Als je op www.fever-auto.de een config maakt voor bvb een dikke t8 xc90, komt dat fors goedkoper uit (kortingen meer dan 15000 euro).
Lijkt bijna te mooi om waar te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het gaat blijkbaar om parallelimport?
Fever-auto.de : ervaringen?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 31.07.2006 - 09:37
Laatst gewijzigd door drive_a_legend op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Wel eens van BPM, omzetbelasting en wat weet ik allemaal aan heffingen gehoord?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 31.07.2006 - 09:37
Wel van gehoord, maarre lang leve België...
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 31.07.2006 - 09:37
Heel sympathiek antwoord - maar wat bedoel je? Als het geen fraude is, betaal je btw in B ipv in D, geen invoerrechten, verder zelfde taksen. Garantie hoort europees te zijn. Meestal gaat het bij invoer om (jonge) tweedehandsauto's, maar sinds enkele jaren toch meer en meer over eu-import? Toch als je de pers hierover leest. Maar ben dus op zoek naar ervaringsdeskundigen...
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20763
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Geen ervaringsdeskundige, maar u is Belg? Let er dan op dat, indien het een NIET gekentekende auto betreft er nogal wat Kwalitatief Uitermate Teleurstellende Bureaucratie en papiergeneuzel overwonnen dient te worden. En daar wenst de Belgische importeur waarschijnlijk niet aan mee te werken die zal een héél belangrijk papiertje (het GVA) niet af willen geven! In dat geval kan je de import bijna zeker op je buik schrijven. Is de auto echter al in Duitsland gekentekend, dan heb je de importeur niet nodig, de inschrijving in het Duitse kentekenregister (Europese toelating) is dan gelijkwaardig aan het GVA, maar heb je alsnog met de onmogelijke en tijdrovende Bureaucratie te maken.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Misschien deze info eens lezen, invoer van een nieuwe auto uit een EU land is blijkbaar geen probleem.
Sommige bedrijven regelen het voor u:
http://www.trexcars.be/invoeren-uit-duitsland/
Info door keuringsinstelling:
http://www.goca.be/nl/p/invoer-binnen-EU
En door Vlaams gewest (klik zeker ook op: brochure ‘Een wagen kopen in de Europese Unie'):
http://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit- ... buitenland
Ik heb een bezoek gebracht aan een Volvo dealer in NL, die wil ook alles regelen, kost ca.600€.
Sommige bedrijven regelen het voor u:
http://www.trexcars.be/invoeren-uit-duitsland/
Info door keuringsinstelling:
http://www.goca.be/nl/p/invoer-binnen-EU
En door Vlaams gewest (klik zeker ook op: brochure ‘Een wagen kopen in de Europese Unie'):
http://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit- ... buitenland
Ik heb een bezoek gebracht aan een Volvo dealer in NL, die wil ook alles regelen, kost ca.600€.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2747
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Heeft niks met fraude en dromen maar alles met hele hoge belastingen op auto's in Xenemarken. Daardoor leveren een hoop fabrikanten bun auto's in dat land een stuk goedkoper dan in de rest van Europa. Die belastingen worden bij export hetzij niet geheven hetzij teruggestort. Zodoende kan een XC90 in Duitsland zo maar dik 10 mille onder de Duitse catalogusprijs aangeboden worden. Weet van van een Skodarijder dat het behoorlijk lucratief was om op deze wijze een auto naar Nederland te halen.
Garantie is in principe geen issue want die is Europees geregeld.
Ik kan me echter voorrstellen dat dit bij "Hoeft u niets voor te betalen, is service" anders kan liggen. Het lijkt me dat een dealer bij dit soort klanten wat minder staat te juichen.
Garantie is in principe geen issue want die is Europees geregeld.
Ik kan me echter voorrstellen dat dit bij "Hoeft u niets voor te betalen, is service" anders kan liggen. Het lijkt me dat een dealer bij dit soort klanten wat minder staat te juichen.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Hetzelfde principe geldt ook voor een koper in België die in Nederland zou kopen.
Een configuratie die ik voor een XC90 T5 maakte komt op een verschil in de orde van 5.000€!
Als je als Belg in de buurt van de grens met Nederland woont is dat een overweging waard zou ik denken.
Een configuratie die ik voor een XC90 T5 maakte komt op een verschil in de orde van 5.000€!
Als je als Belg in de buurt van de grens met Nederland woont is dat een overweging waard zou ik denken.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20763
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Eén opmerking nog. Als een verkopend dealer de export en import wil regelen oké. Dan gaat het redelijk snel. Betreft het echter parallel-import waar in het geval van TS naar alle waarschijnlijkheid sprake van is, dan ontbreekt het GVA of COC veelal. En dat zal de Belgische importeur niet willen afgeven ben ik heel bang voor. Die beschermt zijn dealers.
En nogmaals de bureaucratie in België is vele malen erger dan in Nederland bij het importeren van een auto.
Ondanks dat wij nog (rest)BPM moeten betalen.
En nogmaals de bureaucratie in België is vele malen erger dan in Nederland bij het importeren van een auto.
Ondanks dat wij nog (rest)BPM moeten betalen.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 31.07.2006 - 09:37
Ondertussen is de auto geleverd.
Een mooie XC90 T8 inscription, met leuke optielijst - quasi alles behalve luchtvering.
In Belgie krijg je dealerkorting van 10% op de auto, maar niet op de opties.
Vergeleken met de prijs die ik betaalde, komt het neer op 18% korting op alles... Of meer dan 15k€ ! Toen ik na aandringen geen voorschot diende te betalen, was alle twijfel weg. Ook de dealer alhier gaf me geen ongelijk - ik vroeg of ze toch niet wat extra konden doen, maar die prijs was blijkbaar echt onmogelijk.
Heb wel 6 maand moeten wachten, maar alles verliep zeer goed. Auto komt uit Italie, maar is in Duitsland door een handelaar verkocht (gans op mijn indicatie - geen stookauto). Akkoord, de handleiding is Italiaans - maar ik lees toch de pdf... en COC zit er niet bij - maar dat is niet nodig met een EU-daginschrijving. Lang leve Europa zeg ik...
Blijft de vraag : waar blijft dat geld plakken?
Een mooie XC90 T8 inscription, met leuke optielijst - quasi alles behalve luchtvering.
In Belgie krijg je dealerkorting van 10% op de auto, maar niet op de opties.
Vergeleken met de prijs die ik betaalde, komt het neer op 18% korting op alles... Of meer dan 15k€ ! Toen ik na aandringen geen voorschot diende te betalen, was alle twijfel weg. Ook de dealer alhier gaf me geen ongelijk - ik vroeg of ze toch niet wat extra konden doen, maar die prijs was blijkbaar echt onmogelijk.
Heb wel 6 maand moeten wachten, maar alles verliep zeer goed. Auto komt uit Italie, maar is in Duitsland door een handelaar verkocht (gans op mijn indicatie - geen stookauto). Akkoord, de handleiding is Italiaans - maar ik lees toch de pdf... en COC zit er niet bij - maar dat is niet nodig met een EU-daginschrijving. Lang leve Europa zeg ik...
Blijft de vraag : waar blijft dat geld plakken?
Laatst gewijzigd door drive_a_legend op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.