Volgens mij heb ik de slechtste d5 uit 2002, afgelopen nazomer gekocht, ik vraag mij dan ook af of d5 s alleen op maandag morgen gemaakt zijn.
Binnen 20.000 km en uiteraard buiten de garantie heb ik noodgedwongen het 2mass vliegwiel, koppeling, drukgroep, stabilisatorstangen, achterlampkap, voorruit en retourleiding verstuivers laten vervangen. de auto had ca 165dkm gelopen en was dealer onderhouden (stuurkogels moeten nu ook) tot dit moment ben ik al 3 keer blijven staan en rara wat gebeurde er gisteravond, tja contact slot kapot, garage gebeld, anwb gebeld, en vervolgens op nieuw af laten slepen. ook het contactslot moet vervangen worden( weet iemand trouwens wat dat kost). Ik heb er 2500 euries achteraan gebracht en ben benieuwd wat er nu langs komt, wat denken jullie houdt deze spiraal nu op?
Iedereen is vol lof over de duurzaamheid van de auto, behalve ik natuurlijk in 4,5 maand 3 maal laten afslepen en telkens de portomonaie trekken is niet echt leuk meer.
Ik overweeg om toch maar een toyota avensis sw te gaan kopen en volvo vaarwel te zeggen ondanks dat het een fantastische auto is om te rijden (Leg hier maar de nadruk op)
Drentie :-x
slechtste v70 d5
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Dat is wel erg veel pech ja. Ik heb een beetje hetzelfde doorgemaakt met het 2mass vliegwiel e.d.
Je zou toch denken dat het een keer op moet houden. Ik weet wel dat IK jou wagen zo zou kopen, bijna alles is als nieuw! Zou hem dan ook zeker niet wegdoen, en al helemaal niet voor een idd betrouwbare maar zielloze Toyota Avensis. (foei, hoe durf je!)
Je zou toch denken dat het een keer op moet houden. Ik weet wel dat IK jou wagen zo zou kopen, bijna alles is als nieuw! Zou hem dan ook zeker niet wegdoen, en al helemaal niet voor een idd betrouwbare maar zielloze Toyota Avensis. (foei, hoe durf je!)
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
Tjonge Drentie, da's niet prettig allemaal.
Het vliegwiel komt een enkele keer voorbij bij D5's. Kan voor zover ik heb begrepen te maken hebben met een zwaar leven van veel trekken, slippende koppeling en overig misbruik. Overigens zwaar balle om bij je eigen auto mee geconfronteerd te worden.
Koppeling en drukgroep zou iets later in het leven mogen. Zo rond de 2 a 2,5 ton zou een normale levenscyclus mogen zijn, al kom je er genoeg tegen die 3 a 4 ton rijden met eerste koppelingsplaat en drukgroep.
Stabilisatorstangetjes sneuvelen bij alle auto's wel. Zijn de kosten ook niet. Bij mijn D5 zijn die vernieuwd bij 120DKM.
Ik heb bij mijn vorige volvo, een S70 ook een contactslot moeten vervangen. Kost een paar tientjes. Deed ie echt helemaal niks meer? Bij mij wilde hij nog wel starten na enkele tientallen pogingen en een beetje friemelen met de sleutel.
Tja het geeft natuurlijk een k*t-gevoel om met je dikke volvo te staan en hij wil niet meer voor of achteruit. Feitelijk is het vernieuwen van een contactslot een klusje van niks (15 minuutjes).
Jij bent volgens mij geconfronteerd met eventueel achterstallig onderhoud en zeker met het afrag-gedrag van de vorige eigenaar. Heel jammer en dat gunnen wij volvo-liefhebbers elkaar niet.
Mijn mening is dat je nu dan wel 2500 euro hebt stukgeslagen op je auto, maar dan heb je wel meteen zo'n beetje de enige knelpunten van deze auto gehad. Nieuwe koppelingsset, stab-stangetjes zijn nooit weg.
Ik heb enkele volvo's gehad en de laatste was een S70 met minder dan twee ton op de teller. Mijn indruk van de V70/S60 icm D5 is dat het een super afgewerkte auto is die over het algemeen probleemloos is. Hij doet qua degelijkheid mijns inziens niet onder voor de "tanks" uit het verleden.
