Hoi allemaal,
Aantal maanden geleden na lang dromen een c30 2.0d gekocht met 191000km op de teller. Nu toch wel een aantal problemen ondervonden..
Om te beginnen, af en toe gaat de wagen in limp mode geen vermogen meer, telkens met volgende foutmeldingen:
Ecm-2452 en ecm-2453 pressure sensor particulate trap faulty signal. De roetfilter is ongeveer 55000km geleden vervangen. Heb ondertussen die verschildruksensor vervangen, die leidingen van de druksensor eens uitgespoten en vandaag kreeg ik na 2 weken toch weer de errors... Het lijkt er ook op dat ik onder normale omstandigheden ook niet het volledige vermogen krijg.. Ik vergelijk dan met m'n v40 D2 120pk,280Nm, die echt vliegt in vergelijking met de c30 2.0d.. Moet er wel bijzeggen dat de v40 fonkelnieuw is (nu 10. 000km). Heb nog niet zo veel ervaring met auto's dus ik weet niet hoeveel vermogen er verloren gaat na zoveel km's. Nu, de foutmelding is natuurlijk niet normaal.. Wilde morgen de filter er even onderuit halen en kijken of deze misschien niet verstopt zit... Iemand tips waar ik naar moet opletten?
Dan volgende vaakvoorkomende fout, na het vervangen van xenonlampen (moest van de keuring) kreeg ik na een tijd volgende foutmeldingen op rechtervoorlicht:
Cem-8a09: low beam right faulty signal
Cem-8a29: gas discharge lamp module right faulty signal
De 2 lampen links en rechts verwisseld en het probleem verplaatste zich.
Dus op garantie een nieuwe lamp gekregen waarna het een tijdje goed ging tot ik deze week weer dezelfde foutmeldingen kreeg op de rechtse lamp
Heeft iemand dit ooit eerder meegemaakt?
Alvast bedankt voor reacties:-)
Gr,
Hans
C30 2.0d 2007 foutmeldingen xenon en motor
-
- Starter
Kleine update:
Filter eronderuit gehaald, was helemaal proper vanbinnen. Aansluitingen van de druksensor zagen er ook ok uit hoewel er een klemmetje ontbrak op een van de leidingen.. Zou het kunnen dat er hierdoor soms een drukverlies is? Lijkt me straf want zou zeggen dat de slang er dan afspringt, wat niet het geval was. Ook even vloeistofniveau van additief gecontroleerd met Volvo vida en dit zat op 12/15 dus bijna vol.. Ook even contactspray op de aansluiting van de sensor gespoten. Test rit was ok, geen errors dus even afwachten nu.. Ik snap dus niet goed waarom ik die errors dan toch krijg..
Heb de lampen ook even gecalibreerd en die stelden zich toch wel aardig wat bij.. Zou dit de errors op de lampen kunnen verklaren?
Heb ook wel de indruk dat het vliegwiel veruit versleten is. Ik hoor bij het vertrekken en schakelen een klikken geluid. Kan dit kwaad?
Groetjes, Hans
Filter eronderuit gehaald, was helemaal proper vanbinnen. Aansluitingen van de druksensor zagen er ook ok uit hoewel er een klemmetje ontbrak op een van de leidingen.. Zou het kunnen dat er hierdoor soms een drukverlies is? Lijkt me straf want zou zeggen dat de slang er dan afspringt, wat niet het geval was. Ook even vloeistofniveau van additief gecontroleerd met Volvo vida en dit zat op 12/15 dus bijna vol.. Ook even contactspray op de aansluiting van de sensor gespoten. Test rit was ok, geen errors dus even afwachten nu.. Ik snap dus niet goed waarom ik die errors dan toch krijg..
Heb de lampen ook even gecalibreerd en die stelden zich toch wel aardig wat bij.. Zou dit de errors op de lampen kunnen verklaren?
Heb ook wel de indruk dat het vliegwiel veruit versleten is. Ik hoor bij het vertrekken en schakelen een klikken geluid. Kan dit kwaad?
Groetjes, Hans