Ervaring/aanschaf tips S60/C70 T5, 850R/T-5R

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Aesthetics
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 08.10.2015 - 19:51

Beste Volvo liefhebbers!

Ik ben Danny, 22 jaar en woon in Leeuwarden. (Ik ben al gelange tijd lid van dit forum)

Vorig jaar verkocht ik mijn S40 T4 uit 1999. Had deze iets wat aangepast, velgen, uitlaatsysteem, gechipt etc. Die toen verkocht, omdat ik een sportieve auto wilden. Zo gezegd, zo gedaan. Ik rij sinds die tijd een aangepaste Toyota mr2 sw20 uit 1992. De wegligging van deze auto is monsterachtig en kwa uiterlijk ook zeer mooi. Het enigste waar ik mij nu een beetje aan begin te ergeren, is het gebrek aan comfort. Zit een schroef set onder en staat zeer stug afgesteld voor een nog betere wegligging, maar daardoor weinig comfort haha. Kan hem anders afstellen, maar dat wil ik niet. Dit hoort in mijn ogen bij deze auto. Ook met mijn lengte (1.90m) blijft er weinig tot geen ruimte over boven mijn hoofd.

Ik ben nu eigenlijks weer op zoek naar een auto met, comfort, luxe en vermogen en dan komt mijn liefde voor auto's toch weer bij een Volvo uit. Mijn ogen zijn gevallen op de S60 T5, C70 T5, maar ook de 850R/850T-5R blijven prachtige auto's! Ik ben een persoon die anders wil zijn dan anderen op deze leeftijd om het zo maar te zeggen :P. Een Mr2 sw20 in de perfecte staat als de mijne zie je hier zelden rijden bijvoorbeeld. Een getunede Volvo, om het maar even zo te noemen, ook niet en al helemaal niet op deze leeftijd haha. "oude lullen bak"... hou toch op hahaha.

Hier komt mijn vraag:
Kunnen jullie mij vertellen waar ik tijdens de aanschaf op moet letten bij deze bovengenoemde auto's? Graag even rekening houden met het feit dat ik de auto wil verlagen, chippen etc etc.
Het wordt sowieso een handbak!!

Zijn er hier mensen op het forum met een dikke S60 T5, C70 T5, 850R/850T-5R (handbak) die eens een blokje met mij om willen? Ik zou de auto's graag eens willen horen/voelen.

Ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21370
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ouwe lullen bak? Dan een sticker met 1,8 erop plakken en genieten maar. :D
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21370
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Maar goed: kijk goed naar de auto en probeer slijtplekken te ontdekken op plaatsen waar ze horen (stuur, stoel, pedalen) maar kijk ook naar plaatsen die er nog nieuw uitzien (op een 850 is niets meer nieuw dus is er iets aan de hand). Een sticker op een bumper is wel eens een reden om een beschadiging af te dekken.

Dat soort dingen dus.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24660
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

gezond verstand en goede onderhoudshistorie zijn onontbeerlijk. Een echte T-5R kost geld, veel geld. Is 'ie voor minder kun je het verschil reserveren voor onderhoud, zeker als je wilt gaan tunen. Waarom niet een 850 of S70 T5? Net zo snel als een T-5R ;) maar een stuk voordeliger.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
kww
3rd Gear member
Berichten: 419
Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
Locatie: Nieuwe Pekela

Ik zou kijken voor een 850 of een S70 T5.
Het verschil tussen de R modellen is klein.
Bij voorkeur eentje met wat kilometers op de klok wat de prijs drukt.
Schokdempers, koppeling, uitlaat kunnen dan aan de beurt zijn en kun je meteen upgraden.
De T5 heeft standaard al 240 a 250 pk en met chip kom je over de 300.
Tip: op marktplaats staat er een uitlaatspruitstuk van een S60R die beter flowed dan de standaard.
Qua turbo zijn er verschillende gebruikt variërend tussen de 13G en de 19G.
Ik zou zeggen een 240 pk heeft een 16G.
Die naar de specialist brengen en een hybride van laten maken met nieuwe lagers en een Billet wheel.
3 inch downpipe, ferrita uitlaat groene injectoren, nieuwe koppeling en vervolgens op de dyno software op maat laten maken.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24660
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

bedoel je niet 19T? En met alleen een chip kom je niet over de 300pk, daar heb je meer voor nodig. Een 850 T5 heeft standaard 225 pk, net als de T-5R AT. De T-5R MT heeft 240 pk, maar slechts kort door een overboost. De 850R heeft in MT 250 pk en AT 240 pk. S70 T5 heeft 240 pk, de R 250 pk. Dan beperkt ik me even tot de sedans, V70R (1997-2000) is nog complexer. S60 T5 heeft 250 pk. Hou met een auto met stevig km's op de klok rekening met een leuk budget om de boel op te knappen.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
kww
3rd Gear member
Berichten: 419
Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
Locatie: Nieuwe Pekela

http://rica.nl/chiptuning.php?v=37-300-156
andere sites spreken inderdaad over een 280 pk ongeveer.
volgens mij hadden alleen de R modellen de 19T
maar als je alles wilt aanpakken zou ik toch meteen de turbo laten reviseren en er meteen maar een grotere van laten maken.
de S60 t5 met 250 pk had al wel de 18T daarvoor was het 16T en in het geval van de 850 zelfs de 13 of 14T.
ik heb toevallig een paar maand terug nog met een S70R gereden met chip en dat viel niet tegen, ik had verwacht dat ie wel torque steer ed zou hebben, maar wegligging en aandrijving was super.
overigens vind ik de C70 wel heel mooi om te zien maar die ziet er ook al wat sneller uit als een S70, dus mis je het verassings effect.
misschien interessant voor je:
https://link.marktplaats.nl/m1173509364
https://link.marktplaats.nl/m1185540729

oja, een setje goede remmen kan in dat geval ook geen kwaad.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24660
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

vraag maar eens na op www.volvo850forum.nl; tussen wat op de sites staat en wat er uiteindelijk in de auto zit, zit nogal wat verschil. Bij mijn weten had de V70R AWD met 265 pk (MY2000) de 19T.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”