Kan ik morgen zonder stilvallen rijden? Maandag weer naar de dealer.
Ik hoop dat ik begin augustus zonder issues op vakantie kan.

Zoiets zou goed kunnen. De foutmelding is er meteen na het starten van de auto. Dus alles in elektrische modus. Auto heeft ongeveer 2 weken geleden onderhoud gehad en daarna amper gereden. Gisteren weer de diesel gebruikt, dus slangklem zou kunnen.Jelmer de Jong schreef: Kan je de foutmelding reproduceren door bijvoorbeeld te sturen terwijl je gas geeft? Dit is een redelijk algemene storing(uitlezen!) die door vanalles boven water kan komen. Ik had ooit iets met een slangklem van de luchtinlaat die niet goed vastgedraaid was na een reparatie. Op het eerste oog zie je niets en rijd de auto perfect, maar bij stevig gas geven en een bocht naar rechts kantelde het blok genoeg om een tijdelijke lekkage te veroorzaken, stilstaand was er niets te vinden.
Ik had net daarvoor een lange rit gemaakt in de Power stand. Is jouw turbo vervangen?HertogJan schreef: Van de week ook de melding gekregen, blijkt de turbo te zijn. Aangezien ik kleine stukjes rijd wordt de auto niet goed warm?. De auto is MY 14, en heeft nog maar 60 k gereden, (waarvan waarschijnlijk de helft op elektriciteit). Bij kleine stukjes rijden toch maar altijd in de power stand rijden, hopelijk wordt de auto dan wel warmer!
Nee nog niet. Volgende week ben ik weer in NL en zal het de garage vragen wat te doen.RoaldH schreef: Ik had net daarvoor een lange rit gemaakt in de Power stand. Is jouw turbo vervangen?
Is dat een dure reparatie?IV39 schreef: Bij mij was het een sensor van de turbo die vervangen is. Daarna reed de auto ook weer een stuk beter. Het duurder wel twee maanden voordat ze wisten wat het precies was. Elke keer weer naar de garage etc...
Leasebak zoals je weet.. dus ik durf niet te zeggen wat de kosten waren. Ik had de indruk dat het garantie was maar daar kan ik me in vergissen. Ik ben ook zeker niet de eerste met dit probleem geweest. Komt vaker voor.RoaldH schreef:Is dat een dure reparatie?IV39 schreef: Bij mij was het een sensor van de turbo die vervangen is. Daarna reed de auto ook weer een stuk beter. Het duurder wel twee maanden voordat ze wisten wat het precies was. Elke keer weer naar de garage etc...
De monteur en ik hebben extreem rustig en in fases olie bijgevuld en steeds gemeten. Ik hou het in de gaten. Ondanks rit in Power nog geen melding.sergestoord schreef: Heb ik ook gehad, blijft af en toe terugkomen, bij power ritten 140+
Het is dus echt een algemene melding die je zonder de dealer niet kan oplossen...HertogJan schreef: Inmiddels is de auto bij de dealer geweest, die heeft een luchtbuis (waar de LMM aan zit) vervangen. Er bleek een gaatje (lek) in te zitten. Deze zorgde ervoor dat de turbo onderdruk kreeg bij hogere snelheden.
Het was niet helemaal opgelost door de buis, auto terug naar de dealer. Deze heeft de sensoren gemeten en hier zat 10% verschil in. Sensoren zijn schoongemaakt en nu nog maar 2% verschil. Eerst ff (hard =>170+) testrijden. Lukt alleen niet zo gemakkelijk hier in NLHertogJan schreef: Inmiddels is de auto bij de dealer geweest, die heeft een luchtbuis (waar de LMM aan zit) vervangen. Er bleek een gaatje (lek) in te zitten. Deze zorgde ervoor dat de turbo onderdruk kreeg bij hogere snelheden.
De eerste 4/5 maanden heb ik me zeker beta tester gevoeld. Het is wel te hopen dat de problemen met de aircopomp definitief zijn opgelost. Dit is wel de achilleshiel van de auto.Ericj schreef: Aanvulling:
Uit het niets kreeg ik na de laatste reparatie binnen twee weken weer een melding: hybride systeem, service vereist. Die had ik nog niet gezien.....weer is de aircopomp vervangen. Nu is dus nummer drie gemonteerd.
Weet je wat het is, ze zijn wel vriendelijk bij de garage, maar wij zijn beta-testers. Betalende.