Snel vergeten die kosten en nu lekker genieten van jouw super onderhouden D5 !!!
Ik wens je veel geluk ermee,
Keesjan
Het vliegwiel komt een enkele keer voorbij bij D5's. Kan voor zover ik heb begrepen te maken hebben met een zwaar leven van veel trekken, slippende koppeling en overig misbruik. Overigens zwaar balle om bij je eigen auto mee geconfronteerd te worden.
Koppeling en drukgroep zou iets later in het leven mogen. Zo rond de 2 a 2,5 ton zou een normale levenscyclus mogen zijn, al kom je er genoeg tegen die 3 a 4 ton rijden met eerste koppelingsplaat en drukgroep.
Stabilisatorstangetjes sneuvelen bij alle auto's wel. Zijn de kosten ook niet. Bij mijn D5 zijn die vernieuwd bij 120DKM.
Ik heb bij mijn vorige volvo, een S70 ook een contactslot moeten vervangen. Kost een paar tientjes. Deed ie echt helemaal niks meer? Bij mij wilde hij nog wel starten na enkele tientallen pogingen en een beetje friemelen met de sleutel.
Tja het geeft natuurlijk een k*t-gevoel om met je dikke volvo te staan en hij wil niet meer voor of achteruit. Feitelijk is het vernieuwen van een contactslot een klusje van niks (15 minuutjes).
Jij bent volgens mij geconfronteerd met eventueel achterstallig onderhoud en zeker met het afrag-gedrag van de vorige eigenaar. Heel jammer en dat gunnen wij volvo-liefhebbers elkaar niet.
Mijn mening is dat je nu dan wel 2500 euro hebt stukgeslagen op je auto, maar dan heb je wel meteen zo'n beetje de enige knelpunten van deze auto gehad. Nieuwe koppelingsset, stab-stangetjes zijn nooit weg.
Ik heb enkele volvo's gehad en de laatste was een S70 met minder dan twee ton op de teller. Mijn indruk van de V70/S60 icm D5 is dat het een super afgewerkte auto is die over het algemeen probleemloos is. Hij doet qua degelijkheid mijns inziens niet onder voor de "tanks" uit het verleden.
Snel vergeten die kosten en nu lekker genieten van jouw super onderhouden D5 !!!
Ik wens je veel geluk ermee,
Keesjan
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 20:13
Mbt die toyo ga ik af op de betrouwbaarheid,niet op karakter, en ik voorlopig (na het contactslot natuurlijk geen geld meer wil pompen in de auto, Je opmerking over alles vervangen heb ik meer gehoord(dealer en andere volvo rijders) in mn vorige stukje heb ik nog niet eens verteld dat de auto bij het vervangen van de voorruit terug is geweest voor een roest behandeling ondeR de gegalvalniseerde delen)
tja tis een fijne auto, maar de kosten en betrouwbaarheid laten te wensen over, ik heb hem gekocht om hem probleemloos (de eerste jaren zowieso) naar de 4 ton te brengen
Drentie
tja tis een fijne auto, maar de kosten en betrouwbaarheid laten te wensen over, ik heb hem gekocht om hem probleemloos (de eerste jaren zowieso) naar de 4 ton te brengen
Drentie
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 20:13
Bij de dealer is kenbaar gemaakt dat er twee bouten uitgeboord moeten worden, en dan opnieuw plaatsen, het contact moet gecodeerd worden door importeur? fabriek?
Hij ging tot stand 1 en vervolgens niet verder ook niet met reserve sleutel, 231 keer friemelen, slotspray en teflonspray door dealer en anwb
in de takels en aflaten voeren naar de dealer dus.....
Uiteraard zei mn buurman mooie auto heb jij hij moest het alleen wat beter doen......ha ha (en dat na 4,5 maand)
Hij ging tot stand 1 en vervolgens niet verder ook niet met reserve sleutel, 231 keer friemelen, slotspray en teflonspray door dealer en anwb
in de takels en aflaten voeren naar de dealer dus.....
Uiteraard zei mn buurman mooie auto heb jij hij moest het alleen wat beter doen......ha ha (en dat na 4,5 maand)
- V70ORD5
- 4th Gear member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Hutje op de hei
Ik heb twee dagen geleden net mijn Toyota Avensis Verso bij de dealer ingeruild voor een V70. Na bijna 700 km nog steeds geen centje spijt.
Je mag mijn ex-Toyota wel kopen hoor. Ik had hem nieuw, maar ook dat was zelfs voor Toyota geen garantie voor een vlekkeloos bestaan. Er was toch echt wel e.e.a. mis. Maar dat was allemaal garantie gelukkig.
Denk maar goed na voor je switchen gaat.
Je mag mijn ex-Toyota wel kopen hoor. Ik had hem nieuw, maar ook dat was zelfs voor Toyota geen garantie voor een vlekkeloos bestaan. Er was toch echt wel e.e.a. mis. Maar dat was allemaal garantie gelukkig.
Denk maar goed na voor je switchen gaat.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Goh das toch wel kltn!
ik hoop dat er een goede oplossing voor komt.
mocht je toch voor de Avensis gaan: geen Verso maar een estate kopen
116 PK is al prima 150 PK top
en de 177 PK is briljant. Niks zielloos niks saai. echt veel en veel beter dan V50 bijvoorbeeld. Heel veel auto voor je geld. ik denk the best buy in the market
maar een V70 is wel een klasse meer. realiseer dat wel
ik hoop dat er een goede oplossing voor komt.
mocht je toch voor de Avensis gaan: geen Verso maar een estate kopen
116 PK is al prima 150 PK top
en de 177 PK is briljant. Niks zielloos niks saai. echt veel en veel beter dan V50 bijvoorbeeld. Heel veel auto voor je geld. ik denk the best buy in the market
maar een V70 is wel een klasse meer. realiseer dat wel
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
Nou, mijn vorige Classic V70 had wat minder last van reparatiegevoelligheid dan mijn nieuwe model V70. Hoegenaamd geen reparaties buiten de normale onderhoudsbeurten voor de Classic. Mijn nieuwe model heeft last gehad van lekkage stuurhuis (gratis onder coulance gerepareerd) stabilisatorstangen vervangen, diverse rammeltjes in voorterein gerepareerd, gasklephuis vervangen en recent het kofferdeksel slot. Maar ja, het blijft een geweldige auto.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Drentie,
ik begrijp je gevoel helemaal. Nadat ik vandaag ook het trillen bij het wegrijden (door het vliegwiel) vernam en daarna ook nog het knopje van het bestuurdersportier eigenwijs weer omhoog kwam toen ik de auto probeerde af te sluiten, heb ik het weer even gehad met Volvo!
Maar ik weet eerlijk gezegd ook niet wat voor auto ik anders zou willen hebben. Ik vind hem namelijk zo mooi! Ik ben ook maar een topic gestart. Kan ik m'n frustratie weer even met anderen delen
En maar hopen dat we nu niet meer "bekende problemen" met de auto gaan krijgen. Anders is er nog 1 topic te gaan: Vraag & Aanbod
ik begrijp je gevoel helemaal. Nadat ik vandaag ook het trillen bij het wegrijden (door het vliegwiel) vernam en daarna ook nog het knopje van het bestuurdersportier eigenwijs weer omhoog kwam toen ik de auto probeerde af te sluiten, heb ik het weer even gehad met Volvo!
Maar ik weet eerlijk gezegd ook niet wat voor auto ik anders zou willen hebben. Ik vind hem namelijk zo mooi! Ik ben ook maar een topic gestart. Kan ik m'n frustratie weer even met anderen delen

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 18:16
- Locatie: omgeving Utrecht
Ik ken het gevoel.
Heb nu sinds 14 maanden ook een d5 uit 2002 met 120.000km op de teller.
Was een ex leaseauto en volgens de boekjes altijd keurig onderhouden.
Nou vergeet dat maar.
Nu in 8 maanden tijd al dik 4500 euro aan reparaties gehad(draagarmen, rubbers, motorsteunen, pakkingen, remslangetjes, turboslangen enz.) en er zit nog 3000 euro aan te komen i.v.m. een moeilijk schakelende automaat.
Heb nu sinds 14 maanden ook een d5 uit 2002 met 120.000km op de teller.
