Hallo ik ben nieuw op dit forum ik heet Frank Gruijters en woon in Zeeland en rijd al 40 jaar auto ben dus niet meer zo piep jong.
Ik heb jaren in een Frans merk gereden en soms een model met de Volvo v6 motor.
Nu heb ik sinds 2 weken een Volvo s40 2.4 automaat van 2005 met 106.000km op de teller.
Ben wel een half jaar aan het zoeken geweest.
Na de proefrit verkocht aan de auto maar tijdens de lange terugreis viel het op dat de wagen op sommige soorten asfalt best veel banden geluid maakt je moet harder gaan praten om elkaar te kunnen verstaan.
Dit heb ik in 40 jaar autorijden nog niet zo erg mee gemaakt ,wel wat geluid maar niet zo veel.
Nu ben ik gaan zoeken en er zouden STILLE Continetal banden op liggen.
Herkent iemand dit probleem ?
Er zit nog 6 mm profiel op de banden de vernieuwen zou jammer zijn maar als ik zeker weet dat het met andere banden op gelost is ga ik dat wel doen.
Welk bandenmerk er type zijn het beste voor deze auto (205/55r16 91w) ?
Alle hulp is heel erg welkom .
Even voorstellen.
- YourivdAar
- 2nd Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 05.06.2013 - 16:45
- Locatie: Utrecht
Wagen met een lage km stand, misschien oude banden?
Aan de zijkant van de band staat ergens een 4 cijferig getal, de eerste 2 staan voor productie week en de laatste 2 voor het jaartal.
Aan de zijkant van de band staat ergens een 4 cijferig getal, de eerste 2 staan voor productie week en de laatste 2 voor het jaartal.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Een S40 moet echt heel stil kunnen zijn. Zijn de banden niet gecupt? Als de achterbanden inderdaad nog de originele zijn zou dat zomaar kunnen. Je kunt dat voelen door met je vlakke hand over het loopvlak te strijken. Als je vooruit meer weerstand voelt dan achteruit over het profiel zijn de banden gecupt en maken ze lawaai. Dit kan wel verholpen worden door een stukje van het loopvlak af te slijpen, maar het is dan misschien beter om de banden te vervangen. Wellicht gaat het maar om 2 banden.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16.07.2017 - 10:44
Bij de banden man geweest en alle 4 de banden zijn gecupt heel jammer met nog 6mm profiel.
Ook moet de wagen worden uitgelijnd, dat is ondertussen gebeurt het rechter voorwiel en het linker achterwiel stonden niet goed. Maandag terug om 4 nieuwe banden te laten monteren.
Ik heb gekozen voor Michelin omdat ik deze gewend ben van het merk auto dat ik voor de Volvo altijd heb gereden.
Ik hoop dat dat een goede keuze is voor de Volvo.
Wel is mij opgevallen dat er maar weinig isolatiemateriaal op sommige plaatsen in de auto zit dus ik ben super benieuwd naar het verschil as maandag.
Ook moet de wagen worden uitgelijnd, dat is ondertussen gebeurt het rechter voorwiel en het linker achterwiel stonden niet goed. Maandag terug om 4 nieuwe banden te laten monteren.
Ik heb gekozen voor Michelin omdat ik deze gewend ben van het merk auto dat ik voor de Volvo altijd heb gereden.
Ik hoop dat dat een goede keuze is voor de Volvo.
Wel is mij opgevallen dat er maar weinig isolatiemateriaal op sommige plaatsen in de auto zit dus ik ben super benieuwd naar het verschil as maandag.
- YourivdAar
- 2nd Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 05.06.2013 - 16:45
- Locatie: Utrecht
In ieder geval mooi dat de oorzaak is gevonden.
Ik heb zelf onlangs de deuren voorzien van isolatie materiaal inclusief demping. Voornamelijk om het geluid een boost te geven, maar al met al is het ook wat stiller in de auto. Enkel wanneer de radio natuurlijk uit staat
.
Ik heb zelf onlangs de deuren voorzien van isolatie materiaal inclusief demping. Voornamelijk om het geluid een boost te geven, maar al met al is het ook wat stiller in de auto. Enkel wanneer de radio natuurlijk uit staat

Met vriendelijke groet,
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16.07.2017 - 10:44
Nu het banden verhaal is opgelost wil ik verder gaan met het verminderen van het geluid binnen.
Ik wil de plastic binnen schermen isoleren maar hoe krijg ik de zwarten klemmen los ?
Ook wik ik de wielkasten achter aan de binnenkant isoleren maar daarvoor moe de binnenbekleding aan de zijkanten los maar ook hier hoe werkt dan met de klemmen die daar inzitten.
Wie kan mij weer verder helpen ?
Ik wil de plastic binnen schermen isoleren maar hoe krijg ik de zwarten klemmen los ?
Ook wik ik de wielkasten achter aan de binnenkant isoleren maar daarvoor moe de binnenbekleding aan de zijkanten los maar ook hier hoe werkt dan met de klemmen die daar inzitten.
Wie kan mij weer verder helpen ?
- YourivdAar
- 2nd Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 05.06.2013 - 16:45
- Locatie: Utrecht
Enkel achter de speaker zit een klein bitumen matje.
Mijn deuren klinken nu als die van een rolls royce, erg leuk bij effect. Ik heb daarvoor bitumen ontdreuningsplaten en polyesterwol 'platen' gebruikt. Ik heb dit niet gedaan met dat dure spul wat verkocht wordt door alle 'tuning' sites, ik heb wat research gedaan en kwam bij een akoestiek bedrijf(je) terecht wat uitstekende spullen verkoopt voor verschillende doeleinden waaronder auto's. De wol is waterdoorlatend en houdt dus geen vocht vast in de deuren.
Als je mij een pm stuurt kan ik wel even de website geven van het bedrijf waar ik de spullen gekocht heb. Ik was exclusief verzenden €60,~ kwijt voor alle deuren en heb nog wat bitumen over, ik wil de achterklep er ook nog mee doen.
Mijn deuren klinken nu als die van een rolls royce, erg leuk bij effect. Ik heb daarvoor bitumen ontdreuningsplaten en polyesterwol 'platen' gebruikt. Ik heb dit niet gedaan met dat dure spul wat verkocht wordt door alle 'tuning' sites, ik heb wat research gedaan en kwam bij een akoestiek bedrijf(je) terecht wat uitstekende spullen verkoopt voor verschillende doeleinden waaronder auto's. De wol is waterdoorlatend en houdt dus geen vocht vast in de deuren.
Als je mij een pm stuurt kan ik wel even de website geven van het bedrijf waar ik de spullen gekocht heb. Ik was exclusief verzenden €60,~ kwijt voor alle deuren en heb nog wat bitumen over, ik wil de achterklep er ook nog mee doen.
Met vriendelijke groet,
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016