Raar probleem met de remmen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
hano1963
2nd Gear member

Dag allemaal,

Sinds gistermiddag een eigenaardig probleem bij het remmen met de V70 D5. Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.
Als ik bijvoorbeeld op een rotonde afrij en snelheid verminder door zachtjes te remmen is er niks aan de hand. Echter bij de tweede en derde keer remmen achter elkaar voelt het rempedaal raar aan en neemt de remkracht nogal flink af. Eigenlijk remt hij voor geen meter meer. Als ik dan weer verder rij voelt het weer normaal aan maar bij twee of drie keer remmen lijkt het rempedaal wel dood op het einde van het intrappen.
Ik hoor geen eigenaardige geluiden, geen gesis of wat dan ook. Er is ook niks te zien zo op het eerste oog.
Vreemde is dat het lijkt alsof de auto ook nogal staat te trillen.

Waar moet ik beginnen alvorens naar de dealer te gaan die de bankrekening wil plunderen.
Ik heb flink gezocht overal maar kom het probleem in deze vorm eigenlijk nergens tegen. Ik kom wel van alles tegen op internet maar dan gaat het gepaard met gesis en dat is hier niet zo. Dat is als de rembooster lek is.

Zou het een kapotte vacuümpomp kunnen zijn, omdat de auto nogal lijkt te trillen? Want volgens mij regelt diezelfde vacuümpomp ook de voorste motorsteun, wat het trillen zou kunnen verklaren? Ik zie geen losse slangetjes of wat dan ook. En natuurlijk is vloeistof op peil. Ik ga morgen nog even goed kijken maar wellicht kan iemand me al op weg helpen?
MN-NL
5th Gear member

Met wat je beschrijft zou ik inderdaad naar een probleem aan de vacuumkant op zoek gaan. Een rembekrachtiger is idd goed voor 2 a 3 keer remmen als hij niet of slechts langzaam vacuum opbouwt. Dus rembekrachtiger zelf of ergens in de slangenwinkel / pomp / motorsteunen iets mis....

Je zou wel een hard rempedaal moeten hebben, maar met veel kracht te bedienen, als je zonder assistentie moet remmen. Dat zou je nog wat nader kunnen proberen.
hano1963
2nd Gear member

MN-NL schreef: Met wat je beschrijft zou ik inderdaad naar een probleem aan de vacuumkant op zoek gaan. Een rembekrachtiger is idd goed voor 2 a 3 keer remmen als hij niet of slechts langzaam vacuum opbouwt. Dus rembekrachtiger zelf of ergens in de slangenwinkel / pomp / motorsteunen iets mis....

Je zou wel een hard rempedaal moeten hebben, maar met veel kracht te bedienen, als je zonder assistentie moet remmen. Dat zou je nog wat nader kunnen proberen.
Ja ik zal vanmiddag eerst alle slangen goed bekijken op lekkages. Kwam ergens tegen dat iemand sigarenrook door de slangen blaast en dan zie je ergens de rook uitkomen. Lijkt me wel een handige truc. Iemand nog meer suggesties?
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”