Was een ex leaseauto en volgens de boekjes altijd keurig onderhouden.
Nou vergeet dat maar.
Nu in 8 maanden tijd al dik 4500 euro aan reparaties gehad(draagarmen, rubbers, motorsteunen, pakkingen, remslangetjes, turboslangen enz.) en er zit nog 3000 euro aan te komen i.v.m. een moeilijk schakelende automaat.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
zo Louis, 4500 eurootjes aan reparaties. Ik zou het niet durven om je woorden in twijfel te trekken, maar als ik de dingetjes lees die jij noemt, kom ik nog niet eens aan vijf a zeshonderd euro.
Wat is er dan allemaal nog meer aan de hand geweest?
Heb je vwb die automaat al eens overwogen om hem te flushen? Wat is er mee aan de hand?
Bij een automatenspecialist hebben ze vaak ook wel foefjes om de automaat te repareren zonder de hele bak maar te vervangen. Dat adviseren de meeste dealers omdat ze gewoonweg onvoldoende verstand van de specifieke materie hebben.
Gr.
Keesjan
Wat is er dan allemaal nog meer aan de hand geweest?
Heb je vwb die automaat al eens overwogen om hem te flushen? Wat is er mee aan de hand?
Bij een automatenspecialist hebben ze vaak ook wel foefjes om de automaat te repareren zonder de hele bak maar te vervangen. Dat adviseren de meeste dealers omdat ze gewoonweg onvoldoende verstand van de specifieke materie hebben.
Gr.
Keesjan
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
En ik maar denken dat die D5's zo goed waren?
Dus niet alleen de benzine (ook LPG) uitvoeringen hebben sores.
DAAR GAAT VOLVO's GOEDE NAAM! door het putje!
Dus niet alleen de benzine (ook LPG) uitvoeringen hebben sores.

DAAR GAAT VOLVO's GOEDE NAAM! door het putje!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06.02.2006 - 09:35
- Locatie: Goes
- Contacteer:
Helaas trok mijn leasebudget de V70 2.4D niet. Waar Volvo mij enkel een kale 1.6D V50 wilde leveren, leverde Toyota een Avensis met leer en alles erop en eraan. Toch wel hel zuur voor Volvo, want die had ik eigenlijk liever gehad. Maar nu een 740 voor prive. 

RIP: Volvo 740 GL Estate LPG 1989 - Volvo S70 G3 1997
Nu: V70 Classic 2.5 automaat (G3) 1997
Nu: V70 Classic 2.5 automaat (G3) 1997
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Volgens mij hebben moderne diesels meer sores dan benzinemotoren...niet alleen bij Volvo, ook VW/Audi is niet meer wat het geweest is.Dus niet alleen de benzine (ook LPG) uitvoeringen hebben sores.
Ik heb afgelopen jaar ongeveer 3300 Euro gespendeerd aan onderhoud. Niks bijzonders behalve een thermostaatklep, wiellager, stuurkogel, condensor en remschijven/blokken.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Nu reken ik uiteraard niet de 4 nieuwe banden, set RTI CD's en hondenrek mee...IkeV70 schreef:Laten we eens een wedstrijdje doen wie de meeste onderhouds/reparatiekosten gemaakt heeft in 2006.
Ik ga dat niet winnen, ik zit slechts op 2000,- ofzo...
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
Vier banden zijn geen onderhoud? Trouwens nieuwe RTI cd's zijn toch ook "updates" voor de auto?IkeV70 schreef:Nu reken ik uiteraard niet de 4 nieuwe banden, set RTI CD's en hondenrek mee...IkeV70 schreef:Laten we eens een wedstrijdje doen wie de meeste onderhouds/reparatiekosten gemaakt heeft in 2006.
Ik ga dat niet winnen, ik zit slechts op 2000,- ofzo...
Of gebruik je ze thuis ook?

Onderhoud is alles van je spendeerd aan die auto om hem aan de rol te houden,
behalve natuurlijk de kosten om hem mooier of gebruiksvriendelijker te maken,
zoals mooie velgen of een handig hondenrek!
Nieuw Topic?
Wat heb jij gespendeerd aan onderhoud in 2006!
Dan wel gespecificeerd natuurlijk, incl. gereden km