hallo
ben redelijk nieuw hier en een totaal niet auto kenner .....(kwa techniek dan)
toch heb ik een vraag en ik denk dat ik hier wel enige info kan krijgen.
ik ben al een tijdje in het bezit van een volvo c70 uit het bouwjaar 1999
en naar mijn mening is het een c70 2.5 t
deze auto rijd heerlijk en is ook wel redelijk snel .echter hiervoor een c70 2.3 t5 gehad die gechipt was en natuurlijk kom je dan met zon 2.5t in vergelijk wel iets te kort .
nu is mijn vraag wat zou ik na het chiptunen kunnen doen ...een grotere turbo ....er op zetten is dit eenvoudig te doen en wat moet er dan nog meer aangepast worden en zeker ook niet onbelangrijk wat zijn daarvan de kosten ongeveer.
moet na een aanpassing van de turbo met de chiptuning ook iets aan de remmerij gebeuren
ook weet ik niet of ik nu een hpt of een lpt turbo heb ....
wie o wie helpt me eens een eindje op weg ....
alvast bedankt
groet remco
chippen turbo upgrade c70 2.5t
-
- 3rd Gear member
http://www.swededemon.com/turbo/turbolist.html
VOLVO C70 2.5 T COUPE
B5254T 2435CC 142KW
09/1997 tot 07/2002, Benzine, 19-04-2018
Je hebt de 13G turbo.
Je kunt de turbo plus injectoren overzetten van een T5 en daarna software op maat laten schrijven.
De lpt motoren moet je niet te veel boost geven, zijn niet zo sterk als de 2.3 t5 motoren.
VOLVO C70 2.5 T COUPE
B5254T 2435CC 142KW
09/1997 tot 07/2002, Benzine, 19-04-2018
Je hebt de 13G turbo.
Je kunt de turbo plus injectoren overzetten van een T5 en daarna software op maat laten schrijven.
De lpt motoren moet je niet te veel boost geven, zijn niet zo sterk als de 2.3 t5 motoren.
- sbv
- 6th Gear member
2.5t blok is veel minder sterk. Heb hebt wel wat meer koppel onderin overigens.
Ik zou enkel voorzichtig wat gaan chippen. Wil je meer lepel er dan een 2.3 T5 blok in
Ik zou enkel voorzichtig wat gaan chippen. Wil je meer lepel er dan een 2.3 T5 blok in
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- Starter
hallo heren ,
wat een snelle reacties ......dit gaat super ..lol
aan kww een turbo van een t5 zeg je over zetten samen met de injectoren ....misschien een optie .
maar boven alles wil ik niks in het extreme ik bedoel het motorblok moet het wel kunnen hebben .
want de auto rijd nu machtig fijn en hoop er nog een aantal jaren mee te mogen rijden.
maar wie schrijft de software dan kan je dit bij een tuning bedrijf laten doen zoals bv fasttech ??
aan sbv een ander blok er in gooien dat word toch echt net te kostbaar denk ik ..
dan denk ik dat ik beter deze zou kunnen verkopen en een t5 weer kopen...
denk dat je dan kwa kosten redelijk gelijk blijft en scheelt een hoop werk ..
heren nogmaals super bedankt voor jullie reacties en meer tips zijn van harte welkom
wat een snelle reacties ......dit gaat super ..lol
aan kww een turbo van een t5 zeg je over zetten samen met de injectoren ....misschien een optie .
maar boven alles wil ik niks in het extreme ik bedoel het motorblok moet het wel kunnen hebben .
want de auto rijd nu machtig fijn en hoop er nog een aantal jaren mee te mogen rijden.
maar wie schrijft de software dan kan je dit bij een tuning bedrijf laten doen zoals bv fasttech ??
aan sbv een ander blok er in gooien dat word toch echt net te kostbaar denk ik ..
dan denk ik dat ik beter deze zou kunnen verkopen en een t5 weer kopen...
denk dat je dan kwa kosten redelijk gelijk blijft en scheelt een hoop werk ..
heren nogmaals super bedankt voor jullie reacties en meer tips zijn van harte welkom
-
- 3rd Gear member
wil je veilig dan zou ik alleen de software op maat laten maken door bij voorkeur iemand die verstand heeft
van de lpt volvo motoren.
rica of european tuning oid.
je schrijft overigens niet hoeveel km de motor al gelopen heeft,
mocht dit al aanzienlijk zijn dan kun je beter eerst de boel laten nakijken of alles nog wel goed functioneert.
laat de injectoren eens testen en reinigen, check de turbo, scheuren in de slangen, lekkage oid.
chip of software op maat heeft pas zin als de basis in orde is.
van de lpt volvo motoren.
rica of european tuning oid.
je schrijft overigens niet hoeveel km de motor al gelopen heeft,
mocht dit al aanzienlijk zijn dan kun je beter eerst de boel laten nakijken of alles nog wel goed functioneert.
laat de injectoren eens testen en reinigen, check de turbo, scheuren in de slangen, lekkage oid.
chip of software op maat heeft pas zin als de basis in orde is.
Laatst gewijzigd door kww op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Starter
hoi kww
mijn auto heeft nu net heel iets meer dan 200000 km gereden .
wat jij adviseert ga ik zeker even laten doen ..even de auto laten testen en de injectoren laten reinigen .
alvast bedankt voor je snelle reactie.
nu nog ff geschikt adres vinden wie dit uit zou kunnen voeren .
groetjes
mijn auto heeft nu net heel iets meer dan 200000 km gereden .
wat jij adviseert ga ik zeker even laten doen ..even de auto laten testen en de injectoren laten reinigen .
alvast bedankt voor je snelle reactie.
nu nog ff geschikt adres vinden wie dit uit zou kunnen voeren .
groetjes
- sbv
- 6th Gear member
Hou het veilig met een 2.5t blok. Het gaat nog wel eens mis daar het niet de sterktste blokken zijn. Een 2.3 T5 blok hoeft niet de kop te kosten uiteindelijk en kan er altijd nog in
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue