Helaas hebben meerdere bezoeken aan de dealer nog geen resultaat gehad, dus wil ik hier eens in de groep gooien of de problemen die ik met mijn D4 met Geartronic (8 traps) heb bekend voorkomen.
- De laatste maanden komt het regelmatig voor dat de auto na het starten zo'n 10 seconden erg onregelmatig loopt.
- Ook gebeurt het steeds vaker dat de auto direct na het starten afslaat en zichzelf weer herstart. Een automaat die afslaat is eigenlijk onmogelijk.
- De eerste paar minuten na de (koude) start en lage snelheid/toeren, bijvoorbeeld bij het afrijden van een rotonde, is de motor wat aan het bokken. Hiermee bedoel ik dat het lijkt alsof je in een handgeschakelde auto te snel de koppeling op laat komen of te laag in de toeren rijdt waarbij de auto dreigt af te slaan.
Ondanks het feit dat bij het afslaan steeds ook het "check engine"-lampje oplicht kan de dealer geen enkele storing vinden. De auto heeft al eens een nacht daar gestaan zodat hij echt koud gestart kon worden. Helaas heeft men het probleem niet kunnen reproduceren.
De EGR-modificatie is bij mijn auto uitgevoerd, daarvoor had ik eigenlijk deze problemen niet. Wel ging hij voor de modificatie regelmatig in storing (check engine) maar niet in de noodloop. Ik merkte echter niets.
Aangezien de auto in november uit de garantie gaat wil ik niet net daarna tegen dure reparaties aanlopen.
Wie herkent deze zaken en/of kan er een zinnig woord over zeggen? De D4 is een prima en vlotte auto maar het rijplezier gaat zo aardig omlaag. Wat is wijsheid?
Problemen V40 D4
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
- Locatie: alphen
Ik heb het vermoeden dat je zit met een luchtlekkage deze hoeft maar heel klein te zijn dus dit goed laten checken en liefst met rookapparaat. wat ook vaak voorkomt is dat de voorste lambadasonde verstopt raakt deze zou je ook kunnen laten doorblazen.
ergste geval wat ik 1x heb meegemaakt...defecte verstuivers
ergste geval wat ik 1x heb meegemaakt...defecte verstuivers
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
- -KJ-
- 5th Gear member
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
Dank voor de tips, die neem ik mee naar de dealer! Op meerdere Engels fora ook worden de gloeistiften als mogelijke boosdoeners genoemd. Wel vreemd dat er totaal geen storingen of afwijkende waarden worden vastgelegd. Meerdere malen stilvallen lijkt mij toch iets wat het gevolg is van een storing. Mijn ervaring met andere automerken is dat ze tot achter de komma zaken uit het foutgeheugen kunnen halen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04.02.2013 - 18:38
Excuus dat ik dit topic omhoog haal, maar de problemen die jij beschrijft heb ik ook met mijn Volvo V60 D4 uit november 2015. Ik dacht eerst aan een probleem met de automaat, daar hij vaak problemen gaf rond het moment dat ik verwachtte dat hij ging overschakelen. Echter is de automaat echt feilloos, maar de problemen blijven. De dealer kan geen storingen vinden, alles staat op emissiebasis erg strak afgesteld. Alleen blijft hij bij mij nét wel nog lopen en slaat hij niet af. Maar de eerste minuten na een koude start zijn echt verschrikkelijk. Ik denk er zelf aan hem in te ruilen 
Is het probleem bij jou nog verholpen?? Of heb je meer dingen kunnen uitsluiten? Ik ben zeer benieuwd.

Is het probleem bij jou nog verholpen?? Of heb je meer dingen kunnen uitsluiten? Ik ben zeer benieuwd.
- -KJ-
- 5th Gear member
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
Ik heb het probleem zelf opgelost door de auto in te ruilen. Ik was klaar met de zinloze bezoekjes aan de dealer. De auto heeft daar in 9 maanden tijd 6 keer gestaan voor diagnose maar het enige dat daar uit kwam was de mededeling dat er geen storingen waren opgeslagen. Twee keer is de auto een nacht bij de dealer gebleven zodat er dan met een koude motor een testrit gemaakt kon worden. Toen ik later via het track&trace-systeem zag dat er welgeteld 800 en 1200 meter mee gereden was had ik niet meer het gevoel dat er serieus naar een oorzaak gezocht werd. Met het einde van de garantie in zicht was ik er klaar mee.
Laatst gewijzigd door -KJ- op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
- Locatie: alphen
Ik heb toch sterk het vermoeden dat er een luchtlekkage is ergens. Ik heb dit ook gehad en toen zat er een gaatje in de onderste turboslang naar de gasklep, auto had ook geen foutcode's en je hoort ook niets blazen.
Ik zou toch daar gaan zoeken en net zoals ik eerder zei met een rookapparaat dat werkt het makkelijkste en beste.
Ik zou toch daar gaan zoeken en net zoals ik eerder zei met een rookapparaat dat werkt het makkelijkste en beste.
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04.02.2013 - 18:38
Dank voor je antwoord en shit om te horen dat inruilen de enige oplossing voor jou bleek. 
Probleem is dat de symptomen nu wel heftiger worden, auto is nu 2,5 jaar oud. Echter als ik gas geef bij koude motor, heeft ie eigenlijk nergens last van...
Ik zal m zelf eens op de brug zetten en wat gaan zoeken, wel echt poesje met peren dit hoor, want zonder foutcodes lukt het de dealer niet.

Probleem is dat de symptomen nu wel heftiger worden, auto is nu 2,5 jaar oud. Echter als ik gas geef bij koude motor, heeft ie eigenlijk nergens last van...
Ik zal m zelf eens op de brug zetten en wat gaan zoeken, wel echt poesje met peren dit hoor, want zonder foutcodes lukt het de dealer niet.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04.02.2013 - 18:38
Wel zo netjes om nog even een terugkoppeling hier te geven. EGR cooler + slangenset vervangen en de auto rijdt weer verdomd goed. Ook veel meer pit en energie. Eindelijk opgelost!!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04.02.2013 - 18:38
Nog even een update, want ook de EGR klep die 3 maanden geleden nog goed was is gesneuveld. Die nu ook vervangen en het rijdt weer als vanouds.
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
800 en 1200 km?-KJ- schreef: Twee keer is de auto een nacht bij de dealer gebleven zodat er dan met een koude motor een testrit gemaakt kon worden. Toen ik later via het track&trace-systeem zag dat er welgeteld 800 en 1200 meter mee gereden was had ik niet meer het gevoel dat er serieus naar een oorzaak gezocht werd.
Aardige proefritten. Wie betaald dei uren van de monteur? Of is een partner van een van hun op haar gemak boodschappen wezen doen?
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
^^Ehmmm, er staat meter, geen kilometer.....
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
jalex_h schreef: ^^Ehmmm, er staat meter, geen kilometer.....





";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
