemd dat er ineens allerlei sensoren de geest geven.
Maargoed, eerst die 2A10 melding maar eens oplossen. Natuurlijk wel even google geraadpleegd maar daar wordt je niet vrolijk van; mensen die wel de sensor (laten) vervangen maar dat dan de storing niet voorbij is. Mijn garage zit zo knettervol dat een afspraak hiervoor pas over een flinke tijd kan. Toch maar eens contact opnemen met Elst...
-
- 2nd Gear member
De luchtkwaliteit-sensor is een bekende, en van wat ik begrijp is er bijna geen V70 die rondrijd met werkende sensor. De mijne ook niet, kwam ik achter toen ik voor een ongerelateerd probleem bij de garage stond. De sensor kost bovendien €300 dus ik laat het zo. Het enige is dat je dan zelf binnen/buitencircuit moet selecteren.
Met de andere sensor kan ik je helaas niet helpen. Klinkt als het vervangen van het betreffende onderdeel maar in Elst weten ze daar vast meer over.
Met de andere sensor kan ik je helaas niet helpen. Klinkt als het vervangen van het betreffende onderdeel maar in Elst weten ze daar vast meer over.
Laatst gewijzigd door Jan-v-S op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 4th Gear member
Succes met je zoek tocht.
Persoonlijk begrijp ik niet dat je zo'n klasse wagen met een handbak kiest, maar dat is persoonlijk.
wat betreft de voor en nadelen, zijn er meer nadelen en mankementen, wat ja dat schrijft met van zich af, lekker mopperen...
Als het allemaal prima werkt, dan hoor je de mensen niet.(gewoonlijk jaarlijks een dikke grote beurt bij een gerenomeerd bedrijf en dan gaat hij jaren mee.
Je moet maar zo zien de exemplaren die nu nog rond rijden (ik bedoel dan die zonder egr geneuzel dus voor 2006)zijn stuk voor stuk perfect onderhouden andersnhadden ze echt niet meer geleefd.
Nogmaals succes.
Persoonlijk begrijp ik niet dat je zo'n klasse wagen met een handbak kiest, maar dat is persoonlijk.
wat betreft de voor en nadelen, zijn er meer nadelen en mankementen, wat ja dat schrijft met van zich af, lekker mopperen...
Als het allemaal prima werkt, dan hoor je de mensen niet.(gewoonlijk jaarlijks een dikke grote beurt bij een gerenomeerd bedrijf en dan gaat hij jaren mee.
Je moet maar zo zien de exemplaren die nu nog rond rijden (ik bedoel dan die zonder egr geneuzel dus voor 2006)zijn stuk voor stuk perfect onderhouden andersnhadden ze echt niet meer geleefd.
Nogmaals succes.
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
-
- 5th Gear member
Als je denkt dat ze het daar niet knetterdruk hebben, dan sla je de plank goed mis! Maar gewoon proberen, verstand van Volvo's hebben ze zeker.VolvoBeginner schreef: Mijn garage zit zo knettervol dat een afspraak hiervoor pas over een flinke tijd kan. Toch maar eens contact opnemen met Elst...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
-
- 1st Gear member
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een V70 D5. Wel de facelift vanaf 2004 en zo'n luxe auto moet natuurlijk een automaat hebben. Dus als ik dit topic samenvat:
- D5 2006 heeft klepstoterproblemen
- D5 facelift kan overmatig roken door lekkage intercooler.
- automaat kan problemen geven.
- als je de facelift wil hebben moet je kiezen voor MY 2004 - 2005
Mijn aanvullende vragen zijn dan:
- vanaf welk jaar zijn er in dit model roetfilters af fabriek geleverd en geven die problemen? (heb een keer een Mazda 6 diesel en V50 2.0D 2006 met roetfilterproblemen gehad dus ik weet er alles van).
- wat kan er mis gaan met de automaat?
- wat zijn de kosten reparatie intercooler ongeveer?
- 163 of 185 pk, wat is het verschil in verbruik?
(heb nu een a4 1.9TDI met 115 pk 1 op 16 maar voor vakanties echt te weinig vermogen)
- nog meer zwakke punten/aandachtszaken?
- vanaf welk jaar zijn er in dit model roetfilters af fabriek geleverd en geven die problemen? (heb een keer een Mazda 6 diesel en V50 2.0D 2006 met roetfilterproblemen gehad dus ik weet er alles van).
(heb nu een a4 1.9TDI met 115 pk 1 op 16 maar voor vakanties echt te weinig vermogen)
- strui901
- 3rd Gear member
Ik heb een V50 D5 handbak gehad. Kwam niet verder dan 1 op 14,5.
Viel mij enigszins tegen.
Viel mij enigszins tegen.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- edraket
- 7th Gear member
roetfilter vanaf modeljaar 2006 (dus vanaf rond sept 2005 geleverd). De modellen hebben alleen maar klepstoter problemen omdat de auto te weinig oliewissels heeft gekregen in zijn leven en wat meer korte stukjes heeft gereden. Het komt wel eens voor, maar er zijn heel veel auto's die nog met de originele stoters rondrijden en heel ver over de 3 ton zitten. Als de auto netjes loopt zou ik me er niet teveel zorgen om maken.Peet27 schreef: Ik ben zelf ook aan het kijken voor een V70 D5. Wel de facelift vanaf 2004 en zo'n luxe auto moet natuurlijk een automaat hebben. Dus als ik dit topic samenvat:
Intercooler zelf kost ong 150 euro, montage een uur of 3. Als je het dus zelf kunt niet al te duur. Meestal gaan overigens de slangen stuk, niet de intercooler, die komen zelden voor!
163 pk/185 pk maakt geen verschil in verbruik. Ik reed met mijn gechipte 2.4D van 2005 (MY2006, dus met roetfilter) 1:15-16. Was wel een handgeschakelde.
Zwak punt is de airco condensor, deze zit helemaal vooraan, en kun je goed checken op schade door steenslag. Kijk even door de onderste opening in de bumper heen. Als de lamellen bijna allemaal weg zijn kun je ervanuit gaan dat deze moet worden vervangen. Ook wil er wel eens een airco compressor uit lopen. Luitser goed naar het geluid in de auto, als deze wat giert moet hij vervangen worden voordat hij vast slaat en catastrofale gevolgen kan hebben.
Automaat heeft niet zo veel problemen. Let erop dat deze goed schakelt tijdens een proefrit.
Laat je niet teveel afleiden door alle problemen die je hier leest, het zijn erg betrouwbare auto's en kunt er makkelijk hoge km standen mee halen zonder idiote kosten. Je rijdt een V70 echter niet voor de kosten van een Fiat 500!